Την ανάγκη η ελληνική επιχειρηματικότητα να αναζητήσει νέες αγορές, με δεδομένο ότι η εσωτερική αγορά εξακολουθεί να υποφέρει και να βρίσκεται χαμηλά, τονίζει σε συνέντευξή του στο «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Β’ αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης.
Έργα προς τη σωστή κατεύθυνση στο λιμάνι- Επιτακτική η διασύνδεση με την ενδοχώρα.
Έργα προς τη σωστή κατεύθυνση γίνονται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη, και «αυτό μας κάνει αισιόδοξους, αλλά είναι απαραίτητο και η Πολιτεία και ο ΟΣΕ να πάρουν τα αναγκαία μέτρα ώστε να μπορέσει το λιμάνι να προσφέρει αυτά τα οποία μπορεί στην ελληνική οικονομία».
Ο κ. Λουφάκης σημειώνει ότι το λιμάνι χρειαζόταν και χρειάζεται δύο ειδών μέτρα. Τα άμεσα που πρέπει, όπως λέει, να παρθούν ώστε το λιμάνι να μπορέσει να είναι ξανά λειτουργικό αλλά και κάποια στρατηγικής σημασίας, όπως η διασύνδεση του λιμανιού με την ενδοχώρα.
Σε ό,τι αφορά στα άμεσα μέτρα, σημειώνει: «Απ’ όσο πληροφορούμαστε, τέτοιου είδους κινήσεις έχουν γίνει, έχουν αγοραστεί διάφορα μηχανήματα, που σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε θα αρχίσουν να έρχονται στο τέλος του μήνα που τρέχει και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί. Αυτά τα μηχανήματα φορτοεκφόρτωσης κοντέινερ και γερανούς μέσα στην 6η προβλήτα, κάτι που είναι πολύ θετικό».
Αναφορικά με τη διασύνδεση του λιμανιού με την ενδοχώρα, όπως λέει, αυτό μπορεί να γίνει κατά βάση με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. «Πάλι ακούω ότι υπάρχει απόφαση να γίνουν κάποια έργα που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ βελτίωσης της σιδηροδρομικής υποδομής του λιμανιού και διασύνδεσής του με το δίκτυο», επισημαίνει.
Αλλά -συνεχίζει ο κ. Λουφάκης- τα μεγάλα έργα είναι αυτά που έχουν να κάνουν με τους δύο μεγάλους βασικούς σιδηροδρομικούς άξονες: «τον άξονα δηλαδή που συνδέει τη Θεσσαλονίκη, μέσω ΠΓΔΜ-Σερβίας, με την Ουγγαρία και την Κεντρική Ευρώπη και του άξονα 4 που βγαίνει από τη Θεσσαλονίκη στη Σόφια, στη Ρουμανία και από εκεί πάλι στην Κεντρική Ευρώπη. Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο αργά».
Όσον αφορά τον Άξονα 10, λέει ότι «μέσω Σερβίας και στην Κεντρική Ευρώπη έχουν ολοκληρωθεί κάποιες υποδομές και παρ’ όλο που χρειάζονται βελτιώσεις η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη, αλλά στον άξονα που συνδέει τη χώρα μας με τη Βουλγαρία, τα πράγματα είναι πολύ πιο πίσω».
Αναφερόμενος στο σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, επισημαίνει πως πρόκειται για ένα μεγάλο και σπουδαίο έργο, αλλά, όπως σημειώνει, μακροπρόθεσμο. «Είναι ένα έργο που απαιτεί πολλά και μεγάλα κεφάλαια για να γίνει. Σίγουρα είναι εξαιρετικά χρήσιμο, αλλά κατά τη γνώμη μου είναι πολύ πιο απλό, απαιτεί πολύ λιγότερα χρήματα η βελτιστοποίηση της γραμμής Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας- Κούλατα- Σόφια. Αυτός ο άξονας θα έχει άμεσα και γρήγορα οικονομικά αποτελέσματα», εξήγησε.
Σύμφωνα με τον Β’ αντιπρόεδρο του ΣΕΒΕ, η βελτιστοποίηση των βραχυμεσοπρόθεσμων μέτρων, η σωστή διασύνδεση Θεσσαλονίκης- Ειδομένης και Θεσσαλονίκης- Προμαχώνα είναι έργα που απαιτούν λίγα χρήματα και «μπορούμε να έχουμε γρήγορο και άμεσο ενδιαφέρον. Αυτά πρέπει κατά προτεραιότητα να τα εντάξουμε στα επενδυτικά μας σχέδια γιατί μπορούν άμεσα και εύκολα να φέρουν χρήματα και αυτά θα μας επιτρέψουν να πάρουμε τις υπεραποδόσεις που προσδοκούμε από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης».
Πηγή: indicator.gr