Φωτογραφία Andrea Fava - 27 Ιουλίου 2014 |
Από τον David Campione
Από την Ελβετία στην Ελλάδα μέσω της Ιταλίας. Αυτή φαίνεται να είναι η μοίρα των τελευταίων πέντε ETR.470 Trenitalia, τα πρώην ηλεκτρικά τρένα Cisalpino που πραγματοποιούσαν για περίπου 15 χρόνια, διεθνείς συνδέσεις Ιταλία - Ελβετία, λειτουργούν σήμερα στην εγχώρια αγορά στη χώρα μας, (Ιταλία) όπως Frecciabianca και σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον θα μπορούσαν να συνεχίσουν να κυκλοφορούν στην Ελλάδα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Στην Ελλάδα τα ETR.470 θα εργάζονται για λογαριασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κύρια ελληνική σιδηροδρομική επιχείρηση που τον περασμένο Σεπτέμβριο έγινε η περιουσία του FS ομάδας της Ιταλίας, με μια επένδυση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ.
Πριν από την κυκλοφορία θα πραγματοποιηθεί ένας κύκλος ταξιδιών δοκιμής και επίδειξης που θα διεξαχθεί τον Σεπτέμβριο ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με την ETR.485 31. Έλληνες μηχανοδηγοί τις τελευταίες εβδομάδες έχουν εκπαιδευτεί για να τη συμπεριφορά αυτού του τροχαίου υλικού στην Ιταλία.
Η επιλογή της ηλεκτρικής αμαξοστοιχίας της ομάδας 485 έγινε επειδή είχε ήδη τοποθετηθεί στο ac 25 kV που χρησιμοποιείται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και εν μέρει παρόμοιο με το ETR.470.
Η επιλογή της ηλεκτρικής αμαξοστοιχίας της ομάδας 485 έγινε επειδή είχε ήδη τοποθετηθεί στο ac 25 kV που χρησιμοποιείται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και εν μέρει παρόμοιο με το ETR.470.
Στο τέλος των δοκιμών στην Ελλάδα, το 31 ETR.485 θα επιστρέψει στην Ιταλία και στη συνέχεια θα πρέπει να ξεκινήσει η μετατροπή των 5 ETR.470, κατά την οποία τα συστατικά θα πρέπει να αντικατασταθούν από 15 kV του Ελβετικού δικτύου με αυτό των 25 kV του Ελληνικού δικτύου.
Ο πρωταγωνιστής των δοκιμών στην Ελλάδα θα είναι ο ETR.485 n.31 που θα μεταφερθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο από την Ιταλία στην Ελληνική χερσόνησο.
Φωτογραφία από τον David Campione - 27 Μαρτίου 2016
Η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκης έχει μήκος περίπου 530 χιλιομέτρων, ηλεκτροδοτούμενο στους 25 kV σε εναλλασσόμενο ρεύμα. Η διαδρομή επιδέχεται τη μέγιστη ταχύτητα των 200 km / h και είναι εξ 'ολοκλήρου διπλής τροχιάς, εκτός από το ορεινό τμήμα Τιθορέα - Δομοκό 122 χιλιομέτρων, η οποία θα αντικατασταθεί από μία παραλλαγή υψηλής ταχύτητας επίσης με μέγιστη ταχύτητα των 200 km / h και εξοπλισμένο με ETCS επιπέδου 1, επιτρέποντας μια εξοικονόμηση περίπου 1 ώρα στους χρόνους διαδρομής.
Η ομάδα ETR.470 είχε αρχικά 9 ηλεκτρικά τρένα μεταβλητού μεγέθους (που τώρα αποκλείστηκαν), που κατασκευάστηκε από τη FIAT Ferroviaria μεταξύ 1994 και 1997 για το Cisalpino. Μετά τη διάλυση της ιταλο-ελβετικής εταιρείας, Trenitalia έχει αποκτήσει πέντε από αυτά τα ηλεκτρικά τρένα (τρένα 1, 4, 6, 7 και 8) και το υπόλοιπο 4 SBB αποσύρθηκαν, εκτός από το 9 ο οποίος είχε διαφορετική μοίρα.
Πηγή: ferrovie.it