«Κάποιοι ήθελαν το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο να προκηρυχθεί σε ενιαίο τμήμα, ήθελαν να το πάρουν σε χαμηλή τιμή και απαξιωμένο» τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης κηρύσσοντας την Τρίτη την έναρξη των εργασιών της ημερίδας «Συνδυασμένες μεταφορές και ο ρόλος της Ελλάδας».
Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η κατάτμηση του διαγωνισμού έφερε θετικά οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, καθώς εξασφάλισε μεγαλύτερες επενδύσεις από τον ανάδοχο. Διαμήνυσε πως αν υπάρξουν αντίστοιχες πιέσεις και για το Εμπορευματικό Κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο δεν θα ενδώσει και ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στα πρότυπα του Θριασίου.
«Όσα συμφέροντα και αν υπάρχουν που θέλουν να πάρουν κοψοχρονιά τις υποδομές της χώρας, πρέπει να ψάξουν για άλλη χώρα έξω από την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι «εμείς αυτό που κάνουμε, είναι να προχωράμε τον σχεδιασμό με διαφάνεια και με την υπηρέτηση του στρατηγικού σχεδίου της χώρας και της Ευρώπης για τις συνδυασμένες μεταφορές».
Σε άλλο δε, σημείο της ομιλίας του, πρόσθεσε πως «ο στόχος, το όραμα που μας έχει εμπνεύσει ο Πρωθυπουργός, το όραμα για μια Ευρώπη της παραγωγής για να ξεπεράσουμε την οικονομική κρίση, για την οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, περνάει μέσα από τη δική μας δουλειά, το δικό μας έργο, περνάει από μέσα από ένα σχεδιασμό έργων που γίνονται για να υπηρετήσουν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και τις κοινωνικές ανάγκες, περνάει μέσα από έναν στρατηγικό σχεδιασμό που δεν θα κάνει εκπτώσεις σε συγκεκριμένα συμφέροντα από όπου κι αν προέρχονται».
Επεσήμανε πως η χώρα έχει αλλάξει σελίδα και ακολουθεί τις κεντρικές ευρωπαϊκές πολιτικές, με σεβασμό στο περιβάλλον και στους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μείωση των εκπομπών των ρύπων.
Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των έργων στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα, τονίζοντας ότι το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
«Οι βασικές προτεραιότητες του επενδυτικού προγράμματος και του στρατηγικού σχεδίου, είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ήδη πραγματοποιούνται δρομολόγια με ηλεκτροκίνητους συρμούς από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα και από το Δομοκό έως τη Θεσσαλονίκη και επίκειται η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Τιθορέα - Δομοκός. Ο δεύτερος άξονας είναι ο άξονας Πάτρα-Αθήνα και ο τρίτος άξονας είναι Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, τμήματα ενταγμένα στον Κεντρικό Διευρωπαϊκό Διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου» τόνισε ο υπουργός. Επιπλέον, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στη γεωπολιτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, και στα οφέλη από τις συνδέσεις ΒΙΠΕ και διυλιστηρίων της Motor Oil και των ΕΛΠΕ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Οι μεταφορές συμβάλλουν στο να πέσουν τείχη, να πέσουν σύνορα μεταξύ των βαλκανικών λαών, να πέσει ένα άσχημο ψυχροπολεμικά κλίμα, να πέσει η νοοτροπία των βορείων συνόρων της χώρας μας και να εγκαινιαστεί ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων, είναι οι διαφορετικοί δρόμοι για να φτάσει κανείς από την Κεντρική Ευρώπη έως τη Μαύρη Θάλασσα» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.
Τέλος, αναφέρθηκε στα έργα που γίνονται στο οδικό δίκτυο της χώρας, στην ολοκλήρωση οδικών έργων υποδομών και στο αναλογικό σύστημα διοδίων, για το οποίο μέσα στο έτος ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός.
Πηγή: tanea.gr