Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.

Απο οτι διαβαζω επικειται η ενεργοποιηση της συμβασης για τα απορριματα της Πελοποννησου, και του Ναυπλιου μεσα απο αυτην. Ειναι ισως μοναδικη ευκαιρια να συζητηθει το ενδεχομενο χρησης και αναζωογονησης της σιδηροδρομικης γραμμης σε εξυπηρετηση αυτης της συμβασης/λειτουργιας.
Σε αυτην τη φαση ο αναδοχος δεν εχει ολοκληρωσει (μαλλον ουτε καν αρχισει) τις οριστικες του μελετες για εγκαταστασεις, μεταφορες, χωρους, ειδικα οσον αφορα το δικτυο περιφερειακα των εργοστασιων. Εχει μονο κανει προσυμφωνα για καποιους χωρους απ'οτι καταλαβα.
Απο παλια, καθηγητες και μελετητες για τα απορριματα, ειχαν προτεινει την χρηση του σιδηροδρομικου δικτυου για τις μεταφορες των απορριματων της περιοχης, επειδη παρουσιαζει πολλα πλεονεκτηματα:
- Διερχεται κεντρικα απο τις περιοχες συλλογης και επεξεργασιας (Μεγαλοπολη π.χ.) (δεν εχω βεβαια εικονα της ακριβους χωροθετησης των εργοστασιων)
- Εχει δικτυο ανεξαρτητο απο το οδικο και συνεπως η μια χρηση δεν θα ενοχλησει η επιβαρυνει την αλλη
- Το δικτυο ειναι σχετικα απομονωμενο απο τις διαμορφωμενες εγκαταστασεις και αξιες γης, καθοσον ολοι προτιμουν να χτιζουν πανω στον δρομο αλλα μακρυα απο την σιδηροδρομικη.
- Εχει μικροτερο κοστος απο την οδικη μεταφορα (αν σχεδιαστει εγκαιρα, σε συνδιασμο με τα εργοστασια)
Επιπλεον εχει πλεονεκτηματα και για αλλους τομεις, μιας και προσθετοντας αντικειμενο στο δικτυο, γινεται πιο συμφερουσα η λειτουργια του και για αλλες χρησεις, οπως
- εμπορευματικες μεταφορες μεσα στην περιφερεια, που δεν θελουν και μεγαλες ταχυτητες
- τουριστικες διαδρομες, και εν τελει και
- επιβατικες διαδρομες.
Καθε μια απο τις παραπανω ειναι οριακα συμφερουσα, ολες μαζι ομως εχουν αθροισμα ας πουμε Χ3, αρα με μεγαλο περιθωριο επιβιωσης.
Οι προδιαγραφες της υπαρχουσας συμβασης ειναι απολυτως συμβατες με την λυση αυτη. Οι προσφορες στον διαγωνισμο αφηναν το περιθωριο να διαμορφωθει το σχεδιο μεταφορων κατα τις αναγκες.
Πιστευω οτι θα μπορουσε να ακουστει σαν ιδεα τωρα που επικειται η εναρξη των οριστικων μελετων της συμβασης.
Α.Π.

Πηγή: argolida-net.blogspot.gr