Μέχρι τα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου θα είχε ολοκληρωθεί το κλείσιμο στο σύνολο των πυλών εισόδου και εξόδου στους σταθμούς του μετρό και του ΗΣΑΠ, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης τον χειμώνα.
Ωστόσο, ο Μάρτιος ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες και παρά την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, απομένουν ακόμη συνολικά 36 σταθμοί στις γραμμές 2, 3 και 1 (ΗΣΑΠ), όπου οι πύλες παραμένουν ανοιχτές.
Ταυτόχρονα, εκκρεμεί η ολοκλήρωση του συστήματος ταυτοποίησης, μέσω διαδικτύου (Εφαρμογή διαχείρισης δικαιώματος δωρεάν κομίστρου ATH.ENA Card για Ανέργους και ΑμεΑ), των ανέργων και των ατόμων με ειδικές ανάγκες, προκειμένου να μην παραμένει ανοιχτή η θύρα που παρότι προορίζεται για τις συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες επιβατών, εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό (και) τους λαθρεπιβάτες. Ως αποτέλεσμα, όλα δείχνουν ότι το σύστημα θα είναι σε θέση να λειτουργήσει ολοκληρωμένα το καλοκαίρι,επειδή, μεταξύ άλλων, θα πρέπει με ορίζοντα το καλοκαίρι να αποσταλούν χιλιάδες προσωποποιημένες κάρτες στους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης, ανέργους, ΑμεΑ και άλλες ειδικές επαγγελματικές κατηγορίες.
Παρά τις αρρυθμίες όμως, του συστήματος, οι επιβάτες φαίνεται ότι έχουν αγκαλιάσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 650.000 προσωποποιημένες κάρτες, αριθμός που αγγίζει τις 850.000, εάν συμπεριληφθούν οι απρόσωπες κάρτες. Το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί στο σύνολο των καρτών που έχουν εκδοθεί ανεξαρτήτως χρονικής διάρκειας (μηνιαία, τριμηνιαία, ετήσια κ.ο.κ.). Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το, μερικό έστω, κλείσιμο των θυρών -απομένει ανοιχτή η θύρα των ΑΜΕΑ-ανέργων- έχει οδηγήσει, ήδη, σε αύξηση των εσόδων από τα κόμιστρα.
Που έχουν κλείσει οι μπάρες
Στη γραμμή 3 (Αγία Μαρίνα-Αεροδρόμιο), έχουν κλείσει οι 13 από τους 21 σταθμούς, ήτοι Αγ. Μαρίνα, Αιγάλεω, Ελαιώνας, Κεραμεικός, Σύνταγμα, Ευαγγελισμός, Μέγαρο Μουσικής, Πανόρμου, Κατεχάκη, Εθνική Άμυνα, Χαλάνδρι, Δουκ.Πλακεντίας και αεροδρόμιο.
Στη γραμμή 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό), έχουν κλείσει 12 από τους 20 σταθμούς, δηλαδή Ανθούπολη, Αγ.Αντώνης, Σεπόλια, Σταθμός Λαρίσης, Μεταξουργείο, Ακρόπολη, Συγγρού Φιξ, Ν.Κόσμος, Άγιος Ιωάννης, Δάφνη, Αγ. Δημήτριος και Ελληνικό.
Στη γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), έχουν κλείσει οι πύλες σε δύο από τους 24 σταθμούς, δηλαδή στον Ταύρο και το Μαρούσι.
Σε κάθε περίπτωση παραμένει άγνωστο πότε ακριβώς θα λειτουργήσουν οι πύλες στο σύνολο των σταθμών, ενώ ερώτημα αποτελεί πώς θα παταχθεί η λαθρεπιβίβαση στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, όπου το σύστημα λειτουργεί, αλλά σημαντικό τμήμα των επιβατών δεν επικυρώνει το κόμιστρο.
Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr