Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Άλλος ένας άστοχος σχεδιασμός.

Γράφει ο Σωτήριος Βενέτης

Διάβασα με έκπληξη στα Σιδηροδρομικά Νέα http://sidirodromikanea.blogspot.gr/2017/07/2018.html ότι πρόκειται να κατασκευαστεί το σιδηροδρομικό εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλία πέριξ του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Γυρτώνης. Η Γυρτώνη έχει μεν δύο πλεονεκτήματα: α. είναι κοντά στη βιομηχανική περιοχή της Λάρισας και β. είναι πάνω στην Εθνική Οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης. 

Όμως το σιδηροδρομικό εμπορευματικό κέντρο πρέπει να κατασκευαστεί στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό της Ενωτικής στο Σταυρό Παλαιοφαρσάλου κι αυτό διότι:

α. Είναι ακριβώς πάνω στο σιδηροδρομικό σταυροδρόμι Πειραιά – Αθηνών – Λαρίσης – Θεσσαλονίκης αλλά και Βόλου – Λαρίσης (ή Παλαιοφαρσάλου) – Καρδίτσας – Τρικάλων. Με γνώμονα ότι ο οριζόντιος σιδηροδρομικός άξονας πρόκειται να επεκταθεί τόσο προς τη Δυτική Μακεδονία (Καλαμπάκα – Γρεβενά – Κοζάνη – Αμύνταιο – Φλώρινα – Πόγραδετς Αλβανίας και Μοναστήριο Σκοπίων) όσο και προς Μέτσοβο – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα, η Ενωτική είναι το σημείο που μπορεί να συγκεντρώσει τον περισσότερο εμπορευματικό φόρτο από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. 
β. ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ενωτικής, ως σιδηροδρομικό σταυροδρόμι του οριζοντίου και του καθέτου σιδηροδρομικών αξόνων, μπορεί να δεχθεί ή να στείλει εμπορεύματα προς όλες τις χώρες με τις οποίες η Ελλάδα έχει χερσαία ή θαλάσσια σύνορα. γ. Επιπροσθέτως διαθέτει ήδη μεγάλη αποθήκη εμπορευμάτων, ενώ δ. η επιλογή του ως σιδηροδρομικό εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλίας θα φέρει πιο κοντά την υλοποίηση σημαντικών σιδηροδρομικών έργων που έχει ανάγκη η χώρα μας.

Ως εκ τούτου η επιλογή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Ενωτικής, ως Θεσσαλικού Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Κέντρου διαθέτει ασυγκρίτως περισσότερα πλεονεκτήματα σε σχέση με εκείνον της Γυρτώνης.