Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΟΑΣΘ.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΑΣΘΕνόψει και της έναρξης λειτουργίας του μετρό.

Ο επανασχεδιασμός αφορά σε πρώτη φάση την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8, οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης.

Σε ριζική αναδιάρθρωση των τριών βασικών λεωφορειακών γραμμών κορμού του ΟΑΣΘ, προχωρά ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Ο ΟΣΕΘ έχει εκπονήσει ήδη τις προτάσεις του γι’ αυτές τις αλλαγές τις οποίες απέστειλε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, καθώς και στον ΟΑΣΘ, στο πλαίσιο της αναγκαίας διαβούλευσης. Η προθεσμία για να καταθέσουν τις προτάσεις ή τις αντιρρήσεις τους λήγει την προσεχή Παρασκευή 13 Ιουλίου.

Ενδιαμέσως, την Τετάρτη 11 Ιουλίου συγκαλείται σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ όπου θα γίνει η εκτενής παρουσίαση όλων των σεναρίων αναδιάρθρωσης που προβλέπονται στην πρόταση του Οργανισμού. 

Οι στόχοι της αναδιάρθρωσης

Ο επανασχεδιασμός αφορά σε πρώτη φάση την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8 οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης, από τον σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και τον Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ Κώστα Αμπατζά και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιάννη Τσιωνά αυτή είναι η πρώτη κίνηση στο πλαίσιο του γενικότερου ανασχεδιασμού των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, ενόψει και της έναρξης λειτουργίας του μετρό. «Απαιτείται εξορθολογισμός της λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών και αναπροσαρμογή των προγραμμάτων λειτουργίας τους, με βάση και τις επιχειρησιακές δυνατότητες του υπάρχοντος στόλου και με γνώμονα ότι από το 2020 θα μπει στη ζωή της πόλης και το μετρό» επισημαίνει ο κ. Αμπατζάς. Τονίζει, δε, ότι στόχος του ΟΣΕΘ είναι οι αλλαγές αυτές να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Αυγούστου ώστε, ως την 1η Σεπτεμβρίου που ξεκινά το χειμερινό πρόγραμμα να έχουν εντοπιστεί και να διορθωθούν τα προβλήματα που τυχόν θα παρατηρηθούν. 

Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά «άμεση επιδίωξη αυτών των πρώτων κινήσεων του ΟΣΕΘ είναι να αυξηθεί η συχνότητα και να ενισχυθεί η αξιοπιστία των δρομολογίων στις τρεις βασικότερες λεωφορειακές γραμμές».

Η σπουδαιότητα αυτών των τριών γραμμών προκύπτει από τα στοιχεία τα οποία αφορούν την πληρότητά τους. Συγκεκριμένα, η γραμμή Νο 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ.Σ.) έχει τη μεγαλύτερη μέση πληρότητα που φτάνει στο 85,25% και ακολουθούν οι γραμμές Νο 8 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία) με 79,23% και Νο 2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω Εγνατίας) με 59,17%.

Οι τρεις γίνονται δύο

Η πρόταση του ΟΣΕΘ προβλέπει δύο σενάρια αναδιάρθρωσης, ένα βασικό και ένα εναλλακτικό. Και στα δύο οι τρεις λεωφορειακές γραμμές συνενώνονται σε δύο με την κατάργηση μέρους του δρομολογίου της γραμμής Νο 3, στο τμήμα διέλευσης από τις οδούς Δελφών, Αιγαίου κ.λπ. Έτσι, οι γραμμές Νο 2, 3 και 8 καταργούνται και αντικαθίστανται από δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ονομάζονται Ε1 και Ε2. 

Το 1ο σενάριο

Το πρώτο, βασικό σενάριο αναδιάρθρωσης προβλέπει τις εξής γραμμές:

Α. Γραμμή Ε1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω Μοναστηρίου. Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κων. Καραμανλή (Νέα Εγνατία), Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία. 

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Β. Γραμμή Ε2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 κατά τη μετάβαση, ενώ στην επιστροφή θα διέρχεται από την οδό Μ. Αλεξάνδρου (παραλιακή), ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8. 

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Αναγεννήσεως, Μοναστηρίου, Ν.Σ.Σταθμός.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

Ν.Σ.Σταθμός, Μοναστηρίου, Εγνατία, Δωδεκανήσου, Σαλαμίνας, Κουντουριώτου, Βενιζέλου, Μοναστηρίου, Π. Μελά, Λεωφόρος 23ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Το 2ο σενάριο

Σύμφωνα με το 2ο εναλλακτικό σενάριο και οι δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ξεκινούν από τον Α.Σ.ΙΚΕΑ θα καταλήγουν στο ΚΤΕΛ Μακεδονία. Η γραμμή Ε1 παραμένει κατ’ ουσία όπως και στο 1ο σενάριο.

Α. Γραμμή Ε1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2, σε μετάβαση και επιστροφή, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω Μοναστηρίου. 

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κων. Καραμανλή (Νέα Εγνατία), Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία. 

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Β. Γραμμή Ε2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 έως και την Τσιμισκή και θα μεταβαίνει στα ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω της 26ης Οκτωβρίου, ενισχυμένη από τα οχήματα της γραμμής Νο 8. 

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, 26ης Οκτωβρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, 26ης Οκτωβρίου, Καρατάσου, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Λεωφόρος 23ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Τα οφέλη

Το μεγαλύτερο όφελος από την πρόταση αναδιάρθρωσης των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών είναι η ενίσχυση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι οποίες περιλαμβάνονται στην πρόταση του ΟΣΕΘ η μέση συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων στις υφιστάμενες γραμμές είναι: 23 λεπτά για το Νο 2, 17 λεπτά για το Νο 3 και 24 λεπτά για το Νο 8. Μετά την αναδιάρθρωση οι μέσες συχνότητες εξυπηρέτησης εκτιμώνται στα επτά έως εννέα λεπτά και για τις δύο νέες γραμμές Ε1 και Ε2. 

Οι επιπτώσεις

Από την προτεινόμενη αναδιάρθρωση προκαλούνται, ωστόσο και ορισμένα προβλήματα. Το σημαντικότερο είναι ότι καταργείται μέρος του σημερινού δρομολογίου του Νο 3, στο τμήμα που διέρχεται από την οδό Δελφών και εξυπηρετεί πολύ κόσμο. 

Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά αυτό θα αντιμετωπιστεί με παρεμβάσεις σε άλλες γραμμές οι οποίες διέρχονται σήμερα από την οδό Δελφών (π.χ. Νο 33 και Νο 39), ώστε να διατηρηθεί το σημερινό επίπεδο εξυπηρέτησης. Επίσης, θα γίνουν πρόσθετες παρεμβάσεις και σε άλλες γραμμές προκειμένου να ενισχυθεί η σύνδεση του άξονα της Βασ. Όλγας με την Εγνατία.

Παράλληλα, εάν υιοθετηθεί το 2ο σενάριο με βάση το οποίο και οι δύο νέες γραμμές θα καταλήγουν στο ΚΤΕΛ Μακεδονία, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η αφετηρία της γραμμής Νο 12 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κάτω Τούμπα) στο Ν.Σ. Σταθμό καθώς στον περιβάλλοντα χώρο του ΚΤΕΛ Μακεδονία δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν τρεις γραμμές. 

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΟΑΣΘ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 06:53 | από Νίκος Ηλιάδης

Ο επανασχεδιασμός αφορά σε πρώτη φάση την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8, οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης.

Σε ριζική αναδιάρθρωση των τριών βασικών λεωφορειακών γραμμών κορμού του ΟΑΣΘ, προχωρά ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Ο ΟΣΕΘ έχει εκπονήσει ήδη τις προτάσεις του γι’ αυτές τις αλλαγές τις οποίες απέστειλε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, καθώς και στον ΟΑΣΘ, στο πλαίσιο της αναγκαίας διαβούλευσης. Η προθεσμία για να καταθέσουν τις προτάσεις ή τις αντιρρήσεις τους λήγει την προσεχή Παρασκευή 13 Ιουλίου.

Ενδιαμέσως, την Τετάρτη 11 Ιουλίου συγκαλείται σύσκεψη στα γραφεία του ΟΣΕΘ όπου θα γίνει η εκτενής παρουσίαση όλων των σεναρίων αναδιάρθρωσης που προβλέπονται στην πρόταση του Οργανισμού. 

Οι στόχοι της αναδιάρθρωσης

Ο επανασχεδιασμός αφορά σε πρώτη φάση την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8 οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης, από τον σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και τον Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ Κώστα Αμπατζά και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γιάννη Τσιωνά αυτή είναι η πρώτη κίνηση στο πλαίσιο του γενικότερου ανασχεδιασμού των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, ενόψει και της έναρξης λειτουργίας του μετρό. «Απαιτείται εξορθολογισμός της λειτουργίας των λεωφορειακών γραμμών και αναπροσαρμογή των προγραμμάτων λειτουργίας τους, με βάση και τις επιχειρησιακές δυνατότητες του υπάρχοντος στόλου και με γνώμονα ότι από το 2020 θα μπει στη ζωή της πόλης και το μετρό» επισημαίνει ο κ. Αμπατζάς. Τονίζει, δε, ότι στόχος του ΟΣΕΘ είναι οι αλλαγές αυτές να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Αυγούστου ώστε, ως την 1η Σεπτεμβρίου που ξεκινά το χειμερινό πρόγραμμα να έχουν εντοπιστεί και να διορθωθούν τα προβλήματα που τυχόν θα παρατηρηθούν. 

Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά «άμεση επιδίωξη αυτών των πρώτων κινήσεων του ΟΣΕΘ είναι να αυξηθεί η συχνότητα και να ενισχυθεί η αξιοπιστία των δρομολογίων στις τρεις βασικότερες λεωφορειακές γραμμές».

Η σπουδαιότητα αυτών των τριών γραμμών προκύπτει από τα στοιχεία τα οποία αφορούν την πληρότητά τους. Συγκεκριμένα, η γραμμή Νο 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ.Σ.) έχει τη μεγαλύτερη μέση πληρότητα που φτάνει στο 85,25% και ακολουθούν οι γραμμές Νο 8 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία) με 79,23% και Νο 2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω Εγνατίας) με 59,17%.

Οι τρεις γίνονται δύο

Η πρόταση του ΟΣΕΘ προβλέπει δύο σενάρια αναδιάρθρωσης, ένα βασικό και ένα εναλλακτικό. Και στα δύο οι τρεις λεωφορειακές γραμμές συνενώνονται σε δύο με την κατάργηση μέρους του δρομολογίου της γραμμής Νο 3, στο τμήμα διέλευσης από τις οδούς Δελφών, Αιγαίου κ.λπ. Έτσι, οι γραμμές Νο 2, 3 και 8 καταργούνται και αντικαθίστανται από δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ονομάζονται Ε1 και Ε2. 

Το 1ο σενάριο

Το πρώτο, βασικό σενάριο αναδιάρθρωσης προβλέπει τις εξής γραμμές:

Α. Γραμμή Ε1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω Μοναστηρίου. Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κων. Καραμανλή (Νέα Εγνατία), Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία. 
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 
ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Β. Γραμμή Ε2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 κατά τη μετάβαση, ενώ στην επιστροφή θα διέρχεται από την οδό Μ. Αλεξάνδρου (παραλιακή), ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8.  
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή:  
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, Αναγεννήσεως, Μοναστηρίου, Ν.Σ.Σταθμός.
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 
Ν.Σ.Σταθμός, Μοναστηρίου, Εγνατία, Δωδεκανήσου, Σαλαμίνας, Κουντουριώτου, Βενιζέλου, Μοναστηρίου, Π. Μελά, Λεωφόρος 23ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Το 2ο σενάριο

Σύμφωνα με το 2ο εναλλακτικό σενάριο και οι δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ξεκινούν από τον Α.Σ.ΙΚΕΑ θα καταλήγουν στο ΚΤΕΛ Μακεδονία. Η γραμμή Ε1 παραμένει κατ’ ουσία όπως και στο 1ο σενάριο.

Α. Γραμμή Ε1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2, σε μετάβαση και επιστροφή, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω Μοναστηρίου. 
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κων. Καραμανλή (Νέα Εγνατία), Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία. 
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 
ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κων. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Β. Γραμμή Ε2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 έως και την Τσιμισκή και θα μεταβαίνει στα ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω της 26ης Οκτωβρίου, ενισχυμένη από τα οχήματα της γραμμής Νο 8. 
1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή:  
Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, 26ης Οκτωβρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.
2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 
ΚΤΕΛ Μακεδονία, 26ης Οκτωβρίου, Καρατάσου, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Λεωφόρος 23ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ. 

Τα οφέλη

Το μεγαλύτερο όφελος από την πρόταση αναδιάρθρωσης των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών είναι η ενίσχυση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι οποίες περιλαμβάνονται στην πρόταση του ΟΣΕΘ η μέση συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων στις υφιστάμενες γραμμές είναι: 23 λεπτά για το Νο 2, 17 λεπτά για το Νο 3 και 24 λεπτά για το Νο 8. Μετά την αναδιάρθρωση οι μέσες συχνότητες εξυπηρέτησης εκτιμώνται στα επτά έως εννέα λεπτά και για τις δύο νέες γραμμές Ε1 και Ε2. 

Οι επιπτώσεις

Από την προτεινόμενη αναδιάρθρωση προκαλούνται, ωστόσο και ορισμένα προβλήματα. Το σημαντικότερο είναι ότι καταργείται μέρος του σημερινού δρομολογίου του Νο 3, στο τμήμα που διέρχεται από την οδό Δελφών και εξυπηρετεί πολύ κόσμο. 

Σύμφωνα με τον κ. Τσιωνά αυτό θα αντιμετωπιστεί με παρεμβάσεις σε άλλες γραμμές οι οποίες διέρχονται σήμερα από την οδό Δελφών (π.χ. Νο 33 και Νο 39), ώστε να διατηρηθεί το σημερινό επίπεδο εξυπηρέτησης. Επίσης, θα γίνουν πρόσθετες παρεμβάσεις και σε άλλες γραμμές προκειμένου να ενισχυθεί η σύνδεση του άξονα της Βασ. Όλγας με την Εγνατία.

Παράλληλα, εάν υιοθετηθεί το 2ο σενάριο με βάση το οποίο και οι δύο νέες γραμμές θα καταλήγουν στο ΚΤΕΛ Μακεδονία, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο να μεταφερθεί η αφετηρία της γραμμής Νο 12 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κάτω Τούμπα) στο Ν.Σ. Σταθμό καθώς στον περιβάλλοντα χώρο του ΚΤΕΛ Μακεδονία δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν τρεις γραμμές. 


Συντάκτης: Νίκος Ηλιάδης
Πηγή:voria.gr