Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

Σπίρτζης: Καμία σχέση με σκάνδαλα η απελθούσα διοίκηση του ΟΣΕ.

Καμία σχέση με το κύκλωμα που λυμαίνονταν υλικό του ΟΣΕ για "σκραπ” δεν είχε η απελθούσα διοίκηση του Οργανισμού, υπογράμμισε σήμερα ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης.
Η τοποθέτηση του κ. Σπίρτζη, με την οποία αποσυνέδεσε την Διοίκηση του ΟΣΕ - την οποία είχε τοποθετήσει ο ίδιος - από το σκάνδαλο, έγινε στο πλαίσιο της ακρόασης της νέας Διοίκησης του Οργανισμού στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.

"Οι άνθρωποι ήταν άψογοι", τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών. "Τόσο ο κ. Κ. Πετράκης όσο και ο κ. Γ. Αποστολόπουλος δεν είχαν απολύτως καμία σχέση στο σκάνδαλο με το ‘σκραπ’". Η απάντηση του υπουργού ήρθε κατόπιν ερωτήσεων βουλευτών της αντιπολίτευσης οι οποίοι τον ρώτησαν για ποιο λόγο αλλάζει την Διοίκηση που ο ίδιος είχε προτείνει πριν δύο χρόνια. "Αλλάχτηκαν γιατί υλοποιούσαν με καθυστερήσεις συγκεκριμένες επιλογές της κυβέρνησης", είπε ο υπουργός. Κι έφερε για παράδειγμα την λειτουργία του Οργανισμού Σχολής Σιδηροδρόμου λέγοντας: "η πρόταση ήταν οι απόφοιτοι να βγαίνουν από την Σχολή σε 40 μήνες, όσο δηλαδή τα ΤΕΙ. Σε λίγο θα είχαμε και ειδικό δίπλωμα να βγάλουμε μηχανοδηγούς. Δεν υπήρχε συνεργασία όπως την θέλαμε και γι’ αυτό άλλαξε η Διοίκηση του ΟΣΕ, δεν είναι κάτι παράξενο".

Κατά την διάρκεια της ακρόασης για τον για διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.), των κ.κ. Γεωργίου Κακουλάκη και Παναγιώτη Θεοχάρη, οι οποίοι τελικά "πέρασαν" κατά πλειοψηφία, υπήρξαν ερωτήσεις από βουλευτές οι οποίοι ζήτησαν από τον υπουργό να σχολιάσει το ότι ο πρώτος είναι σύμβουλός του και ο δεύτερος σύμβουλος του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη.

"Πρόκειται για άμισθους συμβούλους, δεν βλέπω που είναι το κακό, πού είναι το πρόβλημα να έχεις τέτοιους ανθρώπους δίπλα σου ως άμισθους συμβούλους" υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών. 

Από Σεπτέμβριο 3,5 ώρες το τραίνο στην Θεσσαλονίκη 

Ο ίδιος αναφέρθηκε και σε γενικότερα ζητήματα των σιδηροδρόμων, ενώ επιτέθηκε στη ΝΔ λέγοντας ότι διαχρονικά υποβάθμιζε τον ρόλο τους.

Όπως είπε, τον Ιούνιο θα είναι έτοιμη η διπλή, ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, όμως οι επιβάτες θα απολαύσουν το ταξίδι διάρκειας 3,5 ωρών από τον προσεχή Σεπτέμβριο. "Θα χρειαστεί να γίνει η λείανση της γραμμής και να εκπαιδευτούν οι μηχανοδηγοί πρώτα" είπε.

Ο Χρ. Σπίρτζης κατηγόρησε το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας ως την παράταξη που μισεί τον σιδηρόδρομο και αναφέρθηκε στο ξήλωμα του τραμ από τον Κ. Καραμανλή και την μη πρόβλεψη σιδηροδρομικής επέκτασης στην γέφυρα Ρίου Αντιρρίου.

"Πρόκειται για επιλογή που μαζί με την αντιπαροχή ήταν ένα μοντέλο σχεδιασμού που πριμοδότησε συμφέροντα και συγκεκριμένο πολιτικό σύστημα σε όλη την χώρα όπως πχ με το τραμ, και στην Θεσσαλονίκη με τον ΟΑΣΘ" ανέφερε.

Και αναφέρθηκε στην επέκταση σιδηροδρόμου στα Βαλκάνια λέγοντας ότι σύντομα τελειώνει η Ειδομένη και έχουν ήδη γίνει συναντήσεις "με την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ και της Σερβίας για επέκταση της γραμμής μέχρι το Βελιγράδι". Επίσης αναφέρθηκε και στην επέκταση της σιδηροδρομικής Εγνατίας για σύνδεση των λιμανιών με τον Εύξεινο Πόντο.

Σε "λίγες" μέρες οι μπάρες του μετρό 

Ο υπουργός Υποδομών ερωτώμενος στο τέλος της συνεδρίασης για τα προβλήματα εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανέφερε ότι θα λυθούν άμεσα, σε "λίγες" μέρες. Εξήγησε ότι το πρόβλημα είναι η συμβατότητα των μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων με τα υπάρχοντα μηχανήματα. Συνεργάτες του υπουργού επισήμαναν ότι όταν θα έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών σε ανέργους, ΑΜΕΑ, φοιτητές κλπ, τότε θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει πλήρως το νέο σύστημα, και τότε θα 'κατέβουν' και οι μπάρες εισόδου στο μετρό.

Συντάκτης:  Μαρία Νταλιάνη
Πηγή :capital.gr