Οι γερμανικές πόλεις, που οφείλουν να δοκιμάσουν μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δεν θέλουν να εφαρμόσουν τις δωρεάν μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως είχε προτείνει πρόσφατα η κυβέρνηση, δήλωσε ο δήμαρχος της Βόννης.
Οι γερμανικές πόλεις, που οφείλουν να δοκιμάσουν μέτρα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, δεν θέλουν να εφαρμόσουν τις δωρεάν μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως είχε προτείνει πρόσφατα η κυβέρνηση, δήλωσε ο δήμαρχος της Βόννης.
"Κανένας από τους δήμους δεν πρότεινε να είναι εντελώς δωρεάν τα μέσα μεταφοράς" ανέφερε ο Άσοκ Σρίντχαραν μετά τη συζήτηση στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι των πέντε "πιλοτικών" πόλεων και ο υπουργός Περιβάλλοντος. Όταν ρωτήθηκε αν κάποια από τις πέντε πόλεις μπορεί τελικά να αποφασίσει να δοκιμάσει το μέτρο αυτό, ο δήμαρχος απάντησε: "Νομίζω ότι δεν είναι ρεαλιστικό".
Ο εκπρόσωπος της πόλης του Μανχάιμ, Κρίστιαν Σπεχτ, χαρακτήρισε επίσης "πλάνη" το σχέδιο δωρεάν μετακινήσεων με τα λεωφορεία, τα τραμ και το μετρό.
Οι πέντε πόλεις θα πρέπει να παρουσιάσουν συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Περιβάλλοντος μέχρι τα μέσα Μαρτίου.
Πιεζόμενο από τις Βρυξέλλες να λάβει δραστικά μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, το Βερολίνο άφησε πρόσφατα να εννοηθεί, σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι μπορεί να προτείνει δωρεάν μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά στη Γερμανία.
Το μέτρο θα πρέπει να δοκιμαστεί σε πέντε πόλεις, μεταξύ άλλων στην πρώην πρωτεύουσα Βόνη (300.000 κάτοικοι) και το Έσεν (600.000 κάτοικοι). Η εφαρμογή του πάντως θα είχε πολλαπλές επιπτώσεις, τόσο οικονομικές όσο και διοικητικές αφού οι πόλεις θα έπρεπε από τη μια ημέρα στην άλλη να διαχειριστούν τη δραστική αύξηση του αριθμού των επιβατών.
Η γερμανική δικαιοσύνη ενδέχεται ακόμη και αύριο να απαγορεύσει την κυκλοφορία των παλαιών ντιζελοκίνητων οχημάτων στο κέντρο των πόλεων που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα με τη ρύπανση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, euro2day.gr