Μετά από 4 μήνες λειτουργίας του νέου τμήματος και μετά από πολλές δοκιμές ασφαλείας, αύριο Τετάρτη 6 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθεί το παρθενικό δρομολόγιο με ηλεκτροκίνητο τρένο στη διαδρομή Πειραιάς-Λιανοκλάδι.
Πρόκειται για μία ιστορική στιγμή για τα σιδηροδρομικά δρώμενα της χώρας καθώς η διαδρομή των περίπου 210χλμ που εκμοντερνίζεται εδώ και περίπου 30 χρόνια, ολοκληρώνει τις μεγάλες κατασκευαστικές εργασίες και πλέον το σύγχρονο, γρήγορο και περιβαλλοντικά φιλικό ηλεκτρικό τρένο είναι προ των πυλών.
Πρόκειται για μία ιστορική στιγμή για τα σιδηροδρομικά δρώμενα της χώρας καθώς η διαδρομή των περίπου 210χλμ που εκμοντερνίζεται εδώ και περίπου 30 χρόνια, ολοκληρώνει τις μεγάλες κατασκευαστικές εργασίες και πλέον το σύγχρονο, γρήγορο και περιβαλλοντικά φιλικό ηλεκτρικό τρένο είναι προ των πυλών.
Το πρώτο αυτό δρομολόγιο θα είναι μέρος της επίσκεψης του Mathieu Grosch, Coordinator of the Orient /East – Med Corridor of TEN-T, (Συντονιστή του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών), όπου μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι οι πρώτοι επιβάτες.
Αυτή το δρομολόγιο θα γίνει άλλωστε και η αρχή της αντίστροφης μέτρησης για την οριστική αντικατάσταση του ντιζελοκίνητου σήμερα τρένου με το ηλεκτρικό. Όταν αποφασίσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ηλεκτρικό τρένο θα ξεκινά από την Αθήνα και θα φτάνει μέχρι το Λιανοκλάδι. Εκεί θα αλλάζει η μηχανή σε ντιζελοκίνητη μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο όπου και πάλι θα αλλάζει σε ηλεκτροκίνητη μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Αυτό θα διαρκέσει περίπου μέχρι τα τέλη του έτους, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο τελευταίο τμήμα από το Λιανοκλάδι μέχρι το Δομοκό μήκους 52χλμ, θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές των γραμμών, της ηλεκτροκίνησης, των συστημάτων σηματοδότησης προκειμένου να παραλάβει τη γραμμή ο ΟΣΕ και κατόπιν να την δώσει στην κυκλοφορία.
Τότε (εφόσον δεν έχουμε άλλη ανατροπή στο σημερινό χρονοδιάγραμμα) θα ξεκινά το ηλεκτρικό τρένο από την Αθήνα και θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη, με μόνιμα διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση σε περίπου 4 ώρες. Ο χρόνος των 3 ωρών και 20 λεπτών θα γίνει εφικτός όταν ολοκληρωθούν και τα έργα για τα συστήματα της γραμμής (ETCS), χρόνος που από σιδηροδρομικές πηγές προσδιορίζεται προς τα τέλη του 2019.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com