Είναι μια παράδοση που περνά από τη μία γενιά στην άλλη: Ο δικτάτορας της Βόρειας Κορέας προτιμά την ασφάλεια και τους αργούς ρυθμούς του ταξιδιού με τρένο από τα λίαρ τζετ.
Την ώρα που άλλοι ηγέτες μπαίνουν και βγαίνουν από τα κρατικά τους αεροσκάφη, ο Κιμ Γιονγκ-ουν διαφέρει (και) σε αυτό και επιλέγει τα ταξίδια με το τρένο, κρατώντας την παράδοση του πατέρα και του παππού του.
Με αυτό έφτασε ο δικτάτορας της Βόρειας Κορέας στις αρχές της εβδομάδας στην Κίνα και συγκεκριμένα το Πεκίνο κάτω από αυστηρά μέτρα ασφάλειας.
Για τρεις ημέρες οι φήμες και οι εικασίες έδιναν και έπαιρναν και μόνο την Τετάρτη, αφού ο μυστηριώδης επισκέπτης είχε πλέον φύγει, το Πεκίνο επιβεβαίωσε την επίσκεψη.
Εν τω μεταξύ, γράφει ο Guardian, η μηχανή λογοκρισίας της Κίνας είχε σπεύσει να προστατεύσει τον Κιμ μπλοκάροντας αναζητήσεις όπως «ο χοντρούλης Κιμ» από την (παρόμοια με το Twitter) υπηρεσία Weibo.
Σε κάθε περίπτωση, το ιδιαίτερο πράσινο τρένο με τις κίτρινες ρίγες που πέρασε τα σύνορα της Βόρειας Κορέας με τη Κίνα πιθανόν είναι το ίδιο που χρησιμοποιούσε ο πατέρας του Κιμ, ο Κιμ Γιονγκ-ιλ στα ταξίδια του μέσα στη χώρα και στα ελάχιστα έξω από αυτήν.Ο Κιμ χαιρετά από το τρένο του κατά τη διάρκεια του ταξιδιού στην Κίνα (KCNA/via Reuters)
Ενας άλλος προπαγανδιστικός μηχανισμός, αυτός της Βόρειας Κορέας, εδώ χρόνια αξιοποιεί κάτι άλλο, τα ταξίδια με το επίσημο τρένο – μόνο για τον ηγέτη βέβαια, ένας υπουργός Εξωτερικών θα έπαιρνε το αεροσκάφος της γραμμής.
Ο παππούς του Κιμ, ο Κιμ Ιλ-σουνγκ, είχε ταξιδέψει με τρένο στην Κίνα το 1982 στο δικό του πρώτο ταξίδι στη χώρα. Στο μαυσωλείο του μάλιστα υπάρχει όχι μόνο χάρτης με τα ταξίδια του με το τρένο αλλά και ένα τρένο.
Ο γιος του πρώτου, ο Κιμ Γιονγκ-ιλ, λέγεται ότι είχε έξι πολυτελή τρένα με τα οποία ταξίδευε μέσα στη χώρα, αλλά και 20 αποκλειστικής χρήσης σταθμούς, κάποιους από αυτούς κοντά σε (επίσης αποκλειστικής χρήσης) θέρετρα. Είχε «γράψει» μάλιστα πολλά μίλια με το τρένο, γιατί είχε μεταβεί με αυτό στην Κίνα, στη Ρωσία, αλλά και το είχε χρησιμοποιήσει στα ταξίδια του στην ανατολική Ευρώπη.
Τους συρμούς κληρονόμησε και ο τρίτος της γενιάς των Κιμ. Λέγεται και πάλι – καθώς επισήμως δεν γίνεται γνωστό τίποτα- ότι το τρένο του Κιμ έχει θωράκιση, δορυφορικά τηλέφωνα, αίθουσες συσκέψεων και υπονδωμάτια.
Η επίσκεψη του Κιμ είναι η πρώτη του στο εξωτερικό με την επίσημη ιδιότητά του. Δεν πρέπει όμως να είναι και το πρώτο ταξίδι της ζωής του στο εξωτερικό: ο ίδιος και η αδελφή του φοιτούσαν με άλλο όνομα σε ιδιωτικό σχολείο στην Ελβετία στα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Το ταξίδι με το τρένο των Κιμ για τους λίγους τυχερούς που το κάνουν είναι περισσότερο εμπειρία χαλάρωσης καθώς κινείται συνήθως με 60 χιλιόμετρα την ώρα.
Σημασία όμως έχει ο προορισμός και όχι το ταξίδι.
Πηγή: protagon.gr