Η δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα εξυπηρετεί τη Δυτική Αττική μέσω της επαναλειτουργίας υφιστάμενης γραμμής, βρίσκεται στο επίκεντρο του προγραμματισμού της ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο αφορά την επανάχρηση και επανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Ελευσίνα, που σήμερα βρίσκεται σε αχρησία. Τη χρηματοδότηση των μελετών αναλαμβάνουν τα ΕΛΠΕ, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ διατηρεί τη συνολική ευθύνη επίβλεψης των μελετών καθώς και το έργο κατασκευής της γραμμής. Το έργο αναμένεται να χωριστεί σε δύο φάσεις.
Η πρώτη φάση αφορά τις μελέτες και την ανακαίνιση των γραμμών στο τμήμα ΣΚΑ - Ελευσίνα, συνολικού κόστους 27 εκατ. ευρώ. Η γραμμή πρόκειται να λειτουργήσει ως προαστιακή πλέον και θα έχει ανάμεσα σε ΣΚΑ και Ελευσίνα τρεις ενδιάμεσους σταθμούς.
Η δεύτερη φάση του έργου θα υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση, τη σηματοδότηση της γραμμής και την ανακαίνιση των υφιστάμενων κτιρίων των σταθμών. Το κόστος προς το παρόν δεν έχει εκτιμηθεί. Πρόκειται για ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο για τη Δυτική Αττική, καθώς πρόκειται να επαναχρησιμοποιηθεί η εγκαταλελειμμένη σήμερα σιδηροδρομική γραμμή, που θα ενώσει το αστικό και βιομηχανικό κέντρο της περιοχής του Θριάσιου Πεδίου, εξυπηρετώντας καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες. Παράλληλα με τις μελέτες για την επαναδρομολόγηση της γραμμής, θα εκπονηθούν μελέτες για τις μελλοντικές επεκτάσεις του δικτύου.
Η λειτουργία της γραμμής θα ενώσει, για πρώτη φορά, το πολυπληθές Θριάσιο με το μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας και του Πειραιά. Επίσης αποτελεί ένα από τα σημαντικά έργα για την Ελευσίνα, η οποία έχει αναδειχθεί Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2021.
Το έργο επισφραγίστηκε με την υπογραφή σχετικού μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και Δήμου Ελευσίνας, κατόπιν της πρωτοβουλίας του υπουργείου Υποδομών για άμεση ενεργοποίηση.
Οι συνολικές δράσεις –που θα εξελίσσονται ταυτόχρονα με τις προετοιμασίες για την ανάδειξη της Ελευσίνας ως πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης– συνθέτουν ένα εξαιρετικής σημασίας έργο το οποίο αφενός θα εκμεταλλευθεί υπάρχουσες υποδομές που για πολλά χρόνια είχαν εγκαταλειφθεί και αφετέρου θα δώσει πνοή σε περιοχές με υποβαθμισμένες συγκοινωνίες, που παραμένουν αποκομμένες από την Ανατολική Αττική, καθώς και από το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά.
Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: kathimerini.gr