φωτ. αρχείου. |
Η πόλη Βάιλ αμ Ράιν, νότια της Βάδης-Βυρτεμβέργης, βρίσκεται σε νευραλγικό σημείο σε ό,τι αφορά στη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ευρώπη. Το σημείο σύγκλισης τριών χωρών, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ελβετίας, αποτελεί διαμετακομιστικό κέντρο για εμπορικές αμαξοστοιχίες. Η γερμανική Ομοσπονδιακή Αστυνομία παρατηρεί τελευταία μια επικίνδυνη εξέλιξη. Πρόσφυγες σκαρφαλώνουν πάνω στα τρένα και με αυτόν τον τρόπο φτάνουν στη Γερμανία.
Πάνω στις φορτωμένες με εμπόρευμα αμαξοστοιχίες ή μέσα σε κοντέινερ πρόσφυγες περνούν παράνομα στη Γερμανία. Ο θάνατος είναι μόνιμος συνοδός τους. Αυξημένοι έλεγχοι και περιπολίες αστυνομικών αρχών στα σύνορα.
Η πόλη Βάιλ αμ Ράιν, νότια της Βάδης-Βυρτεμβέργης, βρίσκεται σε νευραλγικό σημείο σε ό,τι αφορά στη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ευρώπη. Το σημείο σύγκλισης τριών χωρών, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ελβετίας, αποτελεί διαμετακομιστικό κέντρο για εμπορικές αμαξοστοιχίες. Η γερμανική Ομοσπονδιακή Αστυνομία παρατηρεί τελευταία μια επικίνδυνη εξέλιξη. Πρόσφυγες σκαρφαλώνουν πάνω στα τρένα και με αυτόν τον τρόπο φτάνουν στη Γερμανία.
«Με κάθε μέσο»
Οι Γερμανοί αστυνομικοί έχουν εντείνει τους ελέγχους και αυξήσει τις περιπολίες. Ανοίγουν τα κοντέινερ που είναι φορτωμένα στις αμαξοστοιχίες και κάνουν φύλλο και φτερό τους σιδηροδρομικούς σταθμούς. «Πρόκειται για φαινόμενα που μας ανησυχούν» ομολογεί ο Κάρστεν Λούμπερ, αξιωματικός της αστυνομίας. «Στη Βάδη-Βυρτεμβέργη καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά. Οι πρόσφυγες έρχονται ακόμη και από τη βόρεια Ιταλία κάνοντας διαδρομή υπό αυτές τις συνθήκες 400 χιλιομέτρων. Πέρυσι, τα περιστατικά ήταν μεμονωμένα, αλλά το πρώτο εξάμηνο του 2018 συνελήφθησαν 254 πρόσφυγες, κάθε μήνα έρχονται 40. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί στη Βαυαρία και στην Αυστρία, αν και ο αριθμός των προσφύγων που χρησιμοποιούν εμπορικά τρένα έχει μειωθεί ριζικά λόγω ενδελεχών ελέγχων από την ιταλική αστυνομία στη Βερόνα. «Οι πρόσφυγες χρησιμοποιούν κάθε μέσο» επισημαίνει η Ντίτριχ.
«Οι εμπορικές αμαξοστοιχίες είναι μια εναλλακτική για πρόσφυγες και μετανάστες και η πιο επικίνδυνη επιλογή».
Λόγω αυτού οι έλεγχοι γίνονται πλέον με ελικόπτερα και ειδικές αστυνομικές δυνάμεις. Ένας απασχολούμενος στους σιδηροδρόμους διηγείται: «Καμιά φορά όταν τα τραίνα κινούνται με χαμηλή ταχύτητα ή σταματούν, βλέπουμε ανθρώπους να πηδούν, τους εντοπίζουμε στους άξονες και στις ρόδες. Τότε καλούμε την αστυνομία, που εκτός από το ότι φυλάσσει τα σύνορα, είναι αρμόδια για την μετακίνηση με σιδηρόδρομο».
Κίνδυνος ηλεκτροπληξίας
Οι κίνδυνοι βέβαια είναι ποικίλοι. Η αστυνομικός Καταρίνα Κέσλερ φέρνει ένα παράδειγμα. «Τα τρένα τροφοδοτούνται με ρεύμα ισχύος 15.000 βολτ μέσω ηλεκτρικών καλωδίων. Σπάνια επιζεί κάποιος, εάν τα ακουμπήσει. Ακόμη και να τα πλησιάσει, θέτει τη ζωή του σε κίνδυνο». Κοντά σε αυτόν τον συνήθη κίνδυνο υπάρχουν κι άλλοι, όπως η πίεση που ασκείται όταν κινείται από την απέναντι πλευρά άλλο τρένο, αιχμηρά αντικείμενα που αιωρούνται, ή ακόμη και ο κίνδυνος να γλιστρήσει το φορτίο και να θάψει τον πρόσφυγα. «Ακόμη και εμείς απορούμε με το πόσα δυστυχήματα μπορεί να γίνουν λέει η Ντίτριχ. «Υπάρχουν περιπτώσεις που οι άνθρωποι σφηνώνονται σε κοιλώματα λίγων εκατοστών επί ώρες πολύ κοντά στις ρόδες. Αρκεί μια λάθος κίνηση και συμβαίνει το δυστύχημα».
Οι αστυνομικοί εντοπίζουν ακόμη και έγκυες γυναίκες με παιδιά στην αγκαλιά, σχεδόν όλοι έρχονται από την Αφρική, λένε οι αστυνομικοί. Ο απεγκλωβισμός τους μπορεί να σημαίνει κίνδυνο. «Πολύ συχνά πρέπει να σταματήσουνε την κίνηση, να αποκλείσουμε σιδηροδρομικούς σταθμούς και να κλείσει η παροχή ηλεκτρικού» λέει η Κατερίνα Κέσλερ, «για να μην κινδυνεύσουν πρόσφυγες κι αστυνομικοί. Η γερμανική Ομοσπονδιακή Αστυνομία κάνει το παν για να κλείσει αυτήν δίοδο και συνεργάζεται στενά με την αστυνομία της Ιταλία και της Ελβετίας.
m.naftemporiki.gr