Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου 2017

Οι τεχνικές υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ αποκατέστησαν το δίκτυο ηλεκτροδότησης στο ενωτικό σιδηροδρομικό τμήμα Αξιού - Γέφυρας.

Έργο με μηδενικό κόστος!

Δόθηκε και πάλι σε χρήση, μετά από τρία χρόνια ανενεργούς λειτουργίας, το δίκτυο ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό ενωτικό τμήμα μεταξύ Αξιού και σιδηροδρομικού σταθμού Γέφυρας.
Το έργο έφερε σε πέρας μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα το τεχνικό τμήμα ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ Θεσσαλονίκης, χωρίς οικονομική επιβάρυνση του Οργανισμού.

Το δίκτυο ηλεκτροκίνηση της ενωτικής γραμμής ΑΞΙΟΣ-ΓΕΦΥΡΑ μήκους 4,5 χιλιομέτρων, είχε κατασκευαστεί πριν τρία χρόνια περίπου ,μέσω εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ. Πριν την παράδοση του όμως στον ΟΣΕ έπεσε θύμα των «κυνηγών» χαλκού.
Συγκεκριμένα εκλάπησαν όλα τα καλώδια της γραμμής επαφής σε μηκος4,5 χλμ ενώ κατά την βίαιη αφαίρεση των καλωδίων καταστράφηκαν και 15 στύλοι στήριξης των καλωδίων. Μέσω αυτής της ενωτικής γραμμής διεξάγεται την τελευταία διετία η κυκλοφορία από Αθήνα και Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και αντιστρόφως. Συνεπώς για όλα τα ηλεκτροκίνητα τρένα έπρεπε να γίνεται στους σταθμούς Αξιού η Γέφυρας αλλαγή της ηλεκτράμαξας με μηχανή Ντήζελ για διέλευση από την ενωτική γραμμή και εν συνεχεία και πάλι τοποθέτηση ηλεκτράμαξας στην κεφαλή του συρμού για συνέχιση του δρομολογίου.
Το κόστος αποκατάστασης μέσω εργολαβίας ξεπερνούσε τις 500.000 ευρώ και έτσι το τμήμα ηλεκτροκίνησης της Θεσσαλονίκης (τμήμα του ΟΣΕ) ανέλαβε με εντολή της διοίκησης την αποκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στην ενωτική γραμμή.
Όλο το προσωπικό του τμήματος εργάστηκε με ιδιαίτερο ζήλο και μεράκι προκειμένου να ανταποκριθεί στο δύσκολο έργο του. Η εργασία ήταν καθημερινή και πολύωρη χωρίς διακοπές στις αργίες ,δεδομένου ότι στη φάση κατασκευής και μέχρι να τεθούν τα καλώδια υπό τάση παραμόνευε ο κίνδυνος νέων κλοπών και βανδαλισμών.
Κατά την φάση των εργασιών τοποθετήθηκαν 15 καινούργιοι στύλοι, συναρμολογήθηκαν και τοποθετήθηκαν 75 κονσόλες στήριξης και εν συνεχεία απλώθηκαν ,τοποθετήθηκαν και ρυθμίστηκαν 4,5 χιλιόμετρα γραμμής επαφής αποκλειστικά από το προσωπικό και με μέσα του τμήματος ηλεκτροκίνησης Θεσσαλονίκης. Έγιναν όλες οι προβλεπόμενες δοκιμές για την ασφαλή λειτουργία του συστήματος και η ενωτική γραμμή δόθηκε σε πλήρη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση στις 25 Αυγούστου.
Το σύνολο των εργασιών διήρκεσε περίπου τρεις μήνες. εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι για την κατασκευή του έργου χρησιμοποιήθηκαν υλικά που υπήρχαν από παλαιότερες εργολαβίες στις αποθήκες του ΟΣΕ και έτσι δεν χρειάστηκε η οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση του Οργανισμού.
Το έργο που επιτέλεσε η ομάδα ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ Θεσσαλονίκης θεωρούμε ότι της αξίζουν συγχαρητήρια.
Τα καλά να λέγονται και να προβάλλονται.

Εικόνα αρχείου

Συντάκτης: Χρήστος Γιαννακίδης