Η Κίνα σχεδιάζει να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο, η οποία θα συνδέει την ηπειρωτική χώρα και την Ταϊβάν.
Η 135 χιλιομέτρων (84 μίλια), προτεινόμενη Σήραγγα των Στενών της Ταϊβάν θα τριπλάσια και πλέον από τη σήραγγα της Μάγχης μεταξύ Βρετανίας και Γαλλίας , η οποία είναι σήμερα η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο.
Το έργο των δισεκατομμυρίων λιρών στοχεύει θα κυκλοφορούν τρένα υψηλής ταχύτητας με ταχύτητα έως και 250 χλμ. / Ώρα (201 μίλια) μέχρι το 2030.
Ωστόσο, παρά την πρόσφατη τεχνολογική πρόοδο, οι πολιτικές εντάσεις μεταξύ Ταϊβάν και Πεκίνου - που θεωρούν το νησί ως μέρος της επικράτειάς του - σημαίνει ότι η κατασκευή δεν είναι πιθανό να ξεκινήσει σύντομα, ανέφερε η έκθεση.
Το νησί Pingtan είναι φυσικά το πιο κοντινό σημείο της Κίνας στην Ταϊβάν και είναι το επιλεγμένο σημείο εκκίνησης του έργου πολλών δισεκατομμυρίων γιουάν.
Η ιδέα να οικοδομηθεί μια σήραγγα κάτω από το Στενό της Ταϊβάν ήταν γύρω από το 1996, όταν προτάθηκε για πρώτη φορά από τον καθηγητή Wu Zhiming του Πανεπιστημίου Tsinghua μετά από μια επίσκεψη στην σήραγγα της Μάγχης, η οποία έχει μήκος 37,9 χλμ.
Το φιλόδοξο έργο πέτυχε νέα διάκριση το 2016, όταν το Πεκίνο περιλάμβανε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο σταυροδρόμι στο τότε πενταετές σχέδιο.
Σύμφωνα με το σχέδιο, το τρένο θα ταξιδέψει από το νομό Pingtan της επαρχίας Fuzhou και θα φτάσει στην πόλη Hsinchu, νοτιοδυτικά της Ταϊπέι σε 32 λεπτά.
Ο σχεδιασμός της σήραγγας, που ολοκληρώθηκε πέρυσι με χρηματοδότηση από την κινεζική Ακαδημία Μηχανικών, έχει την αυξανόμενη υποστήριξη τόσο της ερευνητικής κοινότητας της Κίνας όσο και της βιομηχανίας σήραγγας, όπως ανέφεραν αρκετοί ανώτεροι εμπειρογνώμονες πολιτικού μηχανικού στη South China Morning Post.
Η ιδέα της οικοδόμησης μιας σήραγγας κάτω από το Στενό της Ταϊβάν εμπνεύστηκε από τη σήραγγα της Μάγχης
Κάποιοι ερευνητές δήλωσαν ότι είναι πιθανό το Πεκίνο να αρχίσει να εργάζεται για το έργο με μια μονομερή και σε μεγάλο βαθμό συμβολική κίνηση.
Η διάταξη του σιδηροδρόμου αποτελείται από ένα συγκρότημα τριών ξεχωριστών σηράγγων. Δύο κύρια περάσματα θα χρησιμοποιηθούν από τρένα που εκτελούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις. Μεταξύ αυτών θα ήταν μια μικρότερη σήραγγα υπηρεσιών που θα περιείχε γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, καλώδια επικοινωνίας και έξοδοι έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με την έκθεση.
Το εύρος των κύριων σηράγγων θα ήταν περίπου το ένα τρίτο μεγαλύτερο από εκείνο της σήραγγας της Μάγχης, επιτρέποντας στις αμαξοστοιχίες να ταξιδεύουν πιο γρήγορα και να μεταφέρουν ογκώδη φορτία.
Η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή στο Στενό της Ταϊβάν, με συγκριτικά σταθερή γεωλογική δομή και ρηχή νερά, δεν βρίσκεται στην περιοχή επιρρεπής σε ισχυρούς σεισμούς, καθιστώντας το κατάλληλο για την κατασκευή σηράγγων, σύμφωνα με προηγούμενη έκθεση της China Daily .
Το τρένο θα επιστρέψει στην επιφάνεια στο Hsinchu (εικόνα), μια παραθαλάσσια πόλη κοντά στην Ταϊπέι
Ταυτόχρονα, ένα έργο προϋπολογισμού ύψους 12 δισεκατομμυρίων γιουάν (£ 1,3 δις) - το πέρασμα Pingtan-Fuqing στο Fuzhou - βρίσκεται υπό αξιολόγηση.
Σύμφωνα με το SCMP, μια ερευνητική ομάδα εργάζεται έξω από τις ακτές της Pingtan διεξάγοντας γεωλογική χαρτογράφηση, γεώτρηση για δείγματα πετρωμάτων, εκτέλεση προσομοιώσεων υπολογιστών και ανάλυση των πιθανών περιβαλλοντικών κινδύνων και των επιπτώσεων ενός έργου μεγάλης κλίμακας τούνελ.
Πάνω από έξι δεκαετίες μετά τη διάσπαση της Ταϊβάν από την Κίνα, το Πεκίνο παρέμεινε ανυπόμονο να ενοποιήσει την Ταϊβάν με την ηπειρωτική χώρα, ενισχύοντας τη διπλωματική και στρατιωτική πίεση στον αυτοδιοικούμενο γείτονα στο πλαίσιο της πολιτικής «Μια Κίνα».
Ωστόσο, υπό την κυριαρχία του προέδρου της Tsunami, Tsai Ing-wen, η Ταϊβάν εξακολουθεί να θεωρείται ως κυρίαρχη χώρα, γεγονός που ωθεί τους ειδικούς να δηλώσουν ότι η στενή σήραγγα είναι πιθανό να παραμείνει ως «μονομερής κίνηση» από το Πεκίνο.
Πηγή: dailymail.co.uk