Ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο, για το θέμα της διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «η αναγκαιότητα ενός σύγχρονου, ηλεκτροκίνητου τραίνου και μιας νέας χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής που να μην διαιρεί βίαια, να μην αποτελεί μια βαθιά χαρακιά στον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης και να την αποχωρίζει από το παραλιακό μέτωπό της και να μην καταργεί τον προαστιακό της, αποτελεί την πάγια θέση μας.»
Συγκεκριμένα ο δήμαρχος αναφέρει τα εξής:
«Η Δημοτική Αρχή θεωρεί αναγκαίο να ενημερωθεί σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο, για τις πρόσφατες εξελίξεις στο ζήτημα της διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Μετά την πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής που συγκάλεσε στις 24 Απριλίου 2017 σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν δεκάδες φορείς της πόλης μας, είχαμε μια σειρά εξελίξεις. Έγινε συνάντηση στο Δημαρχείο με πρωτοβουλία του Δήμου, με τους εκπροσώπους των εκπολιτιστικών συλλόγων της ευρύτερης περιοχής από Ρίον μέχρι τον Άγιο Διονύση, παρουσία του Γ.Γ. Μεταφορών και στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.
Το ΤΕΕ Τμήμα Δυτ. Ελλάδας έκανε αντίστοιχη διαβούλευση με τη συμμετοχή φορέων και την παρουσία επίσης του Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών.
Το ίδιο ζήτημα ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν το ετήσιο συνέδριο τοπικής εφημερίδας.
Αυτή την περίοδο επίσης, που όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση και το υπουργείο εξελίσσεται η διαβούλευση, ο ΟΣΕ απέστειλε για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο τον φάκελο τροποποίησης της απόφασης έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του τμήματος από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι το σταθμό Αγίου Διονυσίου, που προβλέπει επίγεια διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής. Το θέμα αποσύρθηκε τελικά, όπως μας διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών.
Από τις επίσημες τοποθετήσεις και την δημόσια ενημέρωση των κυβερνητικών παραγόντων, επιβεβαιώνεται αυτό που έχουμε τονίσει αρκετές φορές ως Δημοτική Αρχή: Αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, η γρήγορη και χωρίς καθυστέρηση επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης, όποιο κι αν είναι το κόστος στην καθημερινότητα των κατοίκων της. Επείγονται να ολοκληρώσουν «πάση θυσία» την κατασκευή της νέας, σύγχρονης γραμμής, γιατί αποτελεί τμήμα του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και η σύνδεσή της με το λιμάνι θα ενισχύσει την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων και την καπιταλιστική ανάπτυξη.
Οι δηλώσεις και οι επίσημες τοποθετήσεις επιβεβαιώνουν δυστυχώς, τα πιο δυσμενή σενάρια για τον τρόπο διέλευσης. Σε αυτό συνηγορεί η παραδοχή που έγινε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης ότι ο προϋπολογισμός του έργου μεταξύ Κανελλοπούλου και Αγίου Διονυσίου είναι μόλις 42 εκ. ευρώ.
Η επιφανειακή διέλευση που σχεδιάζει η κυβέρνηση, διαιρεί κυριολεκτικά την Πάτρα. Δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από την Δημοτική Αρχή, τον πατραϊκό λαό και τους μαζικούς, λαϊκούς φορείς.
Η στάση μας και σε αυτό το θέμα, καθορίζεται από την σκοπιά της υπεράσπισης των συμφερόντων και των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων. Των δικαιωμάτων και την ποιότητα ζωής της λαϊκής οικογένειας. Τις καθημερινές ανάγκες της στην απρόσκοπτη μετακίνηση, στην αναψυχή, στην πρόσβαση στην παραλία και στην θάλασσα.
Η αναγκαιότητα ενός σύγχρονου, ηλεκτροκίνητου τραίνου και μιας νέας χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής που να μην διαιρεί βίαια, να μην αποτελεί μια βαθιά χαρακιά στον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης και να την αποχωρίζει από το παραλιακό μέτωπό της και να μην καταργεί τον προαστιακό της, αποτελεί την πάγια θέση μας.
Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά, ότι η καλύτερη και μακροπρόθεσμα συμφέρουσα για το λαό λύση, είναι η περιμετρική διέλευση του τραίνου από την Πάτρα και εν συνεχεία, παράλληλη στο νέο προς Πύργο αυτοκινητόδρομο, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. στην Πειραϊκή – Πατραϊκή και στη Βιομηχανική Ζώνη.
Προτείνουμε επίσης στο βαθμό που με ευθύνη της κυβέρνησης απορρίπτεται αυτή η πρόταση, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Με αυτή την πρότασή μας δημιουργείται μια γραμμική ζώνη πολλών χιλιομέτρων με πράσινο, ποδηλατόδρομο, διαδρομή περιπάτου, που θα αναπλάσει με τον καλύτερο τρόπο ολόκληρη την περιοχή.
Διεκδικούμε την συνέχιση της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου και την επέκτασή του από Κάτω Αχαΐα μέχρι Ψαθόπυργο, με πυκνές στάσεις, που δεν προβλέπονται από τις υπάρχουσες μελέτες και σύνδεσή του με τη σιδηροδρομική γραμμή.
Ο πατραϊκός λαός πρέπει να κινητοποιηθεί και να ανατρέψει τους σχεδιασμούς που θυσιάζουν την ποιότητα ζωής του στο βωμό της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Να μην υιοθετήσει επιχειρήματα και αντιλήψεις που προβάλουν σαν ευκαιρία για την πόλη τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, που καρφί δεν τους καίγεται αν η Πάτρα για δεκαετίες θα υφίσταται τις συνέπειες μιας διέλευσης που τεμαχίζει την πόλη και αποκόπτει ολόκληρες συνοικίες».
Πηγή: aftodioikisi.gr
Πηγή: aftodioikisi.gr