Δευτέρα, 31 Ιουλίου 2017

Μετά από 13 χρόνια λειτουργίας ο Προαστιακός γίνεται το νέο Μέσο Σταθερής Τροχιάς της Αθήνας.

Χρειάστηκε να περάσουν 13 χρόνια από το πρώτο δρομολόγιο, για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως "κανονικός" ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Αθήνας.
Η ολοκλήρωση των "αιώνιων" έργων, όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση μέχρι τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, επέτρεψε από εχθές τη δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων τα οποία θα έχουν όλα ως αφετηρία τον Σταθμό της Αθήνας.


Η σημαντικότερη αλλαγή είναι η επαναφορά του απευθείας δρομολογίου Αθήνα-Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος που είχε διακοπεί εδώ και χρόνια. Βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η συχνότητα των δρομολογίων ανά μία ώρα δεν αποτελεί καλή βάση αλλά είναι μία αρχή που μελλοντικά μπορεί να επιτρέψει την πύκνωση τους. Τα αντίστοιχα δρομολόγια του Μετρό είναι ανά 30 λεπτά.

Από την Αθήνα και όχι τα Άνω Λιόσια ξεκινούν επίσης τα τρένα το δρομολόγιο προς Κιάτο, κίνηση η οποία δημιούργησε ένταση για τους επιβάτες των Άνω Λιοσίων που έχασαν την επαφή τους με τη γραμμή του Αεροδρομίου η οποία διακόπηκε. Προσωρινό μέτρο είναι η δρομολόγηση λεωφορείων στο τμήμα Άνω Λιόσια-Νερατζιώτισσα μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα.

Τι θα συμβεί μετά; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δρομολογήσει ακόμα μία γραμμή που εξυπηρετεί το αστικό τμήμα του Προαστιακού από το ΣΚΑ μέχρι το Αεροδρόμιο. Η σύνδεση των Άνω Λιοσίων προς το παρόν δεν είναι εφικτή μιας και απαιτούνται έργα. Με την ολοκλήρωση των έργων το δρομολόγιο θα μπορεί να φτάνει μέχρι την Μαγούλα και να εξυπηρετεί πλέον όλο το αστικό τμήμα που περιλαμβάνει όλους του σταθμούς εντός της Αττικής Οδούς και φυσικά τον σταθμό του Αεροδρομίου.

Η γραμμή της Χαλκίδας και αυτή λόγω έργων προς το παρόν θα γίνεται σε 2 στάδια. Το πρώτο στάδιο θα είναι η εκκίνηση ντηζελοκίνητου τρένου από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα και από εκεί μετεπιβίβαση σε ηλεκτροκίνητο τρένο που θα φτάνει μέχρι την Χαλκίδα.


Εδώ βέβαια μιλάμε για πλήρη μεταμόρφωση του μεταφορικού έργου του Προαστιακού που γίνεται ένα πραγματικά μεγάλο μέσο μεταφοράς, μειώνοντας λόγω της ηλεκτροκίνησης κατά πολύ το κόστος καυσίμου, αυξάνει τις ταχύτητες και την ασφάλεια ενώ γίνεται πλεόν περιβαλλοντικά φιλικό λόγω της ηλεκτροκίνησης.

Η μεγάλη αλλαγή στο επιβατικό κοινό και ειδικότερα σε εκείνο που έχει πρόσβαση στο αστικό τμήμα (Άγιος Στέφανος-Πειραιάς και Μαγούλα-Αεροδρόμιο) που θα έχουν πολύ μεγαλύτερη συχνότητα στα δρομολόγια, ενώ θα μετακινούνται πολύ πιο γρήγορα σε διαφορετικά σημεία μέσα στην Αθήνα.

Τα νέα δρομολόγια του Προαστιακού θα ενισχύσουν το δίκτυο των σταθερών μέσων μεταφοράς της Πρωτεύουσας και εκτός άλλων θα επιτρέψουν και την αναδιοργάνωση των δρομολογίων λεωφορείων σε πολλές περιοχές της πόλης κάνοντας τους αστικούς σταθμούς του Προαστιακού τέρμα λεωφορείων, όπως ακριβώς γίνεται και με τους σταθμούς Μετρό.

Συμπληρωματικά σε αυτό μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και η επιβατική κίνηση μέσω του Προαστιακού που εκτιμάται ότι θα μπορεί πλέον να προσελκύσει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό επιβατών και να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των οχημάτων στην πόλη άρα και την έκλυση αέριων ρύπων, βελτιώνοντας και την καθημερινή κατάσταση της Αθήνας.

Μείζον ρόλο σε αυτό θα παίξει και η ολοκλήρωση των έργων μέχρι τον Πειραιά καθώς έτσι θα επιτεύχθεί και η απευθείας σύνδεση του λιμανιού με το κέντρο και το Αεροδρόμιο αλλά και το Κιάτο.

Σε γενικό πλαίσιο η αλλαγή σελίδας του Προαστιακού αποτελεί ένα από πιο ευχάριστα νέα για τις συγκοινωνίες της Αθήνας εδώ και χρόνια και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον το αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών τους μήνες που έρχονται.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com