Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

Αργούν οι ταχύτητες 200 χλμ./ώρα στις ράγες.

Εκτός τροχιάς διαφαίνεται ότι θα τεθεί η παράταση που δόθηκε πριν από λίγες ημέρες για το έργο ολοκλήρωσης της γραμμής του ΟΣΕ στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη. 

Το έργο ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί στα τέλη του 2017, αλλά οι συνήθεις καθυστερήσεις (απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικά ευρήματα, εμπλοκές με αυτοκινητόδρομο στα έργα του οποίου δίνεται προτεραιότητα) οδήγησαν στην παράταση του έργου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018.
Πληροφορίες της «Κ», ωστόσο, αναφέρουν ότι τα συμπληρωματικά έργα που εκκρεμούν στο εν λόγω τμήμα δεν έχουν εγκριθεί, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι ακόμη σε θέση να ξεκινήσουν. Οσο μετατίθεται η έγκριση των συμπληρωματικών έργων υποδομής, δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια η οριστική ημερομηνία παράδοσης του έργου. Στην παρούσα φάση εκκρεμούν ακόμα η ολοκλήρωση έργων υποδομής σε κάποια τμήματα, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, η σιδηροδρομική επιδομή και η σηματοδότηση.
Ο χρονικός ορίζοντας γι’ αυτές τις υπολειπόμενες εργασίες είναι συγκεκριμένος, ωστόσο έχουν προκύψει, όπως στην πλειονότητα των περιπτώσεων συμπληρωματικά έργα, τα οποία θα πρέπει να εγκριθούν πριν ξεκινήσουν. Κύκλοι της ΕΡΓΟΣΕ μάλιστα επισημαίνουν ότι μπορεί να δόθηκε νέα παράταση για το εν λόγω τμήμα, ωστόσο η αβεβαιότητα που επικρατεί σε σχέση με τα συμπληρωματικά έργα «εξασφαλίζει» την ανάγκη νέας παράτασης και μετά τον Σεπτέμβριο.
Το τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη εντάσσεται στο πλαίσιο της γραμμής Πελοποννήσου, που περιλαμβάνει άλλες δύο εργολαβίες (Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, Ψαθόπυργος - Ρίο). Την περασμένη εβδομάδα δημοπρατήθηκε το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη στο οποίο μειοδότησε η ΑΚΤΩΡ. Το έργο ολοκληρώνει τη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων και φέρνει το τρένο μόλις 35 χλμ. μακριά από την Πάτρα. Τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2021. Αρα καθίσταται σαφές ότι το παραπάνω τμήμα δεν θα είναι έτοιμο να παραδοθεί προς εμπορική εκμετάλλευση πριν από το 2021.
Το έργο της ηλεκτροκίνησης είχε συγκεντρώσει πολλούς μνηστήρες, οι οποίοι φαίνεται ότι κονταροχτυπήθηκαν για το τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη. Με το έργο θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μήκους 71 χλμ. συνολικά. Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα, τα τρένα θα μπορούν να κινούνται σε διπλές γραμμές και με ταχύτητες που θα φτάνουν και τα 200 χλμ./ώρα.
Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 67 εκατ. ευρώ). Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. Τηρουμένων των χρονοδιαγραμμάτων, το τρένο θα έχει φτάσει το 2021 περίπου 35 χλμ. μακριά από την Πάτρα.

Τα επόμενα βήματα

Σημειώνεται πως αναμένεται ακόμη μία εργολαβία για την επιδομή -ηλεκτροκίνηση - σηματοδότηση του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο, που όπως εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης θα δημοπρατηθεί το τρίτο τρίμηνο του 2018. Μια τρίτη εργολαβία για την επιδομή - ηλεκτροκίνηση - σηματοδότηση και σταθμούς στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο αναμένεται το 2019. Φορέας υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του Αξονα Προτεραιότητας 1 του Ε.Π. «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020. Το έργο ανήκει διοικητικά στις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας. H ΕΡΓΟΣΕ έχει δεσμεύσει ανά χρονιά τα ποσά: 6,2 εκατ. για το 2018, 31 εκατ. για το 2009, 38,44 εκατ. για το 2020 και 7,44 εκατ. για το 2021.

Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη 
Πηγή: kathimerini.gr