Δεν προβλέπονται φέτος διακοπές στα εργοτάξια του μετρό στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Στις 31 Ιουλίου, εκτός απροόπτου, αναμένεται να κατατεθούν και οι προσφορές για το πρώτο τμήμα της 4ης γραμμής, από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή, με μήκος 12,9 χλμ. και 14 σταθμούς.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο εργοτάξιο στο Λεκανοπέδιο.
Στην πρωτεύουσα, η κατασκευή της σήραγγας στην επέκταση της γραμμής Αεροδρόμιο-Δουκ. Πλακεντίας-Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά έχει υλοποιηθεί κατά 70%.
Ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» βρίσκεται σε απόσταση περίπου 250 μέτρων από τον μελλοντικό σταθμό δίπλα στο ιστορικό κτίριο του Ηλεκτρικού, στο κέντρο του Πειραιά, όπου αναμένεται να φτάσει στις αρχές Αυγούστου.
Είναι το πιο πολύπλοκο κομμάτι της κατασκευής, γιατί βρίσκεται πολύ κοντά στο λιμάνι και επηρεάζεται από τη θάλασσα, γι’ αυτό χρειάστηκε να γίνουν ειδικές ενισχύσεις.
Ο σταθμός δεν έχει κατασκευαστεί και το γιγάντιο μηχάνημα προβλέπεται να συνεχίσει χωρίς «στάση» για τον τελικό προορισμό του, που είναι ο επόμενος σταθμός μπροστά στο Δημοτικό Θέατρο.
Σε δύο φάσεις
Η επέκταση των 7,6 χλμ. από τον σταθμό της Αγίας Μαρίνας, στα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου, ξεκίνησε στα τέλη του 2008 με προοπτική να παραδοθεί σε μια εξαετία, αλλά προχώρησε με αρκετά προβλήματα.
Σε αυτό το διάστημα έχουν κατασκευαστεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε τρεις από τους συνολικά έξι σταθμούς και πλέον η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» εξετάζει το ενδεχόμενο να παραδώσει το έργο σε δύο φάσεις.
Εκτιμάται ότι στις αρχές του 2019 θα μπορούν να λειτουργήσουν οι σταθμοί Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας.
Ο σταθμός στα Μανιάτικα, που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, μαζί με το υπόλοιπο έργο θα μετατεθούν για μετά το 2020, ανάλογα με τα προβλήματα που θα προκύψουν στον κεντρικό σταθμό του Πειραιά.
Στη Θεσσαλονίκη προχωρούν τα έργα επέκτασης προς Καλαμαριά με γοργούς ρυθμούς, αλλά με την... όπισθεν, από το τέρμα ώς τον σταθμό της Πατρικίου, όπου υπάρχει η σύνδεση με τη βασική γραμμή του μετρό.
Οι δίδυμες σήραγγες, που έχουν μήκος 4,8 χλμ. και πέντε νέους σταθμούς, προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 για να ακολουθήσουν οι ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές.
Την περασμένη Παρασκευή ο «Φρίξος» ξεκίνησε τις εκσκαφές από τον σταθμό της Μίκρας. Οπως επιτάσσουν οι κανόνες ασφαλείας, είχε προηγηθεί κατά δύο μήνες η «Ελλη», που έχει ήδη περάσει από τον δεύτερο σταθμό της Νέας Κρήνης και θα συνεχίσει προς την Αρετσού.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr