Δευτέρα 3 Απριλίου 2017

Δύο Ιταλίδες περνούν από «ακτινογραφία» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΗΣ FERROVIE

Από «ακτινογραφία» περνά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλιμάκιο της Ιταλικής Ferrovie Dello Stato Italiane που βρέθηκε την προηγούμενη Πέμπτη στην Αθήνα.

Πρόκειται για την πρώτη επίσκεψη των Ιταλών στην ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία, κάτι που προαναγγέλλει και το γεγονός ότι η συμφωνία πώλησής της μπαίνει στην τελική ευθεία.

Το κλιμάκιο της Ferrovie Dello Stato Italiane αποτελείτο από δύο γυναίκες από τις οποίες η μία είναι γενική διευθύντρια της ιταλικής εταιρείας και η δεύτερη υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού.

Οι «ισχυρές« κυρίες είχαν συνάντηση με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ την Πέμπτη το απόγευμα είδαν όλους του διευθυντές όπου προχώρησαν και σε μίνι συνεντεύξεις.

Μέλημά τους να μάθουν κάθε λεπτομέρεια για τη λειτουργία της εταιρείας όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο αλλά κυρίως σε θέματα προσωπικού αλλά και πορείας της εταιρείας.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ζητήθηκαν τα στοιχεία του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και αξιολόγηση του προσωπικού. Σημειώνεται ότι όπως έχει ήδη ανακοινώσει η διοίκηση της FS το προσωπικό θα υπαχθεί σε αξιολόγηση, με γνώμονα την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι τη συρρίκνωσή της.

Σε κάθε διευθυντή επίσης τέθηκε το ερώτημα αν βλέπουν ανάπτυξη στην εταιρεία. Πάντως, με βάση τον φετινό προϋπολογισμό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει έσοδα 128,2 εκατ. ευρώ, έξοδα 122,5 εκατ. και κέρδη άνω των 5 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο κτίριο που στεγάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κατά πόσο υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς των γραφείων από την Καρόλου στην Πλατεία Μεταξουργείου. Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ νοικιάζει τα γραφεία στο συγκεκριμένο κτίριο κάτι που φαίνεται να «ανακούφισε» το ιταλικό κλιμάκιο της Ferrovie Dello Stato Italiane καθώς φαίνεται ότι πρωταρχικό μέλημα θα είναι η μεταφορά σε νέο οίκημα.

Πρόκειται για το πρώτο κλιμάκιο που φτάνει στην χώρα μας ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα προκειμένου να γίνει έλεγχος της ποιότητας των υπηρεσιών αλλά και των δρομολογίων που εκτελούνται.

Είχε προηγηθεί πρόσφατα επίσκεψη αντιπροσωπείας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στα κεντρικά γραφεία της Ferrovie Dello Stato Italiane στη Ρώμη, η οποία συναντήθηκε με τον διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού Φαμπρίτσιο Φαβάρα.

Το ανώτερο στέλεχος της FS είχε επισημάνει στους συνδικαλιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι σε ένα μήνα θα έχει δοθεί, από την Ε.Ε., το «πράσινο φως» για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε μετά αναμένεται η ολοκλήρωση της συναλλαγής από τις ελληνικές αρχές.

Όπως έχει διευκρινιστεί από τη διοίκηση της ιταλικής εταιρείας κύριο στόχο της αποτελεί η ανάπτυξη των επιβατικών μεταφορών και μάλιστα, το 2020 η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται σε 2 ώρες και 30 λεπτά, με υπερταχείες άνω των 200 χλμ., με τροχαίο υλικό προερχόμενο, πιθανότατα, από την Ιταλία.

Έμφαση θα δοθεί και στις εμπορευματικές μεταφορές, όπου σημαίνοντα ρόλο θα διαδραματίσει τυχόν συνεργασία με την Cosco.

Υπενθυμίζεται ότι, μόλις αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η FS, η πρόεδρος Gioia Ghezzi είχε σχολιάσει ότι «η καινοτομία και το υψηλό τεχνολογικό περιεχόμενο είναι οι βασικοί πυλώνες του ομίλου της FS. Είμαστε σίγουροι ότι οι πυλώνες αυτοί θα οδηγήσουν στη βελτίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επιπλέον, οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι θα επωφεληθούν από τη μεγάλη προσοχή που δίδουμε στους εργαζομένους, άλλωστε η FS έχει επιλεγεί, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καλύτερος εργοδότης».

ΕΕΣΣΤΥ. Επιφυλάξεις για την εταιρεία τροχαίου υλικού

Επιφυλακτικοί δείχνουν οι Ιταλοί για τη διεκδίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού. Ωστόσο αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο συμμετοχής σε διαγωνισμούς για την ανακατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής. Η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ έχει μετατεθεί για τις 30 Ιουνίου. Ηταν αναμενόμενη η εξέλιξη, δεδομένου ότι οι Ιταλοί έκαναν σαφές ότι αποσύρουν το ενδιαφέρον τους για τις 11 επισκευαστικές βάσεις και άφηναν να εννοηθεί ότι θα προχωρήσουν σε δικό τους δίκτυο.
Από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ αφήνεται να εννοηθεί ότι, όταν λήξει η εκκρεμότητα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί θα επανέλθουν, ενώ αφήνουν να εννοηθεί ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ και άλλες πλευρές. Ο προϋπολογισμός της ΕΕΣΣΤΥ προβλέπει κέρδη 3,74 εκατ. ευρώ για το 2017. Η εταιρεία αναμένει έσοδα 34,2 εκατ. ευρώ και δαπάνες 30,46 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα η εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού αναμένει έσοδα από πωλήσεις 33,96 εκατ. ευρώ καθώς και επιχορήγση 169,8 χιλ. ευρώ. Οι δαπάνες προσωπικού θα αγγίζουν τα 15,47 εκατ. ευρώ. Η ΕΕΣΣΤΥ έχει υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της για 10 χρόνια (5 +5), με τον ελληνικό σιδηρόδρομο να αποτελεί τον κύριο πελάτη της ΕΕΣΣΤΥ (κάπου στα 28 εκατ. ετησίως). Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο στάδιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει η Ferrovie Dello Stato Italiane, που παίρνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και οι Τσέχοι της Skoda Transportation.


Συντάκτης:  Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr