Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Εκσυγχρονίζεται ο Σταθμός Λαρίσης και το δίκτυο του Προαστιακού.

Μια νέα εποχή, έστω και με 15 χρόνια καθυστέρηση, ξεκίνησε από χθες για τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας, τον γνωστό σε όλους μας Σταθμό Λαρίσης.
Οι αποβάθρες ανακαινίστηκαν και πλέον ο κεντρικός σταθμός της πρωτεύουσας διαθέτει πέντε νέες γραμμές, τρεις νέες, σύγχρονες, στεγασμένες αποβάθρες επιβατών, νέα υπόγεια διάβαση που συνδέει τις νέες εγκαταστάσεις με σύγχρονους ανελκυστήρες και κυλιόμενες σκάλες και στεγασμένες προσβάσεις προς τους χώρους του παλιού σταθμού. Οι νέες εγκαταστάσεις υποστηρίζονται από σύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, ενώ ο Σταθμός διαθέτει και όλους τους αναγκαίους βοηθητικούς χώρους για την λειτουργία του.

«Μετά από 15 χρόνια απέλπιδας προσπάθειας, που δεν τελείωνε το έργο, καταφέραμε σε ενάμιση χρόνο ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και όλες οι εταιρείες της σιδηροδρομικής οικογένειας και βάλαμε μπροστά ένα έργο που επιτέλους δίνει ηλεκτροκινούμενα τραινα και έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο στο κέντρο της Αθηνας που μεχρι πρότινος δεν διαθέταμε», δήλωσε στον Αθήνα 9.84 ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κώστας Πετράκης. Χαρακτήρισε δε, πολύ θετική την ανταπόκριση του κόσμου εάν, όπως είπε, κρίνει κανείς από την αθρόα προσέλευση στις αποβάθρες.
Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου που θα φτάσει μέχρι τον Πειραιά. Όπως είπε, τα δρομολόγια θα πυκνώσουν, ώστε να γίνεται καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου. «Τα πυκνότερα δρομολόγια είναι στόχος μας μέχρι τέλος του χρόνου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η προσωρινή ταλαιπωρία

Ωστόσο, η νέα εποχή με την ηλεκτροκίνηση έχει προκαλέσει μια προσωρινή ταλαιπωρία στους επιβάτες που χρησιμοποιούν το τρένο για τις μετακινήσεις τους στο τμήμα Αεροδρόμιο – ΣΚΑ. Τα δρομολόγια μειώθηκαν, από τρία σε δύο την ώρα, έως το τέλος του χρόνου, λόγω των απαραίτητων εργασιών στις Αχαρνές. 

Ωστόσο, εξαιτίας των δικαιολογημένων διαμαρτυριών των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τον Προαστιακό και μέχρι να δοθεί η δυνατότητα να ξαναπυκνώσουν τα δρομολόγια, και να επανασυνδεθούν τα Λιόσια με το ΣΚΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την περασμένη Δευτέρα δρομολόγησε λεωφορεία σύνδεσης του Σταθμού Α. Λιοσίων με τη Νερατζιώτισσα, ώστε να επιτευχθεί η απαιτούμενη διασύνδεση και μετεπιβίβαση των επιβατών, με τη μικρότερη δυνατή ταλαιπωρία .

Ήδη, από τη Δευτέρα, 31 Ιουλίου, τα τρένα του Προαστιακού φτάνουν πιο γρήγορα και με ακρίβεια στον κεντρικό σταθμό της Αθήνας, με την ηλεκτροκίνηση και το ίδιο θα ισχύει μέχρι και τη Χαλκίδα. Ταυτόχρονα, τα δρομολόγια Κιάτο-Αεροδρόμιο και Αεροδρόμιο-Κιάτο καταργούνται και τα τρένα από Κιάτο και αεροδρόμιο θα φτάνουν στον κεντρικό σταθμό της Αθήνας.

Οι συνδέσεις με Κιάτο, Αεροδρόμιο και Χαλκίδα γίνονται απευθείας και ηλεκτροκίνητα και όχι με αλλαγή συρμών και ταλαιπωρία. Όπως υπόσχονται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και οι ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι παρεχόμενες εφεξής συγκοινωνιακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στον πολίτη, αλλάζουν σελίδα και μπαίνουν σε ένα νέο σύγχρονο, φιλικό στο περιβάλλον και το χρήστη, κεφάλαιο. Ωστόσο, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο και ο τελικός συντονισμός των συστημάτων, θα υπάρξει η συγκεκριμένη μείωση των δρομολογίων στο τμήμα Α. Λιόσια-Νερατζιώτισσα, πρόβλημα που θα λυθεί με τη δρομολόγηση λεωφορείων, έως και την επιστροφή στην κανονικότητα, τον Δεκέμβριο.
Η προσπάθεια για αναβάθμιση του Προαστιακού και του σιδηροδρόμου ευρύτερα, αναφέρει ο ΟΣΕ, συνεχίζεται και, μέσα στο φθινόπωρο, η ηλεκτροκίνηση θα φτάσει έως και τον Πειραιά. Ταυτόχρονα, θα προκηρυχθούν η Β’ φάση του Σταθμού Λαρίσης και η υπογειοποίηση των Σεπολίων.
Επισημαίνει δε, ότι, με νέες εργολαβίες, που θα προκηρυχθούν από την ΕΡΓΟΣΕ το Φθινόπωρο 2017 θα ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του Σταθμού και η υπόγεια διασύνδεσή του με το Μετρό της Αθήνας.

Πηγή: athina984.gr