-ΘΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ 12 ΔΙΣ. ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ
-Εκτός του Θριασίου, εξετάζεται η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη και σε άλλες πόλεις.
Ενα βήμα πριν από την οριστική γνωμοδότηση των Βρυξελλών σχετικά με τα ποσά που θεωρήθηκαν κρατικές ενισχύσεις και ανέρχονται σε περίπου 12 δισεκατομμύρια ευρώ βρίσκεται η διοίκηση του ΟΣΕ, η οποία αναμένει από μέρα σε μέρα το «πράσινο φως» ώστε να προχωρήσει στις αναπτυξιακές κινήσεις για την επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η ελληνική πλευρά έχει αποστείλει σχετική έκθεση στην ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έρθει και η σχετική απάντηση, για την οποία άλλωστε... ανυπομονούν και οι Ιταλοί αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα η διοίκηση του ΟΣΕ προχωρεί στην υλοποίηση του αναπτυξιακού της πλάνου, ξεμπλοκάροντας κινήσεις όπως η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ηδη εγκρίθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια και το έργο που ήταν βαλτωμένο επί σειρά ετών αναμένεται σύντομα να ολοκληρωθεί.
Την ίδια στιγμή, όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης, στο πρόσφατο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, η ένταξη στον διάδρομο Orient/EastMed βγάζει τη χώρα μας από το τούνελ της σιδηροδρομικής «απομόνωσης».
Μεγάλο στοίχημα για τον ΟΣΕ θεωρείται και η δραστηριοποίηση νέων «παικτών» στη σιδηροδρομική αγορά, καθώς εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη αδειοδοτηθεί άλλες δύο εταιρείες: η Rail Cargo - Goldair και η PEARL.
Με την πρώτη μάλιστα οι συζητήσεις είναι πολύ προχωρημένες δεδομένου ότι έχει δώσει συγκεκριμένο πλάνο για τη δραστηριοποίησή της, η οποία κατά πληροφορίες θα αφορά σε εμπορευματικές μεταφορές αρχικά στο τμήμα Σίνδος - Ειδομένη.
Η απελευθέρωση της αγοράς εκτιμάται ότι θα αυξήσει το μερίδιο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο δεν ξεπερνά σήμερα το 0,7% σε αντίθεση με τα διψήφια ποσοστά που έχουν επιτύχει άλλες χώρες.
Με τους αυστριακούς
Η διοίκηση του Οργανισμού επίσης βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο με τους αυστριακούς σιδηροδρόμους. «Πρόκειται για ένα δίκτυο που είναι περίπου ίδιο με το δικό μας και ξεκινήσαμε μια συνεργασία σε ενημερωτικό και όχι εμπορικό επίπεδο σχετικά με ανταλλαγή τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη κέντρων logistics και διαχείρισης» σημειώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Αποστολόπουλος.
Η ανάπτυξη δικτύου εμπορευματικών κέντρων άλλωστε θεωρείται άμεσα συνδεδεμένη με την τόνωση των εμπορευματικών μεταφορών. Για τον σκοπό αυτό εκτός του Θριασίου, εξετάζεται η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη και σε άλλες πόλεις, καθώς επίσης η αξιοποίηση στο πλαίσιο αυτό ανενεργών σταθμών και ανεκμετάλλευτων εκτάσεων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.
Στόχος των κινήσεων της διοίκησης του ΟΣΕ είναι η οικονομική αυτοδυναμία του Οργανισμού έως το 2020.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Οργανισμός έχει ήδη δεχτεί αιτήματα από 85 μεγάλες βιομηχανίες, οι οποίες ζητούν σύνδεση των εγκαταστάσεών τους με τον σιδηρόδρομο. Ηδη μάλιστα συζητείται κοινό πρόγραμμα με την ΕΤΒΑ για τη σύνδεση με μεγάλες βιομηχανίες.
Συντάκτης: ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: ethnos.gr
-Εκτός του Θριασίου, εξετάζεται η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη και σε άλλες πόλεις.
Ενα βήμα πριν από την οριστική γνωμοδότηση των Βρυξελλών σχετικά με τα ποσά που θεωρήθηκαν κρατικές ενισχύσεις και ανέρχονται σε περίπου 12 δισεκατομμύρια ευρώ βρίσκεται η διοίκηση του ΟΣΕ, η οποία αναμένει από μέρα σε μέρα το «πράσινο φως» ώστε να προχωρήσει στις αναπτυξιακές κινήσεις για την επόμενη μέρα του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η ελληνική πλευρά έχει αποστείλει σχετική έκθεση στην ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έρθει και η σχετική απάντηση, για την οποία άλλωστε... ανυπομονούν και οι Ιταλοί αγοραστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα η διοίκηση του ΟΣΕ προχωρεί στην υλοποίηση του αναπτυξιακού της πλάνου, ξεμπλοκάροντας κινήσεις όπως η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ηδη εγκρίθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια και το έργο που ήταν βαλτωμένο επί σειρά ετών αναμένεται σύντομα να ολοκληρωθεί.
Την ίδια στιγμή, όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης, στο πρόσφατο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, η ένταξη στον διάδρομο Orient/EastMed βγάζει τη χώρα μας από το τούνελ της σιδηροδρομικής «απομόνωσης».
Μεγάλο στοίχημα για τον ΟΣΕ θεωρείται και η δραστηριοποίηση νέων «παικτών» στη σιδηροδρομική αγορά, καθώς εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη αδειοδοτηθεί άλλες δύο εταιρείες: η Rail Cargo - Goldair και η PEARL.
Με την πρώτη μάλιστα οι συζητήσεις είναι πολύ προχωρημένες δεδομένου ότι έχει δώσει συγκεκριμένο πλάνο για τη δραστηριοποίησή της, η οποία κατά πληροφορίες θα αφορά σε εμπορευματικές μεταφορές αρχικά στο τμήμα Σίνδος - Ειδομένη.
Η απελευθέρωση της αγοράς εκτιμάται ότι θα αυξήσει το μερίδιο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο δεν ξεπερνά σήμερα το 0,7% σε αντίθεση με τα διψήφια ποσοστά που έχουν επιτύχει άλλες χώρες.
Με τους αυστριακούς
Η διοίκηση του Οργανισμού επίσης βρίσκεται σε ανοιχτό δίαυλο με τους αυστριακούς σιδηροδρόμους. «Πρόκειται για ένα δίκτυο που είναι περίπου ίδιο με το δικό μας και ξεκινήσαμε μια συνεργασία σε ενημερωτικό και όχι εμπορικό επίπεδο σχετικά με ανταλλαγή τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη κέντρων logistics και διαχείρισης» σημειώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Αποστολόπουλος.
Η ανάπτυξη δικτύου εμπορευματικών κέντρων άλλωστε θεωρείται άμεσα συνδεδεμένη με την τόνωση των εμπορευματικών μεταφορών. Για τον σκοπό αυτό εκτός του Θριασίου, εξετάζεται η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στη Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη και σε άλλες πόλεις, καθώς επίσης η αξιοποίηση στο πλαίσιο αυτό ανενεργών σταθμών και ανεκμετάλλευτων εκτάσεων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.
Στόχος των κινήσεων της διοίκησης του ΟΣΕ είναι η οικονομική αυτοδυναμία του Οργανισμού έως το 2020.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Οργανισμός έχει ήδη δεχτεί αιτήματα από 85 μεγάλες βιομηχανίες, οι οποίες ζητούν σύνδεση των εγκαταστάσεών τους με τον σιδηρόδρομο. Ηδη μάλιστα συζητείται κοινό πρόγραμμα με την ΕΤΒΑ για τη σύνδεση με μεγάλες βιομηχανίες.
Συντάκτης: ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: ethnos.gr