Την ολοκλήρωση των εργασιών της «πολύπαθης» επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, προανήγγειλε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, στην εκδήλωση «Ο Πειραιάς σε σταθερή τροχιά: Αρμονική Συνύπαρξη Ανάπτυξης και Πολιτισμού».
Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες του Τραμ στον Πειραιά, τον Ιούλιο ολοκληρώνονται οι κατασκευαστικές εργασίες και στις αρχές του 2019 θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια.
«Ολοκληρώνεται ένα πολύπαθο έργο, καθώς η επέκταση του τραμ προς Πειραιά μελετήθηκε το 2008 και δημοπρατήθηκε το Φεβρουάριο του 2009 από την ΤΡΑΜ Α.Ε.
Η διαδικασία, ωστόσο, της δημοπράτησης του έργου ολοκληρώθηκε τελικά το 2012 οπότε και η Αττικό Μετρό ανέλαβε την αρμοδιότητα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την υλοποίηση του», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, παραθέτοντας τα ακόλουθα στοιχεία:
-Μέχρι σήμερα έχει απορροφηθεί ποσό 33.350.000,00 € από το συνολικό τίμημα του Έργου.
-Οι σήραγγες έχουν πλήρως ολοκληρωθεί, καθώς το ποσοστό ολοκλήρωσης του τροχιοδρόμου είναι στο 98%.
-Απομένουν μόνο τα τελευταία 50 μέτρα περίπου πριν την τερματική στάση στην Ακτή Ποσειδώνος.
-Οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώθηκαν και στις 5 Ιουνίου προβλέπεται να συζητηθούν στη συνεδρίαση του ΚΑΣ με την απόφαση της Υπουργού να αναμένεται περί τα μέσα Ιουνίου.
-Στη συνέχεια, η κατάχωση των αρχαιολογικών και η κατασκευή του τελευταίου τμήματος του τροχιοδρόμου αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός Ιουλίου και μαζί με αυτήν τελειώνει και η ταλαιπωρία των κατοίκων του Πειραιά από το έργο του Τραμ.
-Αυτό που απομένει είναι η κατασκευή του υποσταθμού, που είναι ένα έργο πολιτικού μηχανικού που δεν πρόκειται να προκαλέσει όχληση και θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου.
-Απομένουν, τέλος, ο εξοπλισμός με ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις του σταθμού και η δοκιμαστική λειτουργία του τροχιοδρόμου, που θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018.
-Σύμφωνα με αυτό το σαφές και συγκεκριμένο πλέον χρονοδιάγραμμα, η εμπορική λειτουργία του Τραμ θα ξεκινήσει αρχές του 2019, οπότε πλέον ο Πειραιάς θα έχει το δικό του Τραμ.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται:
– Επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου (Τραμ) από τη σημερινή ΣΤΑΣΗ «ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ» έως τον υφιστάμενο τερματικό σταθμό Σ.Ε.Φ. (Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας) μήκους απλής διαδρομής 5.350 περίπου μέτρων,
– ανακατασκευή της υπάρχουσας στάσης Σ.Ε.Φ.,
– κατασκευή 11 νέων ενδιαμέσων στάσεων και κατασκευή τερματικής στάσης στην Ακτή Ποσειδώνος, κατασκευή νέου κτιρίου Υ/Σ (Υποσταθμού) Έλξης,
– κατασκευές αναδιαμόρφωσης του αστικού τοπίου στο διάδρομο διέλευσης του τροχιοδρόμου,
-κατασκευή παιδικού κήπου και κτηρίου στη περιοχή της Ριζαρείου στο Παλαιό Φάληρο,
– αναβάθμιση πεζοδρομίων και αισθητική αναβάθμιση της περιοχής,
– αναγκαία Τεχνικά Έργα,
– Κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές διευθετήσεις, εργασίες που αφορούν στα σιδηροδρομικά συστήματα παροχής ισχύος έλξης, ηλεκτροδότησης, σηματοδότησης, ελέγχου και επικοινωνιών,
– προσαρμογή του νέου εξοπλισμού στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (Κ.Ε.Λ.) του Αμαξοστασίου, καθώς και εγκατάσταση εξοπλισμού συλλογής κομίστρου, μετατοπίσεις και διευθετήσεις δικτύων ΟΚΩ.
– Εργασίες ενίσχυσης και συμπλήρωσης της υποδομής που θα περιλαμβάνουν ανάπλαση της τερματικής στάσης του Συντάγματος και προσθήκη νέας αλλαγής στη στάση Μουσών, εκπαίδευση και υποστήριξη του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας του συστήματος.
Συντάκτης: Βάσω Βεγιάζη
Πηγή: metaforespress.gr