Σε πόλο έλξης διεθνών εταιρειών αναδεικνύεται το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ το οποίο έχει μεταβιβαστεί στην ΓΑΙΑΟΣΕ ενώ την ίδια στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινά επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρω.
Σύμφωνα με τους ομιλητές στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών που διοργάνωσαν οι ιστοσελίδες www.ypodomes.com και www.metaforespress.gr αν η ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρήσει στην συντήρηση/αναβάθμιση τροχαίου υλικού τότε θα υπάρξει προσέλκυση εγχώριων και διεθνών «παικτών», επιφέροντας επιπλέον έσοδα στο ελληνικό δημόσιο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της μετά την ολοκλήρωση του διαδρόμου Αθήνας-Θεσσαλονίκης, αναμένεται να φέρει στην Ελλάδα ένα νέου τύπου τρένο για δοκιμαστική λειτουργία ενώ το επενδυτικό πρόγραμμα θα φέρει επιπλέον νέες υπηρεσίες και προσλήψεις προσωπικού.
Από την πλευρά του ΟΣΕ θέτει στόχο να συνδέσει τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ ήδη έχει γίνει συμφωνία με ΕΛ.ΠΕ. και Motor Oil.
Αθανάσιος Σχίζας
Την ύπαρξη αμερικανορουμανικού ενδιαφέροντος για τη μίσθωση τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ ανακοίνωσε, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο Αθανάσιος Σχίζας, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.
Όπως είπε ο κ. Σχίζας, στόχος είναι το «άνοιγμα» της ΓΑΙΑΟΣΕ και στο εξωτερικό, πέραν της ελληνικής σιδηροδρομικής αγοράς (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rail Cargo Logistics Goldair).
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προσδοκώμενα έσοδα από τη μίσθωση τροχαίου υλικού, για το 2018, εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 15 εκατ. ευρώ.
Όπως αποκάλυψε, η ΓΑΙΑΟΣΕ διερευνά τις αναβαθμίσεις του ντιζελοκίνητου υλικού, ώστε αυτό να μετατραπεί σε ηλεκτροκίνητο.
«Υπάρχει ενδιαφέρον για το υλικό που ανακατασκευάζεται, με στόχο την άμεση αξιοποίησή του. Πιθανόν για να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς, να προχωρήσουμε και σε μισθώσεις υλικού», είπε.
Κατά τον κ. Σχίζα, αν η ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρήσει στην συντήρηση/αναβάθμιση τροχαίου υλικού τότε θα υπάρξει προσέλκυση εγχώριων και διεθνών «παικτών», θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η αξιοπιστία της εταιρείας, ενώ σε κάθε περίπτωση η κίνηση αυτή θα αποφέρει επιπλέον έσοδα στο ελληνικό δημόσιο.
Αναφερόμενος στο σταθμευμένο τροχαίο υλικό, τόνισε ότι αξίζει 84 εκατ. ευρώ σύμφωνα με εκτιμήσεις, ενώ μεγάλη ποσότητά του είναι στα όρια να διατεθεί για scrap.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι προχωρά το θέμα της επαναξιολόγησης του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΓΑΙΑΟΣΕ, με την αξία του να ανέρχεται στα 440-500 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Σχίζας σημείωσε ότι «αρκετό από το τροχαίο υλικό έχει μικρό χρόνο υπολειπόμενης ζωής, οπότε αναζητούνται τρόποι για σωστή χρήση του».
Αναφορικά με το αναξιοποίητο τροχαίο υλικό, τόνισε ότι θα πρέπει να περισυλλέγη και να γίνει scrap. «Για το λόγο αυτό, υπήρξε μια από κοινού προσέγγιση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αξιολόγηση των χώρων», κατέληξε.
Φίλιππος Τσαλίδης
«H ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως μέλος του Ομίλου FSI, θα συμβάλει όσο μπορεί με τις επενδύσεις της στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, τόσο στο πεδίο των επιβατικών όσο και των εμπορευματικών μεταφορών» είπε στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Φ. Τσαλίδης.
«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος αλλάζει σελίδα και μπαίνει σε μια νέα εποχή» σχολίασε ενώ τόνισε την ανάγκη να ενισχυθούν οι συνεργασίες για την ανάπτυξη του εμπορευματικού έργου.
Αναφερόμενος στη Θεσσαλονίκη, είπε πως πρόκειται να γίνει ένας σημαντικός εμπορευματικός κόμβος που θα διασυνδέει τη χώρα με τα Βαλκάνια και τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης ενώ ανέφερε αντίστοιχα την σύσφιξη της συνεργασίας της εταιρείας με το λιμάνι του Πειραιά και την COSCO.
Πολύ ενθαρρυντικά ήταν τα στοιχεία που έδωσε ο κος Τσαλίδης για τις εμπορευματικές μεταφορές: κατά το α’ τρίμηνο του 2018 καταγράφηκε αύξηση 16%, η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων τετραπλασιάστηκε καλύπτοντας 30 εκατ. επιπλέον τονοχιλιόμετρα, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, άνοδο που εν πολλοίς απέδωσε στην COSCO.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα επόμενα χρόνια, όχι μόνο θα διατηρηθεί αλλά και θα ενισχυθεί η παραπάνω ανοδική τάση, με δεδομένο ότι η διαθεσιμότητα του δικτύου θα πενταπλασιαστεί μετά την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων.
Αποκάλυψε πως, μετά την ολοκλήρωση του διαδρόμου Αθήνας-Θεσσαλονίκης, ένα νέου τύπου τρένο θα έρθει στην Ελλάδα για δοκιμαστική λειτουργία και πρόσθεσε πως το επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 500 εκατ. ευρώ, θα φέρει επιπλέον νέες υπηρεσίες και προσλήψεις προσωπικού.
Ο κος Τσαλίδης πρόσθεσε πως ο χρόνος του ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα μειωθεί στις 3 ώρες και 30 λεπτά, από 6 που είναι σήμερα, καθιστώντας το τρένο ευθέως ανταγωνιστικό με το αεροπλάνο.
Υπογράμμισε πως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι μόνο δεν έχουν γίνει απολύσεις αλλά έχουν προσληφθεί 60 νέοι μηχανοδηγοί και 20 επιστήμονες, των οποίων η εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη ενώ έρχονται προσλήψεις για 40 εργοδηγούς το επόμενο διάστημα.
Σε αυτό το σημείο, ο κος Τσαλίδης τόνισε τη σημαντική συμβολή του υπουργείου στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την εκπαίδευση των οδηγών και δίνοντας το στίγμα για την επόμενη μέρα είπε πως στόχος της εταιρείας είναι η παροχή αποτελεσματικότερων και ποιοτικότερων υπηρεσιών
Γιάννης Αντωνιάδης
«Η συνεργασία των σιδηροδρομικών εταιρειών είναι μονόδρομος», δήλωσε ο Γιάννης Αντωνιάδης, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόσθεσε επίσης, ότι απαιτείται συνεχής συντονισμός και έλεγχος της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας. Όπως τόνισε, «μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, όλες οι σιδηροδρομικές εταιρείες απαιτείται να βρίσκονται σε σιδηροδρομική επιφυλακή, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της καθημερινότητας», καθώς κρίνεται «απαραίτητη η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη».
Επιπλέον, ο κ. Αντωνιάδης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα συντήρησης του τροχαίου υλικού, που βρίσκεται σε ακινησία. Εξέφρασε την ικανοποίησή του για την έναρξη του προγράμματος από την ΓΑΙΟΣΕ, προκειμένου όπως είπε, «να μπορέσουμε να το φέρουμε σε μία λειτουργική κατάσταση, ή να εκποιηθεί και να εισπραχθούν χρήματα».
Τέλος, όπως είπε, σε συνεργασία με τη ΓΑΙΟΣΕ, η ΕΕΣΣΤΥ μπορεί να προσφέρει αφιλοκερδώς την εμπειρία της στην διαχείριση του τροχαίου υλικού.
Π. Θεοχάρης
Την προτεραιότητα του ΟΣΕ να συνδέσει τις ΒΙ.ΠΕ. της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο ανέδειξε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοχάρης, κατά την ομιλία του στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών και αποκάλυψε ότι ήδη υπάρχει συμφωνία με ΕΛ.ΠΕ. και Motor Oil.
Συγκεκριμένα, ανέφερε πως έχουν προχωρήσει σε προγραμματικές συμβάσεις ώστε να διασυνδεθούν τα διυλιστήρια και οι βιομηχανικές μονάδες πέριξ της Κορίνθου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ένα έργο με εκτιμώμενη μεταφορική ικανότητα 300.000 τόνων ετησίως, ενώ προανήγγειλε τη δρομολόγηση αντίστοιχων έργων και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
«Πλησιάζουμε στην ολοκλήρωση ενός μακρού προγράμματος που θα συνεισφέρει στην ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών», ανέφερε ενώ έκανε λόγο για ενίσχυση των μεταφορών και δη των εμπορευματικών αλλά και στην ανάγκη για τη συνδυασμένη λειτουργία τους.
«Με τον ΟΣΕ να είναι πλέον ο διαχειριστής της υποδομής, ζητούμενο είναι να μπορέσει να μεγιστοποιήσει την κοινωνικοοικονομική αποδοτικότητα των διατιθέμενων πόρων για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας», είπε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος.
Τόνισε την ανάγκη καλής συνεργασίας με τους φορείς οικονομικής, επιχειρηματικής και κοινωνικής ζωής της χώρας, ενώ επεσήμανε ότι το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης των Μεταφορών θα φέρει το τρένο στα λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και του Βόλου.
Στην παρουσίασή του, ο κος Θεοχάρης ανέφερε ότι το 2016, το δίκτυο των ενεργών γραμμών εκτεινόταν σε μήκος περίπου 2.000 χλμ., εκ των οποίων τα 941 υποστηρίζουν ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα και εξήγησε πως οι βασικές αναπτυξιακές επιλογές του ΟΣΕ μέχρι το 2022 θα κινηθούν σε 4 βασικούς άξονες:
α) Την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού κορμού της χωράς σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σύγχρονη τηλεδιοίκηση,
β) Την ολοκλήρωση δράσεων για τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και βελτίωση των σταθμών,
γ) Την ολοκλήρωση εκσυγχρονισμού του υφιστάμενου αλλά και επέκταση του προαστιακού δικτύου στην Αττική, τη Θεσσαλονίκης και την Πάτρα και
δ) Την ολοκλήρωση έργων για τη σιδηροδρομική σύνδεση βασικών λιμένων και ΒΙ.ΠΕ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ μίλησε για εκπόνηση προγράμματος ανάταξης για όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, ώστε να καταστεί εφικτή η απρόσκοπτη λειτουργία του τόσο για τις επιβατικές όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο
Σχολίασε πως με τη σύνδεση του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου με το Λιμένα Ν. Ικονίου έχει ήδη επιτευχθεί σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου του σιδηροδρόμου, με θετικά βήματα που θα αντιστρέψουν τις αρνητικές τάσεις των τελευταίων ετών.
Επεσήμανε δε πως το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου θα γίνει ο κεντρικός εμπορευματικός σταθμός της Ελλάδας και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς της εν γένει προσπάθειας εκσυγχρονισμού του εμπορευματικού έργου από τον ΟΣΕ ενώ θα είναι τμήμα ενός ευρύτερου συγκροτήματος που θα περιλαμβάνει πλήθος μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και logistics.
Σύμφωνα με τον κο Θεοχάρη, o ΟΣΕ ήδη εκπαιδεύει προσωπικό στις εξειδικευμένες σιδηροδρομικές λειτουργίες του Κέντρου, το οποίο βρίσκεται υπό παράδοση από την ΕΡΓΟΣΕ και ανέφερε ότι οι εν εξελίξει διαδικασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του καλοκαιριού.
Συντάκτης: Μαρία Μόσχου
Πηγή: movenews.gr