Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

Εντός του 2018 το εμπορευματικό στη Γυρτώνη Λάρισας - Σε ιδιώτη η εκμετάλλευση.

Οριστικοποιείται το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και της ΓΑΙΑΟΣΕ για το μέλλον τεσσάρων Εμπορευματικών Κέντρων, μεταξύ των οποίων και της Λάρισας, προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ, που στόχο έχει να μετατρέψει τη χώρα σε διεθνές logistics hub, με την αξιοποίηση της γεωστρατηγικής της θέσεις, μέσω της ανάπτυξης των υποδομών.

Συγκεκριμένα, στην παραχώρηση μέσω διαγωνισμών τριών ακόμη εμπορευματικών κέντρων σε Λάρισα (Γυρτώνη), Θεσσαλονίκη (Στρ. Γκόνου) και Αλεξανδρούπολη , εντός του επόμενου δωδεκαμήνου, σχεδιάζει να προχωρήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Θριάσιο, με τις εργασίες για την κατασκευή του να αναμένεται να ξεκινήσουν στο πρώτο τρίμηνο του 2018.

Πλέον σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, με την κατάθεση των προσφορών να έχουν ορισθεί για τις 31 Οκτωβρίου, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2018 αυτός για το εμπορευματικό κέντρο της Αλεξανδρούπολης.

Σχέδια όμως προχωρούν και για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στη Λάρισα, με πιθανή ημερομηνία προκήρυξης του διαγωνισμού το τρίτο τετράμηνο του 2018. Θα κατασκευαστεί σε έκταση 300 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ στη περιοχή της Γυρτώνης έξω από τη Λάρισα, σε συνεργασία με τον Δήμο, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Προϋπόθεση η μεταφορά του σταθμού διαλογής του ΟΣΕ που βρίσκεται σήμερα στο Μεζούρλο (εντός του οικιστικού ιστού της πόλης), στον χώρο που θα κατασκευασθεί το κέντρο.

Οι διαγωνισμοί αυτοί δεν συνδέονται με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ και διενεργούνται από την ιδιοκτήτρια των ακινήτων ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά σχετίζονται άμεσα με την ευρύτερη ανάπτυξη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και την ανάπτυξη του κλάδου των διαμεταφορών που τη συνοδεύει.

Και, όπως ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ακολουθεί χρονικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, έτσι και αυτοί για τα εμπορευματικά κέντρα της Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης αναμένεται να συγχρονιστούν με την αξιοποίηση των λιμένων τους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, από την ελαφρά μεταποίηση του 1/3 των προϊόντων που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν έσοδα ύψους 13 δις. ευρώ.

Σήμερα το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στον Πειραιά καταλήγει στην κεντρική Ευρώπη, κυρίως στην Τσεχία, που κατάφερε να κερδίσει συμβόλαια από μεγάλες εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας.

Ο Πειραιάς είναι το κοντινότερο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά τη διώρυγα του Σουέζ και μπορεί να κερδίσει το στοίχημα υπό την προϋπόθεση της δημιουργίας ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου και Εμπορευματικών Κέντρων σε 4 στρατηγικά σημεία της χώρας.

Πηγή: thessaliaeconomy.gr