Μετά την πρώτη δημοπράτηση που βγήκε στον αέρα και αφορά τη Σιδηροδρομική Σήραγγα Σεπολίων κόστους 150εκατ.ευρώ, έρχονται το αμέσως επόμενο διάστημα σειρά δημοπρατήσεων από την ΕΡΓΟΣΕ. Συνολικά ετοιμάζονται έργα που όπως θα δούμε παρακάτω έχουν συνολικό κόστος 670εκατ.ευρώ.
Τα επόμενα έργα που ένα-ένα θα βγαίνουν προς δημοπράτηση είναι η ηλεκτροκίνηση σε τρία έργα: το πρώτο είναι στο Κιάτο-Ροδοδάφνη μήκους 71χλμ με 68εκατ.ευρώ κόστος όπου έχουμε τις τελευταίες πινελιές από τη Διαχειριστική Αρχή, στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα μήκους 80χλμ με 45εκατ.ευρώ που το χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας και στο Λάρισα-Βόλος μήκους 61χλμ και κόστους 60εκατ.ευρώ που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Αυτά τα τρία έργα είναι ώριμα για να τρέξουν άμεσα.
Επίσης ώριμο προς δημοπράτηση θεωρείται το έργο για τη Β`φαση του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας με κόστος 41εκατ.ευρώ που θα δώσει και την τελική μορφή του αλλά και το μικρότερο έργο 11,5εκατ.ευρώ για μετατροπή της γραμμής σε κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Ισθμός-Λουτράκι.
Το επόμενο πολύ μεγάλο έργο που αναμένεται από την ΕΡΓΟΣΕ είναι η επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση-σταθμοί στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο καθώς το κόστος ξεπερνά τα 100εκατ.ευρώ. Όλα τα παραπάνω πλην του Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα τραβούν χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ενώ η Σήραγγα Σεπολίων από το "Συνδέοντας την Ευρώπη".
ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗ
Μέσα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο από την ΕΡΓΟΣΕ έχουν εξασφαλιστεί χρηματοδοτικά ακόμα μερικά έργα. Το σημαντικότερο είναι το έργο για την ηλεκτροκίνηση του τμήματος Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας μήκους 143χλμ με 125εκατ.ευρώ.
Ακόμα ένα μεγάλο έργο είναι και η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής διπλής γραμμής στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη που έχει μήκος 52χλμ και εκτιμώμενο κόστος 100εκατ.ευρώ.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com