Την υπόσχεση πως μέσα στους επόμενους μήνες θα επιτευχθεί συμφωνία με τον Δήμο και θα προκηρυχθεί το σιδηροδρομικό έργο στο τμήμα από Ρίο μέχρι και το Λιμάνι της Πάτρας, έδωσε ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην ημερίδα «Συνδυασμένες Μεταφορές και ο Ρόλος της Ελλάδας» που πραγματοποιήθηκε στο κτίριο Διοίκησης του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου και διοργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Από την Πάτρα μέχρι την Αθήνα και από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα, έχουμε ένα μεγάλο τμήμα του Κεντρικού Διευρωπαϊκού Διαδρόμου της Ανατολικής Μεσογείου. Συμβάλλουμε πραγματικά για να έχουμε υψηλή χωρητικότητα και υψηλές ταχύτητες. Έχουμε προβλέψει στο σχεδιασμό και υλοποιούνται εγκαταστάσεις με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροκίνησης που θα ικανοποιούν και πιθανά να υπερβαίνουν τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας και των προδιαγραφών των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.
Το τρίτο έργο του σιδηροδρόμου είναι ο άξονας από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, όπως είπα και πριν. Εκεί έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μέχρι το Κιάτο μήκους 104 χιλιομέτρων, ολοκληρώνεται σε μήκος 72 χιλιομέτρων από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο η υποδομή και η επιδομή και μένει στη συνέχεια η ηλεκτροκίνηση, και όσον αφορά το τμήμα Αίγιο-Ρίο, μήκους 32 χιλιομέτρων, βρίσκονται σε εξέλιξη δύο εργολαβίες.
- Μένει να γίνει ο διαγωνισμός στο τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας. Φαντάζομαι, ότι σε λίγους μήνες θα είμαστε στην ευχάριστη θέση και με συμφωνία με τους δημοτικούς άρχοντες της Πάτρας, να τελειώνει και αυτή η εκκρεμότητα.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης τόνισε ότι ανάμεσα στις προτεραιότητες του Οργανισμού περιλαμβάνεται και η σιδηροδρομική σύνδεση με τον Λιμάνι της Πάτρας.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αναφερόμενος στις προτεραιότητες του οργανισμού σημείωσε ότι εξασφαλίζει τη διασύνδεση με τους λιμένες (Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πάτρα, Καλαμάτα, Πύλο) και εκμεταλλεύεται τη διατροπική αξιοποίηση του δικτύου για προσέλκυση ροών από Ασία προς Ευρώπη. Επιπρόσθετα, μίλησε για εκπόνηση προγράμματος ανάταξης για όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. Ευρώ, ανεβάζοντας το δίκτυο των ενεργών γραμμών στα 2.500 χλμ.
Τέλος, εκτίμησε ότι ο σιδηροδρομικός άξονας, ΠΑΘΕ, θα έχει ολοκληρωθεί το 2022, προσθέτοντας ότι στους στόχους είναι η διασύνδεση με Ειδομένη, Στρυμώνα και Μοναστήρι.
Πηγή: achaianews.gr