Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Οι Ιταλοί... ξανάρχονται για τα τρένα.

Με στάσεις εργασίας, 24ωρη απεργία και κυρίως σοβαρές καταγγελίες οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ λένε το δικό τους «όχι» στον διαγωνισμό για την πώληση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), που έχει οριστεί από το ΤΑΙΠΕΔ για τις 6 Μαρτίου.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) έχει προκηρύξει τρεις τρίωρες στάσεις εργασίας για τη Δευτέρα (5-8 π.μ., 1-4 μ.μ. και 9 μ.μ. ώς τα μεσάνυχτα) καθώς και 24ωρη απεργία για την Τρίτη, που καλύπτει όλους τους εργαζομένους στις εταιρείες ΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων θα τροποποιηθούν ή θα ακυρωθούν δρομολόγια σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, περιλαμβανομένου και του Προαστιακού. Θα επηρεαστούν και τα δρομολόγια του Μετρό στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας-αεροδρόμιο. 

Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται επίσης για τη συνεχιζόμενη απαξίωση του σιδηρόδρομου, που αφορά κυρίως τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού και την κατάσταση του τροχαίου υλικού για την οποία αναφέρουν ότι «σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει τα όρια της ασφαλούς λειτουργίας». 

«Η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ είναι επιζήμια για το Δημόσιο και τη χώρα», αναφέρει η Ομοσπονδία με επιστολή που έστειλε χθες στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, τους αρμόδιους υπουργούς, το ΤΑΙΠΕΔ και τους επικεφαλής όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων εκτός από τη Χρυσή Αυγή. Επισημαίνει ότι η ιταλική Ferrovie Dello Stato, που έχει ήδη την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενδιαφέρεται να αποκτήσει και την ΕΕΣΣΤΥ για να ενοποιήσει τις δύο εταιρείες.

«Θα κερδίσει έτσι τον ΦΠΑ από τη διεταιρική σύμβαση συντήρησης τροχαίου υλικού, που φτάνει τα 8 εκατ. ευρώ τον χρόνο, τα οποία θα απολέσει το ελληνικό Δημόσιο», αποκαλύπτει η ανακοίνωση της ΠΟΣ και προσθέτει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πουλήθηκε την περασμένη χρονιά έναντι 45 εκατ. ευρώ διαθέτοντας στα ταμεία της 25 εκατ. ευρώ, έχει χρέη προς την ΕΕΣΣΤΥ που υπολογίζονται σε 12 εκατ. ευρώ.

«Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αγοράσει την ΕΕΣΣΤΥ με χρήματα που χρωστάει;», ρωτά τους αρμοδίους η ΠΟΣ και επαναλαμβάνει την πάγια θέση των εργαζομένων για ενιαίο, σύγχρονο και δημόσιο σιδηρόδρομο.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr