Πέμπτη 12 Ιουλίου 2018

Μένει πίσω το τρένο, αλλά έρχεται με «βέλος»!

Η Αιγιάλεια θα είναι η πρώτη περιοχή της Πελοποννήσου η οποία θα «γευτεί» την έλευση νέων τρένων για επιβατικές μεταφορές, στα δρομολόγια Αθήνα-Κιάτο-Πάτρα, όπως προκύπτει από ενημέρωση που φαίνεται να έχει κάνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής της Ρενάτο Ματζονκίνι.
Μέσα από δύο φάσεις, οι οποίες συνάδουν και με το έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Αίγιο-Κιάτο, στην περιοχή η ανάπτυξη ταχυτήτων των τρένων, θα φτάσει από τα 160χλμ/ώρα σήμερα, σταδιακά σε 250χλμ/ώρα και τελικά στα 360χλμ/ώρα με «high-speed» τρένα, εφάμιλλα με εκείνα άλλων χωρών της Ευρώπης.
Τα επονομαζόμενα Frecciargento (Αργυρά Βέλη), τεχνολογίας 1997, ανακατασκευασμένα και με σύγχρονο εσωτερικό (τύπου ETR485) θα έχουν περισσότερες δυνατότητες από τα τρένα που τώρα κυκλοφορούν σε γραμμές της Ελλάδας, μετασχηματίζοντας τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές και καθιστώντας την Αιγιάλεια, κόμβο των παραπάνω εξελίξεων, αφού θα περιλαμβάνεται και σε νέες επενδύσεων της τάξης των 500εκατ. ευρώ.
Οσο για τα έργα που θα εξελίσσονται ή θα μένουν πίσω, το μοντέρνο τρένο προς το Αίγιο και την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας (Πάτρα), θα μένει σε εκκρεμότητα, με τωρινό στόχο την επαναλειτουργία της διπλής γραμμής με ντιζελοκίνητα τρένα, από το Κιάτο, κάτι που σύμφωνα και με τα όσα είπε ο υπουργός υποδομών Χρ. Σπίρτζης στο 6ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της «Π», θα γίνει προς το τέλος του έτους. Τα ντιζελοκίνητα τρένα θα αποσυρθούν και θα μεταφερθούν από τη Βόρεια Ελλάδα.
Η ηλεκτροκίνηση, μέχρι το Αίγιο, χρονικά πηγαίνει περίπου το 2021, με το τμήμα από Αίγιο-Πάτρα να υπολείπονται τουλάχιστον 3 δημοπρατήσεις για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή.
Εξάλλου, μεγάλη ανατροπή σημειώθηκε στον διαγωνισμό του έργου ηλεκτροκίνησης από Κιάτο-Ροδοδάφνη (μήκους 71χλμ) αφού η επιτροπή αποφάσισε την έκπτωση της αρχικής μειοδότριας «Ακτωρ» και την ανάδειξη ως προσωρινής αναδόχου της δεύτερης κατά σειρά μειοδότριας «ΤΕΡΝΑ», με άμεση επίπτωση την καθυστέρηση στην έναρξη του έργου που είναι απαραίτητο για να φτάσει το ηλεκτροκίνητο τρένο μέχρι το Αίγιο, κόστους 83,08 εκατ. ευρώ και χρόνος διάρκειας 30 μήνες, χωρίς δικαίωμα παράτασης, πράγμα που σημαίνει πως αν υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018, θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021.

Πηγή: pelop.gr