Περισσότερους από 300.000 νέους επιβάτες, υπολογίζεται να βάλλει στους συρμούς του μετρό η ολοκλήρωση της γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδί), που προβλέπεται να ανατεθεί εντός του 2018, αλλάζοντας τον κυκλοφοριακό αλλά και τον περιβαλλοντικό χάρτη της Αττικής.
Υπολογίζεται ότι η λειτουργία της γραμμής θα μειώσει κατά 40.000 τις ημερήσιες μετακινήσεις και κατά 250 τόνους το διοξείδιο του άνθρακα.
Όπως τόνισε χθες κατά το συνέδριο «Υποδομές-Μεταφορές», ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θεόδωρος Παπαδόπουλος, η περίοδος κατασκευής θα διαρκέσει έως το 2026. Συνολικά, η γραμμή 4 του μετρό έχει προϋπολογισμό 3,5 δισ. και θα υλοποιηθεί σε πέντε φάσεις. Έχει μήκος 33,5 χλμ. και 30 νέους σταθμούς. Θα διαθέτει 5 σταθμούς μετεπιβίβασης προς τις γραμμές 1, 2 και 3, ενώ εκτιμάται ότι με το μετρό θα μετακινούνται 508.000 επιπλέον επιβάτες ανά ημέρα, επιφέροντας μείωση μετακινήσεων με ΙΧ ημερησίως κατά 75.000.
Τα υπουργείο Υποδομών βρίσκεται ένα βήμα πριν την υπογραφή της συμφωνίας για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, όπου την μοναδική προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR. Χθες ο κ. Γιάννης Καρνέσης, προϊστάμενος της ΕΥΔΕ κατασκευής έργων με σύμβαση παραχώρησης Πελοποννήσου και Βορείου Ελλάδος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκτίμησε ότι το έργο είναι εφικτό να ολοκληρωθεί την περίοδο 2022-2023. Η περίοδος παραχώρησης είναι 35 έτη, ενώ 10 τουλάχιστον έτη προ της λήξεως το δημόσιο και η ανάδοχος εταιρεία θα αρχίσουν μη δεσμευτικές διαπραγματεύσεις για ενδεχόμενη παράταση που δεν θα υπερβαίνει τα δέκα έτη. Ωστόσο από το συνέδριο δεν έλειψε ο προβληματισμός για την επόμενη μέρα των κατασκευών. Ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της J&P Άβαξ Κωνσταντίνος Μιτζάλης, έκρουσε το καμπανάκι για τον περιορισμό των μεγάλων έργων υποδομής, σχολιάζοντας ότι η «νέα γενιά» των έργων είναι ανύπαρκτη. Χαρακτήρισε μάστιγμα το φαινόμενο των υψηλών εκπτώσεων στα έργα και έκανε έκκληση στην πολιτεία να λάβει άμεσα μέτρα προκειμένου να τονωθεί ο κατασκευαστικός κλάδος.
Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ Γιώργος Συριανός τόνισε ότι το ζητούμενο αναφορικά με τα κοινοτικά κονδύλια δεν θα πρέπει να είναι μόνον η απορρόφησή τους. Θα πρέπει δηλαδή, να τίθεται ως στόχος η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μόχλευση που να οδηγεί στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της οικονομίας.
Την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ έκανε χθες και ο νέος επικεφαλής της εταιρείας Χρίστος Διονέλλης. Όπως ανέφερε, το 2018 πρόκειται να ολοκληρωθεί το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός,. Το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2017 και το Λιανοκλάδι – Δομοκός το 2018, μειώνοντας το χρόνο διαδρομής κατά 55 λεπτά. Η ολοκλήρωση της γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ηλεκτροκίνητα τρένα στο τμήμα Πειραιάς – Λιανοκλάδι από το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών – Τιθορέα τον Ιούνιο. Αντίστοιχα, η σιδηροδρομική γραμμή έως τα Μποζαίτικα της Πάτρας θα είναι έτοιμη το 2021, με αποτέλεσμα η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα να διεξάγεται σε λιγότερο από 2 ώρες.
Συντάκτης: Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: newmoney.gr