Κυριακή 30 Απριλίου 2017

Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο.

Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ως τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη γραμμή της Χαλκίδας.

Το... ολυμπιακό έργο της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες θα συμπληρωθεί με τη μεγάλη σήραγγα Σεπολίων που θα συνδεθεί με τη «βύθιση» της γραμμής σε μήκος 12 χλμ.

Το έργο εξασφάλισε χρηματοδότηση 125 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF και προβλέπεται να δημοπρατηθεί ώς το καλοκαίρι.

Η δεύτερη μεγάλη παρέμβαση περιλαμβάνει την ανακαίνιση του σταθμού Λαρίσης, για την οποία οι πόροι θα εξασφαλιστούν με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων.

Στο τέλος του χρόνου αναμένεται να ολοκληρωθεί το τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, αλλά θα εξυπηρετείται με ντιζελοκίνητα τρένα.

Ως τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, ύψους 215 εκατ. ευρώ, ενώ 95 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ολοκλήρωση των έργων στο ενδιάμεσο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος.

Παραμένουν οι ενστάσεις από την πλευρά της δημοτικής αρχής της Πάτρας, που απέρριψε τις εναλλακτικές λύσεις για την παραλιακή διέλευση του προαστιακού και επιμένει στην περιμετρική γραμμή.

Η Πάτρα πάντως έχει αξιοποιήσει την παλιά σιδηροδρομική γραμμή από το Ρίο ως τον Άγιο Ανδρέα, που σύντομα θα φτάσει έως την Κάτω Αχαγιά και έχει συνολικό μήκος 23 χλμ.

«Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις για την αξιοποίηση του δικτύου, ιδιαίτερα της Πελοποννήσου, που βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας από το 2010», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γ. Αποστολόπουλος, ο οποίος θα παραβρεθεί σε ημερίδα που οργανώνεται στις αρχές Μαΐου για την επαναλειτουργία της γραμμής Κορίνθου-Αργους-Ναυπλίου.

Η ανακαίνισή της είχε κοστίσει 80 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε, λειτούργησε για λίγο και έκλεισε το 2010.

Υπολογίζεται ότι χρειάζονται περίπου 3,5 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οι φθορές και να γίνουν έργα που είχαν «ξεχαστεί».

Στα μέσα Μαΐου αναμένεται η γνωμοδότηση των Βρυξελλών για παλαιότερες επιδοτήσεις ύψους 750 εκατ. ευρώ προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα ανοίξει τον δρόμο για τη μεταβίβαση της εταιρείας στους Ιταλούς.

Προς το παρόν δεν έχουν γίνει συναντήσεις εκπροσώπων της Ferrovie Dello Stato με τη διοίκηση του ΟΣΕ.

Η τελευταία βρίσκεται στην τελική φάση της έρευνας για την αξιοποίηση των δανείων ύψους 12 δισ. ευρώ, που είχαν υπογραφεί στο παρελθόν για τη χρηματοδότηση των έργων και από το 2010 έχουν ενταχθεί στο δημόσιο χρέος.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr