Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ερχόμενη εβδομάδα θα ανήκει στην Ferrovie.


Στο τέλος μιας πολυετούς, δύσκολης διαδικασίας φτάνει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου πέρασε από πολλά στάδια. Ξεκίνησαν πολλοί διαγωνισμοί, ακυρώθηκαν, εμφανίστηκαν πολλοί "γαμπροί" όμως τελικά από την 5ετή και πλέον διαδικασία μόνο η Ferrovie Dello Stato Italiane έμεινε όρθια και έφτασε μέχρι το τέλος.

Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com την ερχόμενη εβδομάδα (πιθανότατα 3 ή 4 Ιουλίου) θα πέσουν οι υπογραφές που θα βάλουν τέλος στην κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με το ποσό των 45εκατ.ευρώ που θα πρέπει να καταβληθεί εκείνη τη μέρα θα αγοραστεί το 100% των μετοχών της και θα περάσει στον έλεγχο της Ιταλικής εταιρείας.

Αυτό θα σημάνει μία νέα ημέρα για τον αποκλειστικό σήμερα φορέα επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το ποια θα είναι αυτή η μέρα και πως θα εξελιχθεί αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις του Ιταλικού οργανισμού.

Αυτό που αναζητείται πλέον είναι να ανοίξει πλέον η FS τα χαρτιά της και να κάνει γνωστά τα σχέδια της για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο σε επίπεδο δρομολογίων όσο και επίπεδο επενδύσεων.

Θα φέρει νέα τρένα; θα επιλέξει να επενδύσει στους Προαστιακούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας; πως θα συνεργαστεί στην Αθήνα με τον ΟΑΣΑ στο αστικό τμήμα; ποια θα είναι η τιμολογιακή της πολιτική; θα πιέσει να ολοκληρωθούν τα έργα στους άξονες Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Πάτρα; τι θα γίνει με τους μεγάλους κεντρικούς σταθμούς; τι θα γίνει με τις περιφερειακές γραμμές και τι με τις κλειστές;

Αυτά είναι μερικά από τα μεγάλα ερωτήματα που προκύπτουν από τη σημερινή εικόνα του πάλαι ποτέ γίγαντα που καλείται να αποδείξει κάτω από νέα ιδιωτικών κριτηρίων διοίκηση ότι έχει λόγο στις μετακινήσεις στη χώρα και όχι μόνο.

ΑΠΑΛΛΑΓΜΕΝΗ ΑΠΟ ΧΡΕΗ

Το πλέον θετικό στην υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι απαλλάχθηκε από χρέη που έφταναν τα 1,079δισ.ευρώ και από πρακτικές που μέχρι πρόσφατα ζημίωναν πολλαπλά την εταιρεία.

Αυτό θα δώσει την ευκαιρία στην Ferrovie να καταστρώσει πάνω σε λευκό χαρτί έχοντας μάλιστα και την προίκα των 50εκατ.ευρώ ετησίως για τις λεγόμενες "άγονες σιδηροδρομικές γραμμές".

Αναφορικά με το ποσό εξαγοράς των μετοχών θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι αυτό που αγοράστηκε από τους Ιταλούς είναι η αποκλειστική άδεια επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών προαστιακά και υπεραστικά. Για το δεύτερο αυτό δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ καθώς η αγορά απελευθερώνεται και ανάλογα με την συνολική δυναμική του μέσου, είναι πιθανό να δούμε την είσοδο και άλλων ιδιωτικών σιδηροδρομικών εταιρειών, με αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ολλανδία η Μεγάλη Βρετανία κ.α. να έχουν ήδη ανοίξει την σιδηροδρομική αγορά με αποτέλεσμα τον ανταγωνισμό και τη δραστική πτώση των τιμών τόσο στις επιβατικές όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές.

Σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές η χώρα μας επιδεικνύει σημαντικές επιδόσεις τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω του λιμανιού του Πειραιά ενώ με τώρα και με την ιδιωτικοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης αυτή η τάση αναμένεται να γιγαντωθεί προς όφελος των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com