Μέχρι το τέλος καλοκαιριού αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα επίσημα επιβατικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα που θα καλύπτουν στο σύνολο του τον σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Τα έργα από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό είναι σε τελική φάση ολοκλήρωσης και η παράδοση τους έχει κλειδώσει για τον ερχόμενο Ιούνιο.
Σε αυτή τη φάση έχει ολοκληρωθεί το στρώσιμο των διπλών γραμμών σε όλο το μήκος, έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση των στύλων της ηλεκτροκίνησης αλλά και η τοποθέτηση των εναέριων καλωδίων που θα παράσχουν το ηλεκτρικό ρεύμα με το οποίο θα κινείται το τρένο.
Μοναδική εξαίρεση η Σιδηροδρομική Γέφυρα 26 (ΣΓ26) η οποία έχει ολοκληρωθει κατασκευαστικά και τώρα απομένει η τοποθέτηση γραμμών και ηλεκτροκίνησης.
Αυτό το τελευταίο τμήμα των 52χλμ. περιλαμβάνει και την Μεγάλη Σήραγγα Όθρυος, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα (πίσω από εκείνη του Καλλιδρόμου) με μήκος 6,2χλμ ανά κλάδο κυκλοφορίας (θα λειτουργεί με δύο δίδυμες σήραγγες).
Τώρα, τον Ιούνιο με την ολοκλήρωση των έργων θα περάσουμε στο "άχαρο" διάστημα όπου θα γίνουν τα απαραίτητα τεστ ασφάλειας της γραμμής και της σήραγγας και θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια προκειμένου να εξασφαλιστεί η κατά 100% ασφαλής χρήση της νέας γραμμής.
Προς το παρόν εκτιμάται ότι γύρω στις αρχές Φθινοπώρου θα αρχίσουν τα εμπορικά δρομολόγια και λίγο αργότερα τα επιβατικά. Αυτό θα σημάνει από τη μία το τέλος των μεγάλων κατασκευαστικών έργων στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη (γιατί θα υπάρχουν επιμέρους μελλοντικές εργολαβίες βελτίωσης κατά τμήματα των γραμμών) και την έναρξη μίας νέας εποχής για τον σιδηρόδρομο της χώρας.
Η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων από την μία πόλη στην άλλη θα μεταμορφώσει τον τρόπο που μετακινούμαστε και θα δώσει ένα νέο αέρα στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Σύμφωνα με τις κατά καιρούς εξαγγελίες που έχουν γίνει η συνολική διαδρομή θα διαρκεί 3 ώρες και 30 λεπτά με ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 200χλμ/ώρα σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.
Με την ολοκλήρωση και των έργων ηλεκτροκίνησης μέσα στο 2018 και του τμήματος Πολύκαστρο-Ειδομένη θα σημάνει και τη δυνατότητα διεθνών επιβατικών δρομολογίων από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη προς τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων (ΠΓΔΜ, Σερβία κ.α.) αλλά και μέχρι την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη αναβιώνοντας την εποχή του τα τρένα ως κυρίαρχο μέσο μεταφοράς έφταναν από την Ελλάδα μέχρι τη Βιέννη και το Μόναχο από τον θρυλικό διάδρομο 10.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com