Προτεραιότητα του ΟΣΕ οι συνέσεις με τις ΒΙ.ΠΕ. σε όλη τη χώρα
Η αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, κυρίως για τις εμπορευματικές μεταφορές, αποτελεί το μεγάλο στοίχημα προκειμένου η χώρα να εξελιχθεί σε περιφερειακό logistics hub. Στη χώρα μας, το μερίδιο του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές ανέρχεται σε μόλις στο 0,3%, έναντι 11% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη. Συνεπώς τα περιθώρια βελτίωσης είναι πολύ μεγάλα.
Σε αυτό το πλαίσιο, εκτός από την ολοκλήρωση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, προτεραιότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) είναι η σύνδεσή του με τις βιομηχανικές περιοχές, στα πρότυπα της συμφωνίας με τη Motοr Oil για τα διυλιστήρια της Κορίνθου. Το επόμενο βήμα πρόκειται να γίνει με τις εγκαταστάσεις της Motοr Oil στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αντίστοιχες προγραμματικές συμφωνίες προετοιμάζονται για τις περισσότερες βιομηχανικές περιοχές της χώρας, με στόχο μέρος των επενδύσεων που χρειάζονται να χρηματοδοτηθεί και από την ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ. Η δυναμική που θα προσφέρει στο δίκτυο αυτή η πρωτοβουλία γίνεται ξεκάθαρη από το γεγονός ότι οι προγραμματικές συμβάσεις για τη διασύνδεση διυλιστηρίων και βιομηχανικών μονάδων πέριξ της Κορίνθου με το δίκτυο, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν μεταφορική ικανότητα 300.000 τόνων ετησίως.
Ενίσχυση του δικτύου στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τη Σίνδο
Το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς, με τον ανταγωνισμό να προμηνύεται έντονος ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα με ορμητήριο τη Θεσσαλονίκη, όπου εχθές έγινε η επίσημη πρώτη για την Rail Cargo Logistics Goldair, βάζει τις υποδομές στο επίκεντρο. Όπως περιέγραψε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιώργος Κακουλάκης από τα εγκαίνια του πρώτου εμπορευματικού δρομολογίου της κοινοπραξίας των Αυστριακών Σιδηροδρόμων με την ελληνική Goldair, οι πρώτες πρωτοβουλίες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Βρίσκεται ήδη σε πλήρη λειτουργία η γραμμή στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, με άμεσο στόχο τη δημιουργία επιμέρους συνδέσεων όλων των επιχειρήσεων με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων και των προϊόντων τους.
«Ομοίως προχωράμε στην ενίσχυση της ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων με το κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα. Ανακαινίζουμε τη γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης - ΤΧ1 ώστε να συνδεθεί με το λιμάνι και την ΕΚΟ» είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού, που με το άνοιγμα της αγοράς είναι ο διαχειριστής της υποδομής.
Επίσης, τόνισε ότι θα ακολουθήσει η σύνδεση με τις άλλες μεγάλες βιομηχανικές περιοχές, αρχικά στο Κιλκίς, εν συνεχεία στην Έδεσσα και σε άλλες περιοχές, η οποία βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού. Ακόμη προγραμματίζεται η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης στα τμήματα «Πλατύ - Έδεσσα - Φλώρινα» και «Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο», προκειμένου να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας σε συστήματα ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης.
Συντάκτης: Όλγα Κλώντζα
Βήμα: tovima.gr