Η «Ακτωρ» είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 53,83%. |
Στην «Ακτωρ» οδεύει τελικά οριστικά το έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο), καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, απορρίφθηκε η προσφυγή που είχε καταθέσει η ΤΕΡΝΑ, η οποία επίσης διεκδικούσε το έργο.
Πρόκειται για σύμβαση ύψους 83 εκατ. ευρώ, για την οποία αρχικά μειοδότησε η θυγατρική κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου «Ελλάκτωρ», με δεύτερη τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Πρόκειται για σύμβαση ύψους 83 εκατ. ευρώ, για την οποία αρχικά μειοδότησε η θυγατρική κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου «Ελλάκτωρ», με δεύτερη τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η «Ακτωρ» είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 53,83%, με αποτέλεσμα να αποτελεί βασική υποψήφια για την ανάληψη του έργου, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προσφέρει έκπτωση 46,68% (περίπου 5 εκατ. ευρώ περισσότερα), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών Alstom - Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ. Στη συνέχεια, όμως, η επιτροπή του διαγωνισμού και το Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, δηλαδή της ΕΡΓΟΣΕ, έκριναν ότι, από τον φάκελο που κατέθεσε η «Ακτωρ», προέκυπτε εύλογος λόγος αποκλεισμού. Συγκεκριμένα, τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η εταιρεία απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς, σύμφωνα με το σχετικό σκεπτικό, δεν πιστοποιούνταν εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού. Η εν λόγω εξέλιξη είχε προκαλέσει εντύπωση, δεδομένου του μεγέθους της «Ακτωρ», αλλά και επειδή θα σήμαινε παράλληλα και την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, ύψους 1,34 εκατ. ευρώ, η οποία θα έπρεπε να επιστραφεί στην τράπεζα.
Ετσι, η εταιρεία βρέθηκε προσωρινά εκτός διαγωνισμού με την ΕΡΓΟΣΕ να στρέφεται στην επόμενη μειοδότρια, δηλαδή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η «Ακτωρ», όμως, προχώρησε, όπως αναμενόταν, σε προσφυγή ενάντια της εν λόγω απόφασης, η οποία και έγινε δεκτή. Τότε η έτερη διεκδικήτρια του έργου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είχε αντιδράσει έντονα στην εξέλιξη αυτή, εκτιμώντας προφανώς ότι, εφόσον μια εταιρεία κρίνεται ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία για να αναλάβει ένα έργο, θα πρέπει να θεωρείται κάτι οριστικό και όχι αντικείμενο διαπραγμάτευσης, ή ακόμα και συναλλαγής. Κατέθεσε με τη σειρά της προσφυγή, η οποία, όπως προκύπτει, απορρίφθηκε, με αποτέλεσμα το έργο να οδεύει οριστικά προς την «Ακτωρ».
Υπενθυμίζεται ότι το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ή 67 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), πράγμα που σημαίνει πως, αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018, θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021.
ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
kathimerini.gr