Συνέχεια των επαφών με στελέχη της εταιρείας Αττικό Μετρό είχε ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, την Τρίτη 27 Μαρτίου. Το θέμα συζήτησης αφορούσε την διερεύνηση της δυνατότητας διασύνδεσης της πόλης του Περάματος με το δίκτυο του Μετρό στηριζόμενοι σε πραγματικές μετρήσεις και δεδομένα.
Ναι, δεν διαβάζετε λάθος, μιλάμε για ΜΕΤΡΟ και όχι για Τραμ.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Στις 12 Ιανουαρίου του 2017, η εταιρεία Αττικό Μετρό προκήρυξε το διαγωνισμό για τις τοπογραφικές μελέτες των επεκτάσεων του Τραμ προς Κερατσίνι και Πέραμα. Η πρόβλεψη ήταν για κατασκευή διπλής γραμμής μήκους 8,9 χλμ, μερικώς υπογειοποιημένης, καθώς και 17 στάσεων (8 διπλής κατεύθυνσης, 8 μονής και ένας τερματικός σταθμός) που θα συνέδεε το λιμάνι του Πειραιά με το Κερατσίνι και το Πέραμα.
Η διαδρομή της επέκτασης του Τραμ προς Κερατσίνι και Πέραμα προέβλεπε σε γενικές γραμμές να ακολουθήσει την προϋπάρχουσα χάραξη του παλιού τροχιοδρόμου Περάματος, την τελευταία δηλαδή από τις παλιές γραμμές του Τραμ που καταργήθηκε το 1977 με τα οχήματα να κινούνται σε αποκλειστικό διάδρομο.
Όσον αφορά τη σύνδεση με το Πέραμα, η γραμμή του Τραμ προέβλεπε να διασταυρώνεται με την οδό Αγίου Όρους, την πλατεία Ταμπουρίων (πλατεία Λαού), και μέσω της Αυξεντίου Παλληκαρίδη να καταλήγει στην λεωφόρο Δημοκρατίας (στο ύψος της Ιχθυόσκαλας).
Η γραμμή θα συνέχιζε στο δεξιό ρεύμα της λεωφόρου Δημοκρατίας, μέχρι και το ύψος των διυλιστηρίων. Από εκεί θα ξεκινούσε μία κυκλική διαδρομή μέσω της λεωφόρου Ειρήνης. Ενώ η διαδρομή προς Πέραμα θα γινόταν μέσω της λεωφόρου Ειρήνης, η διαδρομή προς Πειραιά θα γινόταν μέσω της λεωφόρου Δημοκρατίας. Οι δύο κατευθύνσεις κίνησης θα συναντιώντουσαν επί της λεωφόρου Δημοκρατίας, μετά την οδό Βάρναλη. Το τέρμα της γραμμής θα ήταν στο ύψος του λιμεναρχείου Περάματος.
Ο Δήμαρχος της Πόλης, μετά την ανακοίνωση του συγκεκριμένου διαγωνισμού, έκανε πάρα πολλές συναντήσεις με ανώτατα στελέχη τόσο της Αττικό Μετρό όσο και του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και ενώ παράλληλα συμβουλεύτηκε συγκοινωνιολόγους του Πολυτεχνείου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Τραμ δύναται να φέρει περισσότερα προβλήματα στην πόλη του Περάματος από αυτά που καλείται να λύσει.
Αποφάσισε λοιπόν να πιέσει προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου, να συνεχιστούν οι μετρήσεις από την εταιρεία που πήρε το διαγωνισμό τοπογραφικής μελέτης επέκτασης προς Κερατσίνι - Πέραμα της Αττικό Μετρό, αλλά με σκοπό οι μετρήσεις να αφορούν την δημιουργία γραμμής Μετρό και σύνδεσής της με την υπό κατασκευή γραμμή του Μετρό που θα καταλήγει στον Πειραιά.
Αυτός είναι και ο λόγος που ανώτατο στέλεχος της Αττικό Μετρό βρέθηκε σήμερα στο Δημαρχείο Περάματος.
Είναι σαφές ότι το έργο, παρουσιάζει περισσότερες τεχνικές δυσκολίες σε σχέση με την κατασκευή Τραμ. Παρόλα αυτά, ο Δήμαρχος της πόλης βλέποντας μακροπρόθεσμα, με μοναδικό κριτήριο την ποιοτική αναβάθμιση του Δήμου Περάματος και την ανακούφιση των Δημοτών δεν δίστασε να διεκδικήσει αυτά που άλλοι Δήμοι θεωρούν αυτονόητα.
Η μεγάλη μας έκπληξη όμως ήρθε, όταν μας αποκάλυψαν ότι η σύνδεση του Περάματος με Μετρό, δεν αποτελεί νέο σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, αλλά είναι η γραμμή Πέραμα - Θησείο, σχεδιασμένη πριν το 2004. Το γεγονός ότι το σχέδιο υπήρχε αλλά κανείς δεν το αναζήτησε προς υλοποίηση, ειδικά την περίοδο της οικονομικής ευμάρειας και των Ολυμπιακών Αγώνων, καταδεικνύει τον τρόπο που αντιμετώπιζε η εκάστοτε Δημοτική αρχή την ρόλο της.
Η παρούσα κατάσταση πλέον επιβάλει να περιμένουμε επίσημες ανακοινώσεις από την πολιτική ηγεσία του τόπου γιατί όπως όλα δείχνουν, η συγκεκριμένη Δημοτική Αρχή κατάφερε να ξεπεράσει πολλά από τα εμπόδια που βρήκε στο δρόμο της, με μόνα εφόδια το πείσμα, την εργατικότητα και την επιμονή προκειμένου να νοικοκυρέψει το Πέραμα και να το βγάλει από την αφάνεια που το οδήγησαν οι παλαιότερες Δημοτικές Αρχές.
Που καταλήγουμε λοιπόν;
ΜΕΤΡΟ στο ΠΕΡΑΜΑ!
Δύσκολο; ΝΑΙ !
ΟΝΕΙΡΟ; ΟΧΙ !
Πηγή: peramaonline.blogspot.gr