Τρίτη 27 Ιουνίου 2017

Εκδρομή σε Μηλιές και Βυζίτσα με τους φίλους του τρένου.

Άλλη μια επιτυχημένη εκδρομή του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων έγινε χτες, Κυριακή 25 Ιουνίου, σε Μηλιές, Βυζίτσα, Νέα Αγχίαλο και τον παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Φαρσάλων.

Νωρίς το πρωί αναχωρήσαμε από το Σταθμό των Τρικάλων για τα Λεχώνια. Εκεί προλάβαμε να πιούμε ένα καφεδάκι στην καφετέρια του σταθμού πριν ανέβουμε στο Μουτζούρη, ο οποίος μας πήγε στις Μηλιές, μετά από μιάμιση ώρα διαδρομή μέσα σε ένα καταπράσινο και πανέμορφο τοπίο. Συγχρόνως, απολαύσαμε την υπέροχη θέα που απλωνόταν μπροστά μας, τον Παγασητικό και τις ακτές του. Στο σταθμό των Μηλεών είχαμε τη δυνατότητα να δούμε την μηχανή να γυρίζει για να μπορέσει ο Μουτζούρης να πάρει το δρόμο της επιστροφής.

Στη συνέχεια, αφού πρώτα περπατήσαμε το παλιό καλντερίμι του χωριού που βγάζει στην πλατεία με τα αιωνόβια πλατάνια, ήπιαμε τον καφέ μας και την μπυρίτσα μας, ξεχνώντας για λίγο τη ζέστη, αφού ο παχύς ίσκιος από τα ψηλά δέντρα μας δρόσισε για τα καλά. Πολλοί από τους εκδρομείς επισκέφτηκαν και την παλιά εκκλησία των Ταξιαρχών που βρίσκεται πάνω στην πλατεία. Επόμενος προορισμός μας η Βυζίτσα με τα πυργόσπιτα, όπου και φάγαμε στις ταβέρνες που βρίσκονται στην όμορφη και γραφικότατη πλατεία του χωριού.

Η εκδρομή μας δεν μπορούσε να μην περιλαμβάνει και μια βόλτα σε παραλία για μπάνιο. Γι’ αυτό λοιπόν πήγαμε στη Νέα Αγχίαλο όπου μικροί και μεγάλοι φίλοι του συλλόγου κάνανε το μπάνιο τους. Ο σύλλογός μας πέρυσι την άνοιξη επισκέφτηκε την Αγχίαλο της Βουλγαρίας (Ανατολική Ρωμυλία), από όπου ήρθαν πρόσφυγες οι πρόγονοι των σημερινών κατοίκων της Νέας Αγχιάλου.

Στη συνέχεια πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για τα Τρίκαλα μέσω Φαρσάλων, κάνοντας στάση στον Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό, ο οποίος δεν χρησιμοποιείται από το 1998. Εκεί οι Φίλοι του Σιδηροδρομικού Σταθμού Φαρσάλων καθάρισαν και περιποιήθηκαν το κτίριο, μετατρέποντάς το σε ένα Μουσείο αφιερωμένο στα τρένα. Μέσα στους χώρους του Μουσείου είδαμε παλιές φωτογραφίες τρένων που έχουν αποσυρθεί, παλιά αντικείμενα, αναπαράσταση του γραφείου του σταθμάρχη, ομοιώματα πελατών και ενός υπαλλήλου των εκδοτηρίων.

Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στους φίλους του Σιδηροδρομικού Σταθμού Φαρσάλων που κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να υλοποιήσουν αυτό το όνειρό τους, συγκεντρώνοντας το υλικό και συντηρώντας το χώρο. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε τη βόλτα με τη δρεζίνα που είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν οι μικροί φίλοι του συλλόγου, αλλά και οι μεγαλύτεροι, που χάρη σε αυτή τη βόλτα είχαν την ευκαιρία να νιώσουν, έστω και για λίγο, παιδιά. Στο σταθμό συναντηθήκαμε με την ιστορία, αφού είδαμε τον υδατόπυργο και τις αποθήκες που κτίστηκαν το 1884 από τον Ντε Κίρικο, κάναμε και τη βόλτα μας στην ιστορική γραμμή του 19ου αιώνα, η οποία κινδυνεύει άμεσα να ξηλωθεί.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι ο σύλλογός μας πραγματοποίησε για πρώτη φορά εκδρομή με το τρενάκι από τα Λεχώνια στις Μηλιές πριν 10 περίπου χρόνια και η φετινή εκδρομή μας στην γραμμή του Ντε Κίρικο ήταν η πέμπτη. Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους ήρθαν στην εκδρομούλα μας και όλους όσους μας στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια σε αυτό το υπέροχο «σιδηροδρομικό» ταξίδι.