Ωριμάζουν σιγά – σιγά οι συνθήκες, ώστε ο Προαστιακός της Αθήνας να κατακτήσει τη θέση που του αρμόζει στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές.
Έπειτα από καθυστερήσεις ετών και παλινωδίες, εγκαταστάθηκε η ηλεκτροκίνηση στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών, επιτρέποντας στον Προαστιακό να επανασχεδιάσει και αναβαθμίσει το πλέγμα δρομολογίων του.
Πλέον, οι επιβάτες θα μπορούν να μεταβούν απευθείας, από το κέντρο της Αθήνας, στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” ή στο Κιάτο, με μείωση του χρόνου διαδρομής έως και 20 λεπτά.
Επί του παρόντος, με την έναρξη των νέων δρομολογίων του Προαστιακού, δεν είναι δυνατή η απευθείας διέλευση αμαξοστοιχιών μεταξύ των σταθμών ΣΚΑ και Άνω Λιοσίων, λόγω έργων που εκτελεί ο ΟΣΕ.
Ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης είναι τέλη Δεκεμβρίου 2017 – αρχές Ιανουαρίου 2018, οπότε θα είναι και πάλι εφικτή η κυκλοφορία στο τμήμα αυτό.
Η επέκταση των δρομολογίων του Προαστιακού αποτελεί κεντρική επιδίωξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία το επόμενο διάστημα θα περάσει στον έλεγχο των Ιταλών της FS.
Ειδικότερα, με την αναβάθμιση και την επικείμενη ηλεκτροκίνηση, έως τα τέλη του έτους, του τμήματος Πειραιάς – Αθήνα, ο σταθμός του Πειραιά θα μπορεί να εξυπηρετεί δρομολόγια προαστιακού και υπεραστικού σιδηρόδρομου, ως σταθμός εκκίνησης.
Τα προβλήματα παραμένουν
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα και παθογένειες που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Ήδη ακούγονται «φωνές» για έλλειψη ηλεκτραμαξών και μηχανοδηγών, αλλά και για ανολοκλήρωτα έργα σε διάφορα τμήματα, τόσο σε θέματα υποδομών και συστημάτων (π.χ. τηλεματική, φωτοσήματα, ECTS, GSMR), όσο και σε σταθμούς (οι ανελκυστήρες δεν λειτουργούν ή και συχνά χαλούν σε κάποιους σταθμούς, σταθμοί χωρίς εκδοτήρια ή με μειωμένο ωράριο).
Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ ο Προαστιακός λειτούργησε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ο ΟΣΕ παρέλαβε οριστικά το τμήμα του αεροδρομίου, από την ΕΡΓΟΣΕ, μόλις πριν από λίγα χρόνια!
Υπενθυμίζεται ότι ο Προαστιακός αποτελούσε ανεξάρτητη εταιρεία έως το 2007, οπότε ενσωματώθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα τελευταία χρόνια διάγει σταθερή πορεία, αποφέροντας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ έσοδα 12,4 εκατ., έναντι συνόλου 60,8 εκατ. (στοιχεία 2016).
Πηγή: metaforespress.gr