Με τον τρόπο αυτό, η υπογραφή της σύμβασης με την ιταλική εταιρεία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα μήνα, παράμετρος κρίσιμη, καθώς πλέον είναι ασφυκτικά τα χρονικά περιθώρια, δεδομένου ότι το έργο των 174 εκατ. ευρώ απειλείται με απώλεια της εξασφαλισμένης κοινοτικής χρηματοδότησης ύψους 90 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι οι προσφυγές τόσο της πλευράς Στέγγου όσο και της ίδιας της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ σε πρότερο στάδιο έχουν απορριφθεί τόσο από το Συμβούλιο της Επικρατείας όσο και (δις) από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ως αβάσιμες, με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τη σκοπιμότητα τέτοιων κινήσεων, πέραν της ηθελημένης καθυστέρησης της ανάθεσης, προκειμένου εν τέλει να ακυρωθεί ο διαγωνισμός ελλείψει χρηματοδότησης.
Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά της GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην ελληνική αγορά με τον όμιλο της Μηχανικής, είχε καταθέσει προσφορά η οποία ήταν κατά 13 εκατ. ευρώ φθηνότερη από την αντίστοιχη της «Πόρτο Καρράς». Παρ’ όλα αυτά, το έργο είχε αρχικά κατακυρωθεί στην τελευταία, με την αιτιολογία ότι από τον φάκελο του ιταλικού ομίλου έλειπε μια σφραγίδα που να επιβεβαιώνει τη φορολογική ενημερότητα της εταιρείας. Κάτι τέτοιο όμως ήταν πρακτικά αδύνατον να υφίσταται, καθώς το ιταλικό Δημόσιο δεν εκδίδει χειρόγραφα τέτοιες βεβαιώσεις, παρά μόνο ηλεκτρονικά. Εν τέλει, το Ελεγκτικό Συνέδριο δέχθηκε την επιχειρηματολογία της εταιρείας, υποχρεώνοντας τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ να ανατρέψει την αρχική της απόφαση, για να ακολουθήσουν οι προσφυγές Στέγγου. Πάντως, δεν αποκλείεται το «σίριαλ» να έχει και άλλα επεισόδια, καθώς νομικά, η «Πόρτο Καρράς» έχει περιθώριο 10 ημερών προκειμένου να προβεί σε νέα προσφυγή ενάντια στην απόφαση του προχθεσινού Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ που απέρριψε την προδικαστική της προσφυγή.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Πηγή: kathimerini.gr