Τετάρτη 28 Ιουνίου 2017

Το επενδυτικό πλάνο μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.


Επενδύσεις 180 εκατομμυρίων ευρώ σε τέσσερα χρόνια, με την ανακατασκευή του προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, την αντικατάσταση των γερανογεφυρών, αλλά και την αύξηση του φορτίου των εμπορευματοκιβωτίων,
που αυτή τη στιγμή είναι στα 350.000 TEU, είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κοινοπραξίας των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», μετά την ανακήρυξή της ως Προτιμώμενου Επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.

Σκοπός του νέου σχήματος είναι έως τα τέλη του έτους να έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη σύσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ και να αρχίσουν να «δουλεύουν με ταχείς ρυθμούς οι μηχανές» για την υλοποίηση του 4ετους σε πρώτη φάση επενδυτικού πλάνου που περιλαμβάνει κυρίως την επέκταση της προβλήτας στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα επεκταθεί στα 440 μέτρα μήκος και θα εκβαθυνθεί στα 16,5 μέτρα από 12 που είναι σήμερα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας έως 12.000 με 13.000 teu.

Αυτή τη στιγμή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως 4.500 teu.

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν χθες στελέχη του νέου σχήματος με ναυτιλιακούς συντάκτες στην Αθήνα, στόχος του νέου κοινοπρακτικού σχήματος είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει εμπορικό κόμβο των Βαλκανίων, δημιουργώντας συνέργειες με λιμάνια της Βουλγαρίας, των Σκοπίων και της Ρουμανίας, αλλά και αξιοποιώντας τις συνδυασμένες μεταφορές σε όλη τη μεταφορική αλυσίδα.

Αναφορικά με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς τα στελέχη του νέου σχήματος δεν βλέπουν θέμα ανταγωνισμού, καθώς δεν εξυπηρετούν τις ίδιες αγορές. Ωστόσο τόνισαν ότι Πειραιάς και Θεσσαλονίκη μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά.

Σύμφωνα με τον κ. Boris Wenzel, διευθύνοντα σύμβουλο της Terminal Link SAS, θυγατρική της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στο κόσμο (CMA CGM) και του μεγαλύτερου port operator στο κόσμο (China Merchant) τα λιμάνια, μπορούν να δώσουν τεράστια ώθηση στην οικονομία των περoοχών που εξυπηρετούν αλλά χρειάζεται να αναπτυχθεί παράλληλα όλη η μεταφορική αλυσίδα ως ένα στοιχείο, από τη θάλασσα, το πλοίο το λιμάνι και τις οδικές ή σιδηροδρομικές μεταφορές.

Πηγή: dailythess.gr