Η ραγδαία οικονομική και εμπορική της Σιγκαπούρης αλλά και της Μαλαισίας δεν τις καθιστά μόνο παγκόσμια ναυτιλιακά κέντρα, αλλά και κόμβους συνδυασμένων μεταφορών.
H Μαλαισία θα επανεξετάσει την υλοποίηση μεγάλων έργων όπως η high-speed σιδηροδρομική γραμμή με τη Σιγκαπούρη και ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό project που θα συνδέει τις ανατολικές και δυτικές ακτές της χώρας, όπως ανέφερε την Τρίτη 22 Μαΐου 2018 το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Μαλαισίας, Bernama.
Παράλληλα ο νέος πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Mahathir Mohamad, δεσμεύτηκε να επανεξετάσει ορισμένα έργα υποδομής που ενέκρινε η προηγούμενη κυβέρνηση συμπεριλαμβανομένου και της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέσει την ανατολικές ακτές της Μαλαισίας στη θάλασσα της Νότιας Κίνας με την Κουάλα Λουμπούρ και τους λιμένες των στενών της Μαλάκκα.
Επισημαίνεται ότι το εν λόγω φιλόδοξο project της high-speed σιδηροδρομικής γραμμής Κουάλα Λουμπούρ- Σιγκαπούρης αναμένεται να συμβάλει στην τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης των περιοχών κατά μήκος της γραμμής καθώς πέραν όλων των άλλων θα δημιουργήσει και 111.000 θέσεις εργασίες έως το 2060.
Να τονιστεί ότι η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής αυτής γραμμής, το κόστος της οποίας αναμένεται να φτάσει τα 14 δις δολάρια, καθίσταται ζωτικής σημασίας για το φιλόδοξο σχέδιο εμπορικής και οικονομικής συνδεσιμότητας της Κίνας «Οne Βelt Οne Road Initiative».
Ως γνωστόν η αεροπορική σύνδεση Σιγκαπούρης-Κουάλα Λουμπούρ είναι η πλέον δημοφιλής καθώς μεταξύ Μαρτίου 2017 και Φεβρουαρίου 2018 κατεγράφησαν 30.537 αεροπορικές πτήσεις.
Οι κυβερνήσεις των δύο χωρών αποσκοπούν στην απορρόφηση μέρους αυτής της κίνησης αλλά και στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών που θα συνδέει τα μεγάλα λιμάνια της περιοχής με τις ραγδαία αναπτυσσόμενες επαρχίες της χερσονήσου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή: naftikachronika.gr