Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Υπόθεση για τρεις ο διαγωνισμός για το στρατόπεδο Γκόνου.

Σε υπόθεση για… τρεις θα εξελιχθεί η διεκδίκηση της κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 670 στρεμμάτων στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στο Δήμο Εχεδώρου στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.
Προϋπόθεση βέβαια, είναι τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συνεχίσουν στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Όπως είχε κάνει γνωστό το Capital.gr, στη διαδικασία της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, δηλαδή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος το "παρών" έδωσαν η Άκτωρ, η ΜΕΤΚΑ και η κοινοπραξία των εταιρειών Intrakat και ΤΕΚΑΛ.

Τι ακολουθεί

Τη διαδικασία της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα διαδεχτεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού διάρκειας δύο μηνών. Περιλαμβάνει τον ανταγωνιστικό διάλογο στο πλαίσιο του οποίου θα προσδιοριστούν "η φύση του διαγωνισμού και η σύμβαση” όπως έχει αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα της εταιρείας προέβλεπε την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου το αργότερο έως το τέλος της χρονιάς και τη συμβασιοποίηση του έργου έως το πρώτο εξάμηνο του 2019. Ωστόσο, ο στόχος αυτός μοιάζει ανέφικτος, δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί εάν η έκταση θα αναπτυχθεί ενιαία ή θα κατατμηθεί σε μικρότερα μέρη. 

Πάντως, το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά την παραχώρηση, για διάστημα 50 ετών, συνολικά των 670 στρεμμάτων της έκτασης, ενώ τέλη του 2018 εκπνέει η περίοδος μίσθωσης 100 στρεμμάτων στην εταιρεία κατασκευής του TAP.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα απαιτηθεί επένδυση της τάξης των 200 εκατ. ευρώ, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να έχει λαμβάνειν προσόδους από την μίσθωση του ακινήτου.

Το εμπορευματικό κέντρο

Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων EY, είναι μεγάλης σημασίας η μετατροπή σε κέντρο logistics του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στη βιομηχανική περιοχή όπου βρίσκονται και τα logistics, στην περιοχή της Σίνδου.

Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου που διακινείται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι χύδην φορτία, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο που προορίζεται για τις Βαλκανικές Χώρες. Μια μεγάλη περιοχή, όπως το οικόπεδο Γκόνου, που έχει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, θα παρέχει πρόσθετη χωρητικότητα στον τερματικό σταθμό του λιμανιού για προσωρινή αποθήκευση ή/και επεξεργασία αυτών των εμπορευμάτων.

Όπως αναφέρεται σε μελέτη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η εύκολη σύνδεση του ακινήτου με τους αυτοκινητοδρόμους της Εγνατίας και ΠΑΘΕ διασφαλίζει πάρα πολύ ικανοποιητική πρόσβαση στις αγορές της βόρειας, δυτικής, ανατολικής και κεντρικής Ελλάδας καθώς επίσης και προς Βαλκανικές χώρες προς βορρά (FYROM, Βουλγαρία, Αλβανία, Σερβία) και Τουρκία στα ανατολικά. Βρίσκεται ακόμη σε απόσταση 30 χλμ. από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και είναι σε κοντινή απόσταση με το σταθμό διαλογής του ΟΣΕ.

capital.gr