Αναφορά με την οποία ζητείται να αναγνωριστεί το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων από το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς και η λήψη μέτρων στήριξης για την απρόσκοπτη λειτουργία του, κατέθεσε το ΚΚΕ προς την υπουργό Πολιτισμού. Υπενθυμίζουμε ότι το Μουσείο βρίσκεται στο σταθμό του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου στον Πειραιά, λειτουργεί όλες τις μέρες της βδομάδας, από τις 9 π.μ. έως τις 2 μ.μ., και η είσοδος είναι ελεύθερη.
Πιο συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη και Διαμάντω Μανωλάκου κατέθεσαν το ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης των εταίρων του Μουσείου Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΣΑΠ - ΕΗΣ - ΗΣΑΠ και του Σωματείου Συνταξιούχων ΗΣΑΠ. Το ψήφισμα μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ζητάμε την άμεση αναγνώριση του Μουσείου μας από το υπουργείο Πολιτισμού, μετά τη θετική αξιολόγηση του φακέλου που είχαμε υποβάλει με όλα τα δικαιολογητικά, αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους αγώνες και την πρωτοβουλία των συνταξιούχων του ΗΣΑΠ, οι οποίοι από το 1995 με ατελείωτες ώρες προσωπικής εργασίας διέσωσαν περισσότερα από 20.000 εκθέματα, όπως:
Υλικά και εξαρτήματα από τα οχήματα Σιδηροδρόμου, ξύλινα και μεταλλικά, από τα Τραμ της Παραλίας, του Περάματος και των Πράσινων Λεωφορείων.
Επιπλα, μηχανήματα και εξαρτήματα του συστήματος σηματοδότησης.
Εργαλεία και μηχανήματα από το ιστορικό εργοστάσιο των ΣΑΠ - ΕΗΣ - ΗΣΑΠ.
Εργαλεία και μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν οι εργάτες επισκευής και συντήρησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Πειραιά - Κηφισιά και Πειραιά - Πέραμα.
Και πάρα πολλά άλλα, τα οποία έχουν αξιολογηθεί από τη βιομηχανική αρχαιολόγο κ. Μαρία Μαυροειδή, είναι συντηρημένα από τους τεχνίτες του εργοστασίου των ΗΣΑΠ και βρίσκονται στις προθήκες, στους εκθεσιακούς χώρους και στις αποθήκες του Μουσείου».
Σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι το Μουσείο δεν επιχορηγείται από πουθενά, και ζητούν να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να μπορέσει να ψηφιοποιήσει «τα ανεκτίμητης ιστορικής αξίας έγγραφα, σχέδια, βιβλία και φωτογραφίες». Ζητούν ακόμα από τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να φροντίσει ώστε να επισκευαστούν και να συντηρηθούν ιστορικά οχήματα, όπως τα ξύλινα οχήματα Σιδηροδρόμου, κατασκευής 1904 και 1920, ή το όχημα «Καρνάβαλος» που πρωτολειτούργησε το 1910 με άλογα στην παραλία του Πειραιά. Τέλος, ζητάνε την προστασία των χώρων και των μηχανημάτων του ιστορικού εργοστασίου των ΣΑΠ - ΕΗΣ - ΗΣΑΠ, το οποίο αποτελεί «σύμβολο της ιστορίας όχι μόνο των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, αλλά και του βιομηχανικού Πειραιά».
Πηγή: rizospastis.gr