Ως το πιο μεγάλο «αγκάθι» των σιδηροδρομικών έργων που πρέπει να εκτελεστούν, αλλά ακόμα παραμένουν παντελώς στον αέρα, εξελίσσεται η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με τη νέα γραμμή που θα φτάσει μέχρι το Ρίο, αλλά κανένας ακόμα δεν ξέρει με… ποιο τρόπο θα περάσει από τον κεντρικό ιστό της πόλης για να φτάσει μέχρι το νέο λιμάνι της.
Η παράσταση διαμαρτυρίας της δημοτικής αρχής και εκπροσώπων φορέων και κατοίκων των αρκτικών (βόρειων) συνοικιών της πόλης στο υπουργείο Υποδομών τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου και η σύσκεψη που ακολούθησε με τον Γ.Γ. του υπουργείου, Θ. Βούρδα, κατέδειξε απλά το… αδιέξοδο. Η κυβέρνηση επιμένει στην επίγεια διέλευση του τρένου με μερική υπογειοποίηση (μεταξύ του σταθμού Αγίου Διονυσίου και του ιερού ναού του Άγιου Ανδρέα) και ο δήμος στην περιμετρική ή πλήρως υπογειοποιημένη διέλευση.
Επιπλέον, όπως έγινε γνωστό, οι σύλλογοι και οι κάτοικοι της βόρειας Πάτρας ετοιμάζουν μαζικές αγωγές για την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και της αξίας των περιουσιών τους, σε περίπτωση που το υπουργείο αποφασίσει να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού του.
Όλα αυτά λοιπόν, δείχνουν πως η υπόθεση «τρένο» παραμένει στο απόλυτο μηδέν για την Πάτρα, η οποία θεωρείται σχεδόν βέβαιο πλέον ότι χάνει το «στοίχημα» να αποκτήσει σιδηροδρομική σύνδεση μέχρι το 2022, με αποτέλεσμα τα ηλεκτροκίνητα τρένα να σταματάνε στην περιοχή του Ρίου. Αυτό σημαίνει πως ούτε το λιμάνι της Πάτρας θα μπορεί να αποκτήσει δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών και να ενισχύσει τον εμπορικό του χαρακτήρα, ούτε όμως και μπορεί να υπάρξει πρόβλεψη για σιδηροδρομική σύνδεση της Ηλείας και της δυτικής Πελοποννήσου.
ΣΤΗΝ «ΑΤΖΕΝΤΑ» ΤΣΙΠΡΑ
Ο επόμενος σημαντικός «σταθμός» στην συγκεκριμένη υπόθεση πάντως, θα είναι το περιφερειακό συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ στην Πάτρα, στα μέσα Ιανουαρίου, όπου και ενδεχομένως να υπάρξουν εξελίξεις και ανακοινώσεις από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.
Άλλωστε, καθόλου τυχαίο δεν είναι μάλλον το γεγονός πως το συγκεκριμένο συνέδριο θα ασχοληθεί με την ενέργεια και τις μεταφορές. Μάλιστα, όπως ανέφεραν την περασμένη Τρίτη, οι κ.κ. Αλ. Χριστόπουλος και Δ. Σακελλάρης που έφτασαν στην περιοχή εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ για να προετοιμάσουν το συνέδριο, μεταξύ των προτεραιοτήτων που θα συζητηθούν, θα είναι και οι μεταφορές με επίκεντρο το λιμάνι της Πάτρας. Κατά συνέπεια, ο σιδηρόδρομος, θα αποτελέσει μάλλον ζήτημα «αιχμής» στο συνέδριο, με φορείς της περιοχής πάντως, να ετοιμάζουν «θερμή» υποδοχή στον κ. Τσίπρα.
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΠΙΡΤΖΗ ΚΑΙ Ο ΟΚΤΩΒΡΗΣ ΠΟΥ… ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ
Στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο υπουργός υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, κατέθεσε κάποιες προτάσεις για την διέλευση του τρένου από την Πάτρα, ζητώντας να ληφθούν οριστικές αποφάσεις μέσα στον Οκτώβριο. Η μία πρόταση προέβλεπε η γραμμή να περάσει με γέφυρα πάνω από την οδό Κανελλοπούλου, ενώ η άλλη πρόταση, προέβλεπε την υπόγεια διέλευση διέλευση της γραμμής από την Κανελλοπούλου και εν συνεχεία, να φτάνει με σκεπασμένο όρυγμα (cut and cover) μέχρι και τον υπογειοποιημένο σταθμό του Αγίου Διονυσίου. Προς αυτή την κατεύθυνση συνέκλιναν οι απόψεις και άλλων φορέων, όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο. Ωστόσο, στη συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, η δημοτική πλειοψηφία απέρριψε τις προτάσεις του υπουργού, τονίζοντας πως αποτελούν ημίμετρα και λύσεις που σε κάθε περίπτωση πλήττουν την τοπική κοινωνία. Έτσι, όχι μόνο πέρασε ο Οκτώβριος, αλλά πλέον τελειώνει και ο Δεκέμβριος χωρίς «φως στο τούνελ», με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περίπτωση πλέον να προκύψει διαγωνισμός μέσα στο 2018. Την ίδια ώρα, αναμένεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 ο διαγωνισμός για το τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος σε σχέση με τις υπολειπόμενες εργασίες που αφορούν τις ράγες, την επιδομή, τους σταθμούς, την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Πηγή: gnomip.gr