Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΓΚΟΝΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙ Ο ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΟΣΕ.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ επιδιώκει να προσέλκυσει το ενδιαφέρον πιθανών επενδυτών στο διαγωνισμό για τη δημιουργία logistcs centre στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Ένα ισχυρό χαρτί για την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη δημιουργία logistics centre στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, κρατάει και είναι έτοιμη να παίξει η ΓΑΙΑΟΣΕ και αυτό ονομάζεται «εμπορευματικός σταθμός Θεσσαλονίκης».
Όπως δήλωσε στη Voria.gr o διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Αθ. Σχίζας, στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, δηλαδή στη φάση Β1 του διαγωνισμού, η ΓΑΙΑΟΣΕ θα βάλει στο τραπέζι των συζητήσεων τη σχεδιαζόμενη μεταφορά του Εμπορευματικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, εντός του στρατοπέδου Γκόνου και σε έκταση περίπου 100 στρεμμάτων.
Η δημοσιοποίηση αυτού του σχεδιασμού σαφώς και ενδιαφέρει τη ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία επιθυμεί μέχρι τέλος Ιουνίου, που παρατάθηκε ο χρόνος εκδήλωσης ενδιαφέροντος, να προσέλθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι και ει δυνατόν, διεθνείς παίκτες. Γιατί η μεταφορά του Εμπορευματικού, από την περιοχή του Παλαιού Σταθμού, στο Γκόνου, είναι αυτή που δίνει άλλη προοπτική στη δημιουργία logistics centre στο πρώην στρατόπεδο.
Σε αυτή την προοπτική, η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, πολύ θα ήθελε να εκδηλωθεί ενδιαφέρον και από την ΟΛΘ Α.Ε. και τους νέους ιδιώτες ιδιοκτήτες, που ελέγχουν πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας.
Βεβαίως, η μεταφορά στο Γκόνου, συνεπάγεται σημαντική δαπάνη από πλευράς ΟΣΕ, της τάξης των 120-125 εκατ. ευρώ, δαπάνη που ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων, θα συμπεριλάβει στον στρατηγικό του σχεδιασμό για την επόμενη περίοδο, όπως είπε ο κ. Σχίζας.
Υπενθυμίζεται ότι ο εν εξελίξει διαγωνισμός βρίσκεται στην Α’ φάση, της εκδήλωσης ενδιαφέροντος από πιθανούς επενδυτές. Η φάση αυτή λήγει τέλος Ιουνίου και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η Β’ φάση που χωρίζεται στην Β1, του ανταγωνιστικού διαλόγου και, στην Β2, της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών.
Μέχρι πρότινος ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, η ΑΚΤΩΡ, εταιρεία του ομίλου Μελισσανίδη, ενώ με τον σύμβουλο του διαγωνισμού επαφές είχε και η Belterra του ομίλου Ιβάν Σαββίδη. Η παράταση της Α’ φάσης δόθηκε μετά από αίτημα ενδιαφερομένου και αναμένεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος και από άλλες εταιρείες.
Αρχικώς, αυτό που θα κάνουν ΓΑΙΑΟΣΕ και ΟΣΕ, θα είναι η άμεση επανασύνδεση του στρατοπέδου Γκόνου με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τη Διαλογή (η επιδομή σε τμήμα του δικτύου είναι κατεστραμμένη). Σε επόμενη φάση θα γίνει η μεταφορά του Εμπορευματικού Σταθμού από την περιοχή του Παλαιού Σ.Σταθμού. Άλλωστε στην περιοχή του Π.Σ.Σ. πρόκειται να ανεγερθεί το Μουσείο Ολοκαυτώματος και να δημιουργηθεί μεγάλο μητροπολιτικό πάρκο ενώ μέχρι το τέλος του έτους η ΓΑΙΑΟΣΕ θα διαθέσει έκταση 27 στρεμμάτων για τη δημιουργία ενός πάρκου μνήμης.
Σημειώνεται ότι η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου – logistics centre στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, είναι μία ιστορία αρκετά παλιά, που πάει πίσω στο 2003, όταν τότε ΟΣΕ και ΟΛΘ από κοινού συζητούσαν τη δημιουργία ενός διπολικού συστήματος εξυπηρέτησης των μεταφορών. Το Γκόνου παραχωρήθηκε στον ΟΣΕ, από το υπουργείο Οικονομικών το 2007 και το υπουργείο Μεταφορών, εκείνη την περίοδο, σχεδίαζε την λειτουργία του Εμπορευματικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, το 2009.
Βεβαίως οι εξελίξεις διέψευσαν τους σχεδιασμούς, η διεθνής οικονομική κρίση το 2008 ματαίωσε την παραχώρηση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ στη Hutchison και ο ΟΣΕ, πολύ επιβαρυμένος οικονομικά, «πάγωσε» την αξιοποίηση του Γκόνου. Το θέμα της αξιοποίησης του Γκόνου επανήλθε στην ατζέντα ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ την τελευταία διετία, όμως με τα δεδομένα διαφοροποιημένα, η περίπτωση για ΣΔΙΤ έχει αποκλεισθεί.
Τώρα, όποιος ενδιαφέρεται, θα πρέπει να επενδύσει, πιθανότατα τμηματικά, ως και 200 εκατ. ευρώ σε μία έκταση που οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι θα παραχωρήσουν για περίοδο 50 ετών.
Σε αυτό το σενάριο, δύο είναι τα κρίσιμα στοιχεία, η αύξηση των εμπορευματικών ροών και, η μεταφορά και λειτουργία του Εμπορευματικού Σταθμού του ΟΣΕ, εντός της έκτασης του Γκόνου.

Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr