Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Γιατί δυο δρόμοι του Μεταξιού;



Γιατί η Κίνα προωθεί με ταχείς ρυθμούς το σιδηροδρομικό παράλληλα με το θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού; Το ερώτημα αυτό φαίνεται να «βασανίζει» οικον-ομικούς αναλυτές αλλά και αναλυτές του τομέα των μεταφορών οι οποίοι και εστιάζουν αφ ενός στον «ανταγωνισμό» των δύο Κινεζικών σχεδιασμών αλλά και στην αποτύπωση των «επιπτώσεων» από την συλλειτουργία των δύο δρόμων.
Σύμφωνα με τις πρώτες πάντως εκτιμήσεις πάντως καθίσταται προφανές ότι η Κίνα αυξάνει τις σφαίρες επιρροής της ως προς την διαμόρφωση των εμπορευματικών ροών αλλά και των ευρύτερα οικονομικών της συμφερόντων στην Δυτική-Κέντρική Ασία με το σιδηρόδρομο και δια θαλάσσης μέσω των λιμένων στους οποίους συμβαίνουν μεγάλες επενδύσεις.

Οι αναλυτές του τομέα των μεταφορών θεωρούν ότι η αερομεταφορές μπορεί να είναι γρηγορότερες αλλά ακριβότερες, οι θαλάσσιες αργότερες αλλά φθηνότερες με τις σιδηροδρομικές να «παίζουν» στο ενδιάμεσο αλλά και ως εν δυνάμει ανταγωνιστής της θαλάσσιας οδού.

Ωστόσο άλλες εκτιμήσεις θέλουν προσεχώς η Κινεζική πλευρά να χρησιμοποιεί το συνδυασμό των τριών μέσων (πλοίο- τραίνο -αεροπλάνο) κάτι που προς ώρας δεν είναι προφανές για τους μη επαΐοντες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών και ειδικότερα των νέων δομών των logistics παρά τις αποχρώσες ενδείξεις και με προφανή στόχο για την Κινεζική πλευρά να αποσπάσει τις υπεραξίες στον τομέα των διεθνών μεταφορών.


Πηγή: portnet.gr