Έχουν ήδη περάσει 3,5 μήνες από τη δημιουργία της νέας εταιρείας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ» και την εφαρμογή του μεταβατικού οργανογράμματός της. Παρά τις συνεχείς και επανειλημμένες επισημάνσεις του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Σιδηροδρόμων, η Διοίκηση συνεχίζει να αγνοεί τα βασικά προβλήματα της εταιρείας, αφήνοντας άλυτα ακόμη και τα πιο απλά ζητήματα.
Την ίδια στιγμή, διοχετεύει πολύτιμους πόρους σε εξωτερικούς συμβούλους οργάνωσης, λειτουργίας και επικοινωνίας, απαξιώνοντας το ίδιο το προσωπικό που κρατά καθημερινά όρθια την εταιρεία. Αντί να ενισχύσει την εσωτερική τεχνογνωσία, επιλέγει συνειδητά να την παρακάμπτει.
Ταυτόχρονα, μεταφέρει τη διαγωνιστική διαδικασία ήδη συγχρηματοδοτούμενων δράσεων, που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Ν. 4412/2016, στη Μονάδα Ωρίμανσης του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), παρότι η τεχνική ωρίμανση των έργων αποτελεί αρμοδιότητα της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ», σύμφωνα με το ισχύον οργανόγραμμα, η οποία διαθέτει αποδεδειγμένα την απαιτούμενη γνώση και εμπειρία.
Η επιλογή αυτή δεν εξυπηρετεί κανέναν αναπτυξιακό ή λειτουργικό στόχο. Αντιθέτως, επιβαρύνει την εταιρεία με υπέρογκα και αδικαιολόγητα κόστη, χωρίς καμία ουσιαστική προστιθέμενη αξία. Πρόκειται για σπατάλη δημόσιων πόρων και για μια συνειδητή πολιτική αποδυνάμωσης και απαξίωσης της εσωτερικής τεχνικής επάρκειας, για την οποία η Διοίκηση φέρει ακέραια και αποκλειστική ευθύνη.
Με τις πρακτικές αυτές η λειτουργία της εταιρείας δεν μπορεί να ομαλοποιηθεί, αλλά αντιθέτως κινδυνεύει να οδηγηθεί σε συνθήκες αδυναμίας λειτουργίας.
Η υποστελέχωση παραμένει ορατή, δεν υπάρχει σχεδιασμός προσλήψεων, οι εργαζόμενοι με τα δελτία παροχής υπηρεσιών εξακολουθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε καθεστώς πλήρους αβεβαιότητας, τα τεχνικά μέσα απαξιώνονται, με αποτέλεσμα η καθημερινότητα των εργαζομένων να έχει επιβαρυνθεί υπερβολικά.
Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί καλούνται να εκτελέσουν πλήθος καθηκόντων χωρίς κανέναν ουσιαστικό πόρο, υπό αυστηρές πολιτικές που αγνοούν τις πραγματικές συνθήκες εργασίας. Σύντομα, με το νέο οριστικό οργανόγραμμα, θα κληθούν να αναλάβουν ευθύνες, δίχως επαρκές προσωπικό και επαρκή χρηματοδότηση για την εξασφάλιση της πολυετούς συντήρησης των υποδομών.
Η Διοίκηση οφείλει άμεσα να αναλάβει τις ευθύνες της. Κάθε περαιτέρω καθυστέρηση θα σημαίνει αποκλειστική ευθύνη της για την παρατεταμένη δυσλειτουργία και τα σφάλματα που θα προκύψουν.
Οι πάγιες θέσεις του Συλλόγου μας παραμένουν αμετάβλητες :
• Πλήρωση των οργανικών θέσεων και διαφάνεια στις τοποθετήσεις των εργαζομένων σε όλες τις θέσεις εντός της εταιρείας.
• Εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για έργα συντήρησης-ανάπτυξης του δικτύου και προμήθεια σύγχρονων τεχνικών μέσων.
• Επαναλειτουργία με επαρκή δρομολόγια όλου του ενεργού και του υπό αναστολή δικτύου.
• Σιδηροδρομικές συνδέσεις με το υπόλοιπο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ
