Είχε κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στην συνοικία Ιτιές
Η Πάτρα είναι η πόλη στην οποία τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη ηλεκτρική εγκατάσταση τροχιοδρόμων(τραμ). Μάλιστα το τροχιοδομικό δίκτυο της Πάτρας ήταν εξ αρχής ηλεκτροκίνητο (τα υπόλοιπα ως τότε ήταν ιππήλατα ή ατμήλατα).
Γι' αυτό τον σκοπό είχε κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στην συνοικία Ιτιές, νότια και έξω από την πόλη.
Είχε δύο διαδρομές:
α) η πρώτη, της κάτω πόλης, ξεκινούσε απο την συνοικία του Αγίου Διονυσίου, ακολουθούσε κατά μήκος την οδό Αγίου Ανδρέου και τερμάτιζε στις Ιτιές. Το μήκος της ήταν 5,3 χλμ.
Για το τραμ της Πάτρας είχε κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στην συνοικία Ιτιές
β) η δεύτερη διαδρομή, της άνω πόλης, ξεκινούσε και αυτή από την συνοικία του Αγίου Διονυσίου, ακολουθούσε την οδό Αγίου Ανδρέου και έστριβε στην οδό Δ. Γούναρη, ακολούθως στην οδό Αγίου Γεωργίου και Γερμανού και τερμάτιζε στην πλατεία Ταμπαχάνων. Το μήκος της ήταν 1,7 χλμ.
Συρμός του τραμ της Πάτρας διέρχεται από τις Ιτιές, αρχές του 20ού αιώνα
Υπήρχαν δύο είδη αμαξών: αυτοκινούμενες και ρυμουλκούμενες. Το πλάτος τους ήταν 2 μ. και το μήκος τους 6 μ. Η τροφοδοσία συνεχούς ρεύματος γινόταν με εναέριο χάλκινο καλώδιο, το οποίο βρισκόταν σε ύψος 6 μέτρων πάνω από τις σιδηροτροχιές.
Από την έναρξη της λειτουργίας του τραμ σημειώθηκαν πολλά ατυχήματα
Τα εγκαίνια του δικτύου έγιναν στις 7 Απριλίου 1902 στο εργοστάσιο ρεύματος της εταιρείας με την παρουσία όλων των τοπικών αρχόντων και των ξένων προξένων.
Τα εγκαίνια έγιναν στις 5 το απόγεμα εν μέσω ενθουσιασμού και συρροής κόσμου. Παρόντες ήταν ο νομάρχης, ο Δήμαρχος, οι Δημοτικοί σύμβουλοι αλλά και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερόθεος.
Χαρακτηρίστηκε από τον Τύπο ως ένα γιγάντιο άλμα προόδου και πολιτισμού
Από την έναρξη της λειτουργίας του τραμ σημειώθηκαν πολλά ατυχήματα. Πάρα πολλά από αυτά ήταν θανατηφόρα, καθώς πολλοί πολίτες πηδούσαν στις άμαξες ενώ αυτές κινούνταν. Πολλά ατυχήματα γίνονταν και με κάρα τα οποία έμπαιναν στην πορεία του τραμ.
Η εκμετάλλευση του τροχιοδρόμου διακόπηκε το 1917 για άγνωστους λόγους. Εικάζεται ότι οφείλεται στην αδυναμία του δικτύου ηλεκτροδότησης της περιοχής να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε ηλεκτρικό ρεύμα.
Η εκμετάλλευση του τροχιοδρόμου διακόπηκε το 1917 για άγνωστους λόγους
Με το τραμ-τραμ ανεβαίνω
Με το τραμ-τραμ κατεβαίνω
Δεκαπέντε μες τη χώρα, είκοσι πέντε στις Ιτιές
Νέοι πάνε και έρχονται με κοπέλες μορφονιές
*Με πληροφορίες από wikipedia
Πηγές
Αστρονομική Εταιρεία Πάτρας «Ωρίωνας», Ημερολόγιο 2007
Εκπολιτιστικός Σύλλογος Ιτεών, Ημερολόγιο 2002
Ένθετο Επτά Ημέρες της εφημ. Καθημερινή με θέμα: "Παλιά Πάτρα" (21 Φεβρουαρίου 1999)
Κώστας Κοκκοβίκας (επιμ.), Η Πάτρα στις αρχές του 20ου αιώνα... Μέσα από την οικογενειακή συλλογή-λεύκωμα της Edith W. Morphy, Εκδόσεις Typorama, Πάτρα 2002. ISBN 960-7620-20-8
Αλέκος Μαρασλής, Πάτρα 1900, Εκδόσεις Α. Α. Λιβάνη, Αθήνα 2003. ISBN 960-14-0826-6 (επανέκδοση).
Πηγή :.thebest.gr