«Ο βασιλιάς (Προαστιακός) χάνεται, ζήτω ο βασιλιάς (ΟΣΕ)». Κάπως έτσι θα πρέπει να περιγραφούν τα συναισθήματα των χρηστών του Προαστιακού από την ανατολική περιοχή της Πάτρας - Ρίο, Ακταίο, Καστρίτσι και Αγιο Βασίλειο.
Πολλές εκατοντάδες κατοίκων απώλεσαν, από χθες, το αγαπημένο τους τρενάκι και υποχρεούνται πλέον να μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το ξήλωμα της παλιάς μετρικής γραμμής, με σκοπό την έναρξη του έργου κατασκευής της νέας, διπλής και ηλεκτροκίνητης, προχωρά ήδη προς το Ρίο και είναι αυτό που επέβαλε τη λήξη της σύνδεσης με το τρενάκι. Χθες, πρώτη ημέρα διακοπής του Προαστιακού προς Ακταίο και Αγ. Βασίλειο, δύο λεωφορεία κινούνταν συνεχώς, απο τις 6:00 πο πρωί έως τις 11:00 το βράδυ, προς αντίθετες κατευθύνσεις, αντικαθιστώντας το δρομολόγιο του σιδηροδρόμου.
Καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας, ο κόσμος «ψήφισε» τον σιδηρόδρομο, δείχνοντας την προτίμησή του στην εναλλακτική μεταφορά, με τα λεωφορεία.
Δυστυχώς η… «ψήφος» προτίμησης του κόσμου δεν αρκεί, καθώς - από εδώ και στο εξής - η λειτουργία του Προαστιακού αναμένεται να είναι προβληματική. Μια σειρά από ζητήματα, άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, παραμένουν άλυτα.
Πρώτο πρόβλημα είναι πως τα τουριστικά λεωφορεία αδυνατούν να κινηθούν στους στενούς δρόμους του Ρίου, Ακταίου και Αγ. Βασιλείου και απαιτούνται κυκλοφοριακά μέτρα (κίτρινη διαγράμμιση, μονοδρομήσεις), τα οποία κανείς δεν έχει μελετήσει!
Δεύτερο πρόβλημα, οι αστικές συγκοινωνίες της Πάτρας, που δεν έχουν σχεδιαστεί με τρόπο κατάλληλο, ώστε να αποτελούν λύση εναλλακτική του τρένου. Αν, δηλαδή, κάποια στιγμή ο Προαστιακός διακοπεί, χιλιάδες άνθρωποι θα μείνουν μετέωροι!
Τρίτο πρόβλημα είναι το μετέωρο χρονοδιάγραμμα των έργων της ΕΡΓΟΣΕ: Το έργο στο τμήμα Ρίο - Μποζαΐτικα δεν έχει προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης, ενώ και στα τμήματα Ψαθόπυργος - Ρίο δεν είναι γνωστό το πότε θα ξεκινήσει το έργο της επιδομής και της ηλεκτροκίνησης, με το οποίο θα λειτουργήσει ο νέος Προαστιακός!
Θεόδωρος Ξυλιάς
Η διακοπή των δρομολογίων του Προαστιακού, που αναμένεται να επιβαρύνει συνολικά το κυκλοφοριακό στην Πάτρα, σχετίζεται με την εξυπηρέτηση των πολιτών, αφορώντας συνολικά τη διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μας. Οταν θα διακοπούν οριστικά και τα δρομολόγια από το Ρίο προς Πάτρα, με την έναρξη του έργου Ρίο - Μποζαΐτικα, για να μεταβεί κάποιος απο τη βόρεια και ανατολική, προς το κέντρο και τη νότια περιοχή της πόλης, θα πρέπει να αλλάξει δύο δρομολόγια αστικού λεοωφορείου. Ο Προαστιακός, με κατάληξη στον Αγιο Ανδρέα, κάλυπτε ουσιαστικά το κενό των αστικών συγκοινωνιών στην Πάτρα. Η Πάτρα είναι συγκοινωνιακά κομμένη στα δύο και η επικοινωνία μεταξύ ανατολικών και νοτίων περιοχών γίνεται μόνο εποχικά, για να εξυπηρετούνται οι φοιτητές.
Χρήστος Φωτακόπουλος
Ξεκίνησαν τα δρομολόγια, αλλά τα προβλήματα για τα τουριστικά λεωφορεία, που θα εξυπηρετούν τη γραμμή, είναι πολλά. Από την παλιά αφετηρία του ΟΣΕ στο Ακταίο, μέχρι την παλαιά εθνική και το Ρίο, το δρομολόγιο είναι δύσκολο να συνεχιστεί. Πρώτα απ' όλα, για να υπάρχει μόνιμη ανταπόκριση, θα πρέπει να γίνει κίτρινη διαγράμμιση στους δρόμους, απ' όπου διέρχονται τα μισθωμένα λεωφορεία. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, το πρόβλημα με τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, στη διαδρομή από Ρίο προς Ακταίο και Αγιο Βασίλειο, θα μεγαλώνει και πιθανότατα ακόμη και να διακοπεί η ανταπόκριση. Επίσης, κατά μήκος της διαδρομής δεν έχει γίνει πουθενά κλάδεμα των δέντρων, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των τουριστικών πούλμαν να είναι δύσκολη.
Του ΠΑΝΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: pelop.gr