
Οι παράπλευρη πλατεία έχει προφανώς λάβει την ονομασία της από τον σταθμό. Η περιοχή αυτή άντεξε μέχρι τη δεκαετία του 1990 στις σκληρές πολεοδομικές αλλαγές από τα μεγάλα και ισχυρά συμφέροντα.
Στόχος τους ήταν η καταστροφή κάθε παραδοσιακής δομής της συνοικίας και η ανέγερση ενός μεγάλου οικοδομικού αποθέματος. Οι στόχοι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό μετά τη δεκαετία του 1990.
Η συνοικία βρίσκεται στα δυτικά του Δήμου της Αθήνας, ανήκει στην 5η Διαμερισματική Κοινότητα και συνορεύει με τις συνοικίες του Κολωνού, τα Θυμαράκια, τα Σεπόλια κ.λπ.
Κέντρο της συνοικίας είναι η πλατεία Αττικής, με κέντρα τοπικής διασκέδασης. Εκτός από τη σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή, διαθέτει το Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών που είναι το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό μουσείο της Ελλάδας και βρίσκεται στην πάροδο της Λιοσίων, στην οδό Σιώκου 4. Ιδρύθηκε το 1979, έπειτα από εθελοντική προσπάθεια υπαλλήλων του ΟΣΕ. Στις αίθουσές του, συνολικής έκτασης 1.200 τ.μ., μεταξύ άλλων εκτίθενται:
* Η «Τύρινθα», η παλιότερη διασωθείσα ατμάμαξα γερμανικής κατασκευής του 1884.
* Το μοναδικής ιστορικής αξίας βαγόνι - καπνιστήριο του σουλτάνου Αβδούλ - Αζίζ.
* Το βασιλικό όχημα του Γεωργίου Α', το οποίο κατασκευάστηκε στον Πειραιά και συγκέντρωσε τον θαυμασμό της Διεθνούς Έκθεσης του Ζαππείου το 1888.
* Το ιστορικό τραμ της Παραλίας του Πειραιά, ο περίφημος “Καουμπόης” της Μελίνας και του “Ποτέ την Κυριακή”.
Συντάκτης: Άγγελος Μανταδάκης, (μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, υπεύθυνος Πολιτισμού)
Πηγή :avgi.gr